Säsongen 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2026/27

Inlägg av Manijock »

klintan85 skrev: 2026-09-14 19:02:07
Manijock skrev: 2026-09-13 18:34:22
klintan85 skrev: 2026-09-13 15:57:17 Hank borde gå före Pettersen alla dar i veckan. I Hank får man i alla fall en spelare som kämpar hela tiden. Det var inte många matcher man fick av Pettersen förra säsongen av den kalibern.
Tycker Pettersen kämpar jävligt hårt. Han krigar och är modig.

Men där stannar det ju. Killen är fluglätt och far runt som en ettrig mygga. Typ en ny Fimpen, fast med sämre teknik. Grewe och Hank är helt andra spelartyper med just fysiken som sin styrka. Starka som as!

Pettersen borde konkurrera mer med typ Blomgren, Gunler och Stockselius.
Jo men i en fjärde kedja så tycker jag Hank borde gå före.
Precis min poäng. I fjärdekedjerollen, som ska vara lineup samtliga matcher på Hovet, så passar sig inte Emilio. Där ska någon av Hank och Grewe vara. Helst båda två förstås.
mb81
Säsongskort: Ja

Säsongen 2026/27

Inlägg av mb81 »

Är det inte ganska föråldrat att kasta in våra sämsta spelare i fjärde bara för de gillar att slåss och tacklas mycket?

Jag är rätt säker på om vi spelar med en fjärde med Emilio-Kryckan-Blomgren kommer vi vara rätt mycket bättre än om vi kör Grewe-Kryckan-Hank. Då kommer vi få fyra kedjor som kan producera. Ser dessutom inte att Hank eller Grewe är bättre defensivt än till exempel Blomman och Emilio.
mb81
Säsongskort: Ja

Säsongen 2026/27

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2026-09-15 10:56:28
mb81 skrev: 2026-09-14 17:13:35
DIF_Soldier skrev: 2026-09-14 16:52:08
mb81 skrev: 2026-09-14 07:47:44 Grewe har varit vår sämsta forward under försäsongen tyvärr. Väljer just nu även Hank före honom.
Rent spelmässigt tycker jag nog faktiskt att Vejdemo varit sämst i de matcherna han spelat. Nu kommer han inte petas pga sin högstanivå, men jag tycker att han var helt osynlig.

Bäst har Josefson och Brouillard varit
Vejdemo har varit en av de bästa i matcherna han spelat. Klart han inte ska petas.
Tycker du.
Kan vara klädsamt att tillägga ibland.

Vejdemo och Gunler har att slipa på inför säsong helt klart. Där är ju kravbilden något annat förstås, med tanke på hans fenomenala fjolår. Han ska aspirera på förstacenter. Totalt menlös i de få framträdanden han gjorde på försäsongen i min mening.

Håller med Morrison dock. Grewe har en spelintelligent sida som inte bör underskattas. Han är ingen regelrätt buse på det sättet. Fina händer och hade som jag minns det ett par riktigt fina matcher innan skadan även ifjol.
Siffrorna visar på att Vejdemo var bäst i laget i de matcherna han spelade också. Sen var vi ineffektiva dessa matcher trots vår dominans.

Men säkert jättebra idé att peta Vejdemo och Emilio för typ Salsten och Grewe som varit svaga på försäsongen och som inte direkt har kapital från ifjol att vara ordinarie.
Skriv svar