Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Från mrmadhawk angående kaptener som kan lämna:
"Troja: Mikael Ahlén (På väg uppåt, mot Sthlmsområdet)"
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Som ersättare för Hank? OK.Jepe skrev:Från mrmadhawk angående kaptener som kan lämna:
Annars = nej tack.
- SirDIFalot
Ersättare för Jimmie? Hemska tanke.-daniel- skrev:Som ersättare för Hank? OK.Jepe skrev:Från mrmadhawk angående kaptener som kan lämna:
Annars = nej tack.
Ersättare för Kalus? Fine...
Expert.
Undrar hur det ser ut med Patrick Galbraith? Han kanske har nämnts här innan.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16205
Får inte förlängt hos Frölunda. Var utlånad till Oskarshamn under säsongen. Är kanske sugen på att ta en förstaspade i DIF. Förstatanken är att det är realistiskt.
Edit: ser att det nämnts tidigare då det lutat åt att han lämnat Frölunda. Någon som minns hur han spelat?
Får inte förlängt hos Frölunda. Var utlånad till Oskarshamn under säsongen. Är kanske sugen på att ta en förstaspade i DIF. Förstatanken är att det är realistiskt.
Edit: ser att det nämnts tidigare då det lutat åt att han lämnat Frölunda. Någon som minns hur han spelat?
-
Känns spontant sådär...Mattebo skrev:Undrar hur det ser ut med Patrick Galbraith? Han kanske har nämnts här innan.
- Dr Avalanche
- Kontakt:
Målvaktsfrågan har berörts ovanligt lite i denna tråd (eller så har jag missat det bland de dryga 200 sidorna...). Detta brukar vara ett hett ämne i Silly-tider.
Någonstans en bra bit tillbaka nämndes Christoffer Bengtsberg. Känns som ett intressant namn med klar Stockholms-anknytning.
Gailbraith? Nja...
Behålla Chet är ett alternativ. Han gjorde det hyfsat bra i vinter, även om det kom en del grodor.
Finns det andra uppslag/idéer/rykten?
Någonstans en bra bit tillbaka nämndes Christoffer Bengtsberg. Känns som ett intressant namn med klar Stockholms-anknytning.
Gailbraith? Nja...
Behålla Chet är ett alternativ. Han gjorde det hyfsat bra i vinter, även om det kom en del grodor.
Finns det andra uppslag/idéer/rykten?
Dr Avalanche skrev:Gailbraith? Nja...
Ni får gärna utveckla. Jag har ingen uppfattning av honom alls.Metal Machine skrev:Känns spontant sådär...
- -daniel-
Jag vet att Challe varit intresserad av honom tidigare (eller åtminstone uttryckt någon form av intresse om jag minns rätt), men jag vet inte. Känns lite som det borde finnas yngre, framförallt billigare förmågor. Har ingen jättekoll på Galbraith heller, men tycker han verkar ha lite svårt med positionsspelet i mål, och sen släpper han en del returer enligt EP. Inget jag direkt tänkt på dock.Mattebo skrev:Dr Avalanche skrev:Gailbraith? Nja...Ni får gärna utveckla. Jag har ingen uppfattning av honom alls.Metal Machine skrev:Känns spontant sådär...
Ser så fall hellre, om man nu skall satsa på en någotsånär etablerad keeper att man hugger i Fransson från Rögle.
- -daniel-
Ja, skall han "ersätta" Jimmie ger jag upp på riktigt.SirDIFalot skrev:Ersättare för Jimmie? Hemska tanke.-daniel- skrev:Som ersättare för Hank? OK.Jepe skrev:Från mrmadhawk angående kaptener som kan lämna:
Annars = nej tack.
Ersättare för Kalus? Fine...
-
Nja, det är väl mer det faktum att han är så ojämn i sitt spel. Har inte heller någon jättestor uppfattning av honom, men hans meritlista imponerar inte. Bengtsberg - absolut nej, tack!
Lasse Johansson till Frölunda.. Kanske inte var helt oväntat att en ES-klubb skulle plocka honom.
Tror inte han vore så dum, han och Adam får konkurera om första spaden och det tror jag gör att dem höjer sig ytterligare flera snäpp.Mattebo skrev:Undrar hur det ser ut med Patrick Galbraith? Han kanske har nämnts här innan.
Men när det kommer till målvaktsfrågan så känner jag gärna att DIF verkligen tar sig tiden att välja rätt målvakt. Målvaktstränaren, tränarduon och Challe måste tillsammans hitta ett vettigt alternativ, det lär dröja innan det händer. Förutsatt att inte Challe spikar V75 i helgen och köper loss Tellqvist från KHL

- Dr Avalanche
- Kontakt:
Har inte sett vansinnigt mycket av Galbraith. Han hade visserligen hygglig statistik i IKO, men det man såg av honom i Frälunda imponerade inte precis. Jag uppfattar honom, i det jag sett, som rätt "flaxig".Mattebo skrev:Dr Avalanche skrev:Gailbraith? Nja...Ni får gärna utveckla. Jag har ingen uppfattning av honom alls.Metal Machine skrev:Känns spontant sådär...
Nja, inte Galbraith, inte den typ av målvakt jag vill se i Djurgården.Dr Avalanche skrev:Har inte sett vansinnigt mycket av Galbraith. Han hade visserligen hygglig statistik i IKO, men det man såg av honom i Frälunda imponerade inte precis. Jag uppfattar honom, i det jag sett, som rätt "flaxig".Mattebo skrev:Dr Avalanche skrev:Gailbraith? Nja...Ni får gärna utveckla. Jag har ingen uppfattning av honom alls.Metal Machine skrev:Känns spontant sådär...
Kan ha missat detta men har man sagt något om våra befintliga tränare ? Blir dom i såfall kvar båda två ?