SHL 25/26 Djurgårdens IF - Färjestad 25/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

klintan85 skrev: 2025-11-25 21:25:25 Härligt DIF man tar tillbaka 3 poäng som man skulle haft i lördags.
Yes, precis så.
Vi gör en bättre match i Karlstad och borde vunnit då, så jag tar dessa 3p utan att skämmas

FBK kommer klättra i tabellen, ser klart bättre ut nu än i början.

Vi är energimässigt inne i en svacka, men än så länge har vi knåpat ihop 7p under dessa matcher.
Viktigt!

Hellberg, inte ett smack förvånad.
Anade att det var precis detta DIF skulle få.....och som vi behöver det denna första säsong tillbaka i SHL
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
BigJ

Inlägg av BigJ »

Jim Morrison skrev: 2025-11-25 22:01:15
GULD skrev: 2025-11-25 21:56:08 Är det bara jag som tycker att Eklund behöver bänkas eller gå som 13e nån match han är dagdrömmer om jvm eller eller korv !
Tycker han spelar på hög frekvens hela tiden. River och sliter stenhårt. Ligger i ansiktet på motståndarna hela tiden och personifierar Stockholm och DIF någonstans. Tacklas hela tiden och spelar som en järnkamin. Tycker även han vill saker med pucken hela tiden och rör sig över hela banan konstant.

Sedan har han en liten poängmässig svacka som vilken annan junior som helst så det blir nog bra att han får möta några jämnåriga under JVM alldeles strax.
Jag håller med dig, hans aviga spel är bra
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Hockey är märkligt. En ganska dålig och spelmässigt sönderryckt match som jag ändå tycker att vi för på något märkligt sett, fram till sista perioden.
Sista 10 är ju helt värdelöst. Matchen kunde varit död och begraven med normalt PP men det som borde varit transportsträcka blir till mjölksyra och syrgas.

Tycker vi blir lätta mot ett FBK som har fysisk tyngd. Passningsspelet och förmågan att få med sig och få fram pucken är riktigt dålig i kväll. Massvis med energi som bara rinner ut i frustrationspuckar som rinner bort i mittzon eller i rundlarna. Bara Viggo som faktiskt fick någon utväxling av slitet. De flesta är helt osynliga och där de syns är de tröga.

Hellberg stod på huvudet och grabbarna hittade sätt att inte göra uppgiften omöjlig för honom. That's it and That's that.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Janzoo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

Jim Morrison skrev: 2025-11-25 22:01:15
GULD skrev: 2025-11-25 21:56:08 Är det bara jag som tycker att Eklund behöver bänkas eller gå som 13e nån match han är dagdrömmer om jvm eller eller korv !
Tycker han spelar på hög frekvens hela tiden. River och sliter stenhårt. Ligger i ansiktet på motståndarna hela tiden och personifierar Stockholm och DIF någonstans. Tacklas hela tiden och spelar som en järnkamin. Tycker även han vill saker med pucken hela tiden och rör sig över hela banan konstant.

Sedan har han en liten poängmässig svacka som vilken annan junior som helst så det blir nog bra att han får möta några jämnåriga under JVM alldeles strax.
Samt mästare i nästan alla sargdueller han hamnar i. Sett till helheten ger han mer än Frondell, om man tittar på att allt inte handlar om att göra poäng (där han senaste matcherna också ligger bättre till än Frondell, heh)
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tänk att vi äntligen har en målvakt som vinner matcher. Kan fortfarande inte greppa det. Det va så längesen. Man sitter av gammal vana och oroar sig för nästa nedlägg och nästa köksväg, bara för att se en stor lufs med underbar kaxighet sitta där med sitt lugn. Som att det är den enklaste saken i vägen. Istället för att överarbeta och hamna en halvmeter fel utanför mål.

Man blir tacksam. Tack Hellberg, tack Wikegård.
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Manijock skrev: 2025-11-25 22:36:30 Tänk att vi äntligen har en målvakt som vinner matcher. Kan fortfarande inte greppa det. Det va så längesen. Man sitter av gammal vana och oroar sig för nästa nedlägg och nästa köksväg, bara för att se en stor lufs med underbar kaxighet sitta där med sitt lugn. Som att det är den enklaste saken i vägen. Istället för att överarbeta och hamna en halvmeter fel utanför mål.

