Manijock skrev: ↑2025-11-25 22:36:30
Tänk att vi äntligen har en målvakt som vinner matcher. Kan fortfarande inte greppa det. Det va så längesen. Man sitter av gammal vana och oroar sig för nästa nedlägg och nästa köksväg, bara för att se en stor lufs med underbar kaxighet sitta där med sitt lugn. Som att det är den enklaste saken i vägen. Istället för att överarbeta och hamna en halvmeter fel utanför mål.
Man blir tacksam. Tack Hellberg, tack Wikegård.
Greppa det. Vi kommer uppenbarligen sällan vara övrens, men jag tror att vi alla kan, eller borde, enas om att vi ska vara jävligt glada över att vi lyckades få just Hellberg, samt att vi behöver att han stannar här så länge som han kan. Han är så jävla bra både som person och målvakt. Det finns förhoppningsvis några SM-guld i honom innan han lägger av, om man gör rätt för sig.
Vi kan inte jämföra Hävelid - Hellberg, vi har i min värld inte haft en målvakt i närheten av Hellberg på bra länge.
Vill också lägga till att jag är positivt överraskad över hur snabbt domarna dömde efter påkörningarna av Hellberg idag. Har kollat om den sista flera gånger, den är tydlig men odramatisk, men de tar den så snabbt utan tvekan. Tror banne mig att Hellbergs aura smittar av sig på domarna