Frågetråden
Re: Frågetråden
Stämmer detta?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8448598.ab
Champions Hockey League startar i höst – med 40 av Europas bästa ishockeylag.
I dag blev det klart att SVT sänder de tre första säsongerna.
– Det blir spännande, säger SVT:s Per Yng till svt.se.
Efter några säsonger med Nordic Trophy och European Trophy inleds den första upplagan av Champions Hockey League i augusti.
Djurgården, Frölunda, Färjestad, HV71, Linköping och Luleå är direktkvalificerade till turneringen. Dessutom kommer ytterligare två svenska lag att få varsitt wildcard.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8448598.ab
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det gör det säkert, finns väl ingen anledning att hitta på en sådan sak. Härligt att SVT ska sända faktiskt då kanske det verkligen kan bli något.joakime70 skrev:Stämmer detta?
Vi måste verkligen gå upp också så att vi inte tappar våran plats.
Avskaffa tre mot tre.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag vet inte men antar att han syftade på detta: "Djurgården, Frölunda, Färjestad, HV71, Linköping och Luleå är direktkvalificerade till turneringen."?Mattias_87 skrev:Det gör det säkert, finns väl ingen anledning att hitta på en sådan sak. Härligt att SVT ska sända faktiskt då kanske det verkligen kan bli något.joakime70 skrev:Stämmer detta?
Ja som finalister och delägare i ET. Men det är en plats som hänger löst om jag minns rätt.MarcusDaze skrev:Jag vet inte men antar att han syftade på detta: "Djurgården, Frölunda, Färjestad, HV71, Linköping och Luleå är direktkvalificerade till turneringen."?Mattias_87 skrev:Det gör det säkert, finns väl ingen anledning att hitta på en sådan sak. Härligt att SVT ska sända faktiskt då kanske det verkligen kan bli något.joakime70 skrev:Stämmer detta?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
MarcusDaze skrev:Jag vet inte men antar att han syftade på detta: "Djurgården, Frölunda, Färjestad, HV71, Linköping och Luleå är direktkvalificerade till turneringen."?Mattias_87 skrev:Det gör det säkert, finns väl ingen anledning att hitta på en sådan sak. Härligt att SVT ska sända faktiskt då kanske det verkligen kan bli något.joakime70 skrev:Stämmer detta?
Ja det var det såklart

Vi har en plats men vi måste ta oss upp till SHL först. Dock så har vi två chanser på oss.joakime70 skrev:MarcusDaze skrev:Jag vet inte men antar att han syftade på detta: "Djurgården, Frölunda, Färjestad, HV71, Linköping och Luleå är direktkvalificerade till turneringen."?Mattias_87 skrev:Det gör det säkert, finns väl ingen anledning att hitta på en sådan sak. Härligt att SVT ska sända faktiskt då kanske det verkligen kan bli något.joakime70 skrev:Stämmer detta?
Ja det var det såklart
Tar vi oss upp nu så är vi med redan nu till hösten 2014.
Tar vi oss upp i nästa kvalserie så är vi med fr.o.m hösten 2015
Det är dem två chanserna vi har!
- MarcusDaze
What he saidciirree skrev:Vi har en plats men vi måste ta oss upp till SHL först. Dock så har vi två chanser på oss.joakime70 skrev:MarcusDaze skrev:Jag vet inte men antar att han syftade på detta: "Djurgården, Frölunda, Färjestad, HV71, Linköping och Luleå är direktkvalificerade till turneringen."?Mattias_87 skrev:Det gör det säkert, finns väl ingen anledning att hitta på en sådan sak. Härligt att SVT ska sända faktiskt då kanske det verkligen kan bli något.joakime70 skrev:Stämmer detta?
Ja det var det såklart

Lyckas vi inte med det får vi ansöka om en plats i CHL när vi väl tar oss upp i finrummet igen.
Senast redigerad av MarcusDaze den 2014-02-28 12:26:40, redigerad totalt 1 gånger.
Okej, tack! Fattade det som att det var klart vi skulle vara med redan, blev ju skitgladciirree skrev:Vi har en plats men vi måste ta oss upp till SHL först. Dock så har vi två chanser på oss.joakime70 skrev:MarcusDaze skrev:Jag vet inte men antar att han syftade på detta: "Djurgården, Frölunda, Färjestad, HV71, Linköping och Luleå är direktkvalificerade till turneringen."?Mattias_87 skrev:Det gör det säkert, finns väl ingen anledning att hitta på en sådan sak. Härligt att SVT ska sända faktiskt då kanske det verkligen kan bli något.joakime70 skrev:Stämmer detta?
Ja det var det såklart

Nej tyvärr är det ju inte så, även om det känns helt fel eftersom vi var med och grundade allting. Vi drar ju fortfarande jättemycket publik även om man jämför med SHL lagen så jag förstår faktiskt inte problemet, alla såg ju hur bra det gick för oss i gruppspelet sist (och det blev ju inte direkt nå storförluster i slutspelet heller!)
menmen, vi får se till att ta oss upp, vi fick ju ett någorlunda schysst scenario iaf: två chanser!
menmen, vi får se till att ta oss upp, vi fick ju ett någorlunda schysst scenario iaf: två chanser!

- MarcusDaze
Ja det var bra mycket generösare än vad jag trodde vi skulle fåciirree skrev:Nej tyvärr är det ju inte så, även om det känns helt fel eftersom vi var med och grundade allting. Vi drar ju fortfarande jättemycket publik även om man jämför med SHL lagen så jag förstår faktiskt inte problemet, alla såg ju hur bra det gick för oss i gruppspelet sist (och det blev ju inte direkt nå storförluster i slutspelet heller!)

- Doyle
Några som ska till Ängelholm på tisdag?
Vilken sektion har ni valt???
Vilken sektion har ni valt???
Hur köper man biljetter? Går ju inte att beställa på bortastå på deras hemsida.
Re: Sv: Frågetråden
Jag märkte också det (!) Hur köper ni?Staten skrev:Hur köper man biljetter? Går ju inte att beställa på bortastå på deras hemsida.
- Doyle
Blev J sektionen