Man blir tacksam. Tack Hellberg, tack Wikegård.
Greppa det. Vi kommer uppenbarligen sällan vara övrens, men jag tror att vi alla kan, eller borde, enas om att vi ska vara jävligt glada över att vi lyckades få just Hellberg, samt att vi behöver att han stannar här så länge som han kan. Han är så jävla bra både som person och målvakt. Det finns förhoppningsvis några SM-guld i honom innan han lägger av, om man gör rätt för sig.

Vi kan inte jämföra Hävelid - Hellberg, vi har i min värld inte haft en målvakt i närheten av Hellberg på bra länge.

Vill också lägga till att jag är positivt överraskad över hur snabbt domarna dömde efter påkörningarna av Hellberg idag. Har kollat om den sista flera gånger, den är tydlig men odramatisk, men de tar den så snabbt utan tvekan. Tror banne mig att Hellbergs aura smittar av sig på domarna :lol:
Senast redigerad av Janzoo den 2025-11-25 23:13:24, redigerad totalt 1 gånger.
SkallePer

Inlägg av SkallePer »

#10 skrev: 2025-11-25 21:59:12
Nej, då är vi två iaf
Många vill nog se det.
Ändå fullt rimligt..Han skulle passa mycket bättre än Viggo där nere. Eklund kan nog till och med göra ett jäkligt bra jobb. I rollen. Han är rivig, inte rädd att täcka skott och åker skridskor. Han skulle nog må bra av enkla tydliga direktiv. Låt han lira med Rensfeldt och Blomgren..

Frondell och Hudon har aldrig testats ihop. Sätt ihop dom med Costmar som kan riva och skapa lite ytor åt dom.
Sniverly Kruger Viggo.
Pettersen Saltsten Grewe

Perfekt att ställa Marmenlind mot FD antagonisten. Torskar vi är Hellberg tillbaka till den viktiga matchen mot Malmö på lördagen..
Jag skulle vilja tacka mina föräldrar - i synnerhet min pappa och min mamma - Greg Norman
Babek

Inlägg av Babek »

Fick en dålig känsla redan i 2a, 3e bytet att vi inte riktigt kändes 100% påkopplade, liknande känsla hade jag också i 5-0 torsken mot Tälje t.ex. Nu var vi uddlösa framåt och räddad av Hellberg bakåt som tur är.
Tre raka bortamatcher nu. Behöver höja oss om vi ska ta några poäng där.
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Finns inget skönare än att spöa vidrigheternas vidrigheter
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

skönt att få råna tillbaka poängen vi skulle haft i lördags, vi spelade bara i max 10min på hela matchen och lyckas vinna.
Hoppas dom försöker lösa vårat PP det är bedrövligt vi kommer knappt in i zonen när vi förlorar tekningarna.
Hellberg vilken hjälte så glad att han fick hålla sin nolla äntligen!!!
Tellqvist32
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tellqvist32 »

Förutom förstakedjan, övriga kedjor är inte särskilt slagkraftiga. Någon som tycker annorlunda?
GULD

Inlägg av GULD »

Donkels-3.0 skrev: 2025-11-25 23:16:12 Finns inget skönare än att spöa vidrigheternas vidrigheter
Amen
The DIF ONE
thelinho

Inlägg av thelinho »

captcash skrev: 2025-11-25 21:34:55 Blir ju tårögd när man hör Hellberg säga "om jag är trygg där bak vill jag att det ska smitta av sig på hela laget". Denna killen är en grym människa rakt igenom, inte bara en bra målis!
Smittar till och med av sig till forumet. Magiskt Hellberg!
Sväva i det blå
GULD

Inlägg av GULD »

Tellqvist32 skrev: 2025-11-25 23:57:07 Förutom förstakedjan, övriga kedjor är inte särskilt slagkraftiga. Någon som tycker annorlunda?

Tvärtom håller med

Lika så 1pp
The DIF ONE
Skriv svar