Jo, men tänker främst på alla andra som folk mer eller mindre redan räknar in i laget...man har blivit besviken så många gånger tidigare så åtminstone jag petsonligen vågar inte hoppas på alltför mycket...Jim Morrison skrev:Absolut. Men även Dustin Johner och Damien Fleury(om det nu stämmer). Båda är ju bevisat allsvenska toppspelare.-daniel- skrev:Jomen typ alla med ett tidigare förflutet i klubben, ser du ettJim Morrison skrev:Visst, men man hör sig av med rätt folk i alla fall. Inga dussinlirare direkt.-daniel- skrev:Alltså att höra sig för är inte samma sak som att förhandla...försöker bara ta ner förväntningarna en smula.Jim Morrison skrev:Det finns många känslor inför nästa säsong men cynism är inte att föredra hos mig ännuJag gillar att DIF uppenbarligen vet vad dom vill och sätter ribban jävligt högt direkt.
samband med det jag skrev ngra rader upp?
Har gärna fel men....
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- Lidingö DIF
Vill verkligen tro på detta, men herregud vilka namn som bollas omkring. Skulle alla stämma har vi en trupp 12/13 som man kan bli gråtfärdig över....av lycka. Det kan bara inte stämma och jag måste tagga ned lite för lycko-euforin över spelare ni säger är på gång håller på att göra att min omgivning tror jag lagt av med spriten och gått över till rök-heroin. Hannula, Linkan, Fleury, Dustin (klar), Fernholm!!! Hallå! Det kan inte stämma.
PS: Challe! Gillar din inställning till jobbet som sportchef. Episk fokus hitintills.
PS: Challe! Gillar din inställning till jobbet som sportchef. Episk fokus hitintills.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- Jim Morrison
Oh well, så länge vi får några nyheter innan veckans slut så blir jag nöjd. Helst imorgon
. Men utan tvekan så börjar denna säsongs Silly bli den mest intressanta på väldigt, väldigt, länge.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Verkar bli ett lag med:
Bremberg-johner-Åberg
Fleury-connolly-Hannula
Nilson-Ottosson-ölvestad
Fimpen-hank-Blomstrand
Tjärnqvist-Gustafsson
Fernholm-Lennhammer
Printz-Josefsson
Tellan
Reidar
Ser ju skapligt ut...
Bremberg-johner-Åberg
Fleury-connolly-Hannula
Nilson-Ottosson-ölvestad
Fimpen-hank-Blomstrand
Tjärnqvist-Gustafsson
Fernholm-Lennhammer
Printz-Josefsson
Tellan
Reidar
Ser ju skapligt ut...
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Du glömde Engqvist!!!android skrev:Verkar bli ett lag med:
Bremberg-johner-Åberg
Fleury-connolly-Hannula
Nilson-Ottosson-ölvestad
Fimpen-hank-Blomstrand
Tjärnqvist-Gustafsson
Fernholm-Lennhammer
Printz-Josefsson
Tellan
Reidar
Ser ju skapligt ut...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Conolly :O? är han klar för oss eller vadå :O?android skrev:Verkar bli ett lag med:
Bremberg-johner-Åberg
Fleury-connolly-Hannula
Nilson-Ottosson-ölvestad
Fimpen-hank-Blomstrand
Tjärnqvist-Gustafsson
Fernholm-Lennhammer
Printz-Josefsson
Tellan
Reidar
Ser ju skapligt ut...
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
ja herrejävlar... *nyper gäddhänget*android skrev:Verkar bli ett lag med:
Bremberg-johner-Åberg
Fleury-connolly-Hannula
Nilson-Ottosson-ölvestad
Fimpen-hank-Blomstrand
Tjärnqvist-Gustafsson
Fernholm-Lennhammer
Printz-Josefsson
Tellan
Reidar
Ser ju skapligt ut...
Så fort jag hör något mer droppar jag det.
EDIT: Ja, Connolly?! Har du hört något om honom??
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Det man får göra i sitt drömlag är att man får ha en backup som känns mer trolig än den man innerst inne hoppas på.
Jag drämmer till med:
Drömkedja (1st line): Hannula - Engqvist - Bremberg
Drömkedja #2 (mer trolig): Åberg - Johner - Fleury/Kempe
Jag drämmer till med:
Drömkedja (1st line): Hannula - Engqvist - Bremberg
Drömkedja #2 (mer trolig): Åberg - Johner - Fleury/Kempe
Senast redigerad av macin den 2012-04-11 23:19:52, redigerad totalt 1 gånger.
- Lidingö DIF
Stämmer detta kommer jag bli religös. Så där riktigt jävla frikyrkligt ambitiös.android skrev:Verkar bli ett lag med:
Bremberg-johner-Åberg
Fleury-connolly-Hannula
Nilson-Ottosson-ölvestad
Fimpen-hank-Blomstrand
Tjärnqvist-Gustafsson
Fernholm-Lennhammer
Printz-Josefsson
Tellan
Reidar
Ser ju skapligt ut...
Hoppas ni som vet inte driver för jag kommer inte kunna hantera så mycket mer besvikelse efter denna säsong. Jag är mentalt en mycket skör person sedan hösten 2011. Tack DIF.
Det spöar dagens lag, jäklar vilka förhoppningar. Blir bara glad om vi behåller Otto, Nilson, Ölve. Bästa spelarna i AS i sina vanliga stunder.android skrev:Verkar bli ett lag med:
Bremberg-johner-Åberg
Fleury-connolly-Hannula
Nilson-Ottosson-ölvestad
Fimpen-hank-Blomstrand
Tjärnqvist-Gustafsson
Fernholm-Lennhammer
Printz-Josefsson
Tellan
Reidar
Ser ju skapligt ut...
kanske offT: Sett hela presskonferensen med Malmö. Fy fan, trodde att vi var i kris. Goodwill på 14 millar är i princip allt de har av värde. Måste få in tre millar tills i morgon. Och vi fick Johner på köpet.
- SirDIFalot
Herregud, verkar nästan som vissa inte förstod att Android gjorde en ironisk uppställning på grund av alla rykten med spelare som egentligen är för bra för oss...
Expert.
Haha, helt fel tid att göra det på (eller helt rätt beroende på).. jag, och många andra, är trötta och ser inte/tänker inte på vad som står...SirDIFalot skrev:Herregud, verkar nästan som vissa inte förstod att Android gjorde en ironisk uppställning på grund av alla rykten med spelare som egentligen är för bra för oss...
Skulle alla satsningar gå hem och DIF kan ordna finanserna så de matchar spelartruppen... då kommer det ju se bra ut.
Ironi/sarkasm är roligt men fan så illvilligt att köra med nu när det är så skört allt sammans.

- Lidingö DIF
Exakt. Misstänkte det rätt starkt. "If it sounds too good....". Denna tråd börjar verkligen likna (natten då Klasen skrev på) som förvisso var riktigt kul.SirDIFalot skrev:Herregud, verkar nästan som vissa inte förstod att Android gjorde en ironisk uppställning på grund av alla rykten med spelare som egentligen är för bra för oss...
Så jävla out of the blue crazy är inte Androidens lilla laguppställning. Det kan bli ås. Det är inte Sidney Crosby - Malkin - Stamkos som står där utan vanliga nordeuropeiska hockeyarbetare (och en kontinental).
Går allt vår väg blir det ett BRA lag. Jag hoppas på det men inte blåögt och dreglandes. Med sans.
Går allt vår väg blir det ett BRA lag. Jag hoppas på det men inte blåögt och dreglandes. Med sans.
- SirDIFalot
Hade vi varit i ES hade det varit en hyfsat realistisk uppställning ja.Magnutz skrev:Så jävla out of the blue crazy är inte Androidens lilla laguppställning. Det kan bli ås. Det är inte Sidney Crosby - Malkin - Stamkos som står där utan vanliga nordeuropeiska hockeyarbetare (och en kontinental).
Expert.