SHL 25/26 Växjö - Djurgårdens IF 20/9
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Klasskillnad! Eklund tappar bara puck och är inte alls bekväm än i SHL. Sen väldigt tråkiga kommentatorer att lyssna på.
Växjö otroligt skickliga på att stänga ner lag, ska man vinna mot dom så är det bästa laget på isen som gäller, och att sätta ett par av dom få lägen man får, vi gjorde inget av det idag.
Kimby kan ju inte mena att Växjö var bättre idag? Vi var direkt odugliga och matchcoachningen var obefintlig. Att inte åtminstone köra en TO efter 2-0 är dåligt, men att inte göra det vid 3-0 är fan under all kritik.
Nåja, 6 poäng på 3matcher är fler än vad jag hade hoppats på. Men flera måste upp i nivå, bland annat Kimby.
Nåja, 6 poäng på 3matcher är fler än vad jag hade hoppats på. Men flera måste upp i nivå, bland annat Kimby.
-
Fattar ingenting, men fint skrivet! Typ mormoner?Praetori skrev: ↑2025-09-20 19:06:58I wish. Bröderna drar in flis. Mina kostar än så länge bara pengar.#10 skrev: ↑2025-09-20 18:56:03Är Hävelid din son?Praetori skrev: ↑2025-09-20 18:32:42Vi var redan där med 2 vinster ifrån och hade en slips som stått fler ronder än rimligt (kolla hur det gick för gnaget).Donkels-3.0 skrev: ↑2025-09-20 18:25:21Fanns ju iofs en anledning varför vår tredjemålvakt Gidlöf fick stå när det hettade tillPraetori skrev: ↑2025-09-20 18:17:24
Beror ju på hur man vill definiera "supporter". Utan Hävelid hade vi inte lirat mot Växjö just nu utan harvat på i HA.
Om slipsar gör grova tabbar kan man tycka att "den borde han haft" men det som folk sysslat med och själva kallar 'kritik' senaste åren bland våra så kallade supportrar är något annat och inget som jag ställer mig bakom.
Tex var varken SSKs eller kolsäckarnas kommentarer förra säsongens slutspel ens i samma liga som härinne. Och då gjorde deras slipsar ett par riktiga bottennapp just mot oss.
Att Gidlöf var namngiven och spelbar var ju en ren bonus som det hade varit tjänstefel att inte utnyttja med tiotals miljoner på spel. Med det sagt så skulle vi aldrig hamnat där utan en storspelade Hävelid och jag är ganska säker på att vi ändå kört över kolsäckarna sista två med Hugo i kassen. Även om publiken kanske hade varit tvungna att bära honom av isen från Hovet.
Alla Djurgårdsspelare är mina bröder. Alla supportrar mina kusiner. Prioriteringarna går därefter. Vill man pissa på våra egna är man ett rödhårigt styvbarn och förtjänar den omgång som rödhåriga styvbarn förtjänar.

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det undrar alla.. utom en person på detta forumSTINGRAY71 skrev: ↑2025-09-20 19:16:52 Har egentligen bara en fråga..Varför ställer man Hugo mellan stolparna.. !? när man har lite momentum för en bra start..Kimby måste blivit lurad av Andreasson får sättas på kontot orutin..

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Men Klasen & Kruger in (när det nu blir) så kan nog detta bli bra ändå. Och varje gång Hellberg står i mål.
Ses på tisdag.
Ses på tisdag.
Avskaffa tre mot tre.
Riktig skitmatch! Den enda trösten är att det finns två lag på noll poäng…
Konstigt. Jag känner bokstavligen massvis med Djurgårdare och icke Djurgårdare som jag pratar hockey med näst intill dagligen och det var, ärligt talat ett fåtal som ens pratade målvakter i serien utöver Brattström. Eller att det var vårat största problem. Kelleher hel, backar, juniorer, att Dick inte kunde spela den ena eller andra matchen eller att PP sög utan (eller med) Klasen, huruvida Krüger skulle hålla eller ej var betydligt större samtalsämnen. Orkar gubbarna? Är Thoresen hel nog?B.I.B.A skrev: ↑2025-09-20 19:06:17Tror du är väldigt ensam i din åsikt. De flesta av oss som följde Djurgården i våras var tämligen överens om att Hugo var vår svaga länk och höll på att kosta oss serien mot SSK.Praetori skrev: ↑2025-09-20 19:04:15Hela? Han slutade två i slutspelet i antal räddningar efter Brsttström (som hade sämre räddningsprocent trots alla hyllningar).B.I.B.A skrev: ↑2025-09-20 18:44:57Storspelande Hävelid? Vilket slutspel stod du? Hugo var hopplös mot SSK. Varenda dag efterfrågades Gidlöf på det här forumet.Praetori skrev: ↑2025-09-20 18:32:42Vi var redan där med 2 vinster ifrån och hade en slips som stått fler ronder än rimligt (kolla hur det gick för gnaget).Donkels-3.0 skrev: ↑2025-09-20 18:25:21
Fanns ju iofs en anledning varför vår tredjemålvakt Gidlöf fick stå när det hettade till
Att Gidlöf var namngiven och spelbar var ju en ren bonus som det hade varit tjänstefel att inte utnyttja med tiotals miljoner på spel. Med det sagt så skulle vi aldrig hamnat där utan en storspelade Hävelid och jag är ganska säker på att vi ändå kört över kolsäckarna sista två med Hugo i kassen. Även om publiken kanske hade varit tvungna att bära honom av isen från Hovet.
Att forumet var tokiga redan förra säsongen är inget jag motsagt för övrigt. Det är bara gå tillbaka och läsa.
Att Hugo var sliten en bit in på SSK-serien var en av anledningarna till att vi tog in Gidlöf. Alla slipsarna i lagen i slutspelet var slitna på slutet och det sänkte slutligen både SSK och Gnaget. Men vill man förneka att det målvaktsmässigt var Hugos förtjänst att vi är där vi är har man någon form av personlig agenda/vendetta.
Att referera till samma ekokammare (forumet) som någon form av referens till förra säsongen är ju snurrigt. Det är ju liksom själva grejen som jag påtalat.
Bättre att kolla nyktra analyser av externa experter och media vid samma tid. Här inne var/är alla färgade av vansinnet.
Forumet däremot är som en annan värld i frågan. Helt annat fokus. Resten av laget finns inte mer än möjligen tränare och sportchef när det släpps in ett mål. Jag vet faktiskt inte hur det landat i detta men nån form av ekokammare snarare än läktar/supporterkultur har vi landat i.
Vid något tillfälle förra säsongen var det en ensam äldre överförfriskad tok på kanten till klacken jag stod i närheten av som ekade forumet om våra målvakter vid nån straffläggning och ungdomarna i klacken vred på huvudet och såg helt undrande ut. De stod nyss och hyllade/peppade och sen stod den här ensamma vuxna dåren och kastade skit på våra egna.
Där och då tappade jag lite sugen. Någon form av breaking-point mellan hur Djurgården normalt sett agerat som 1 massa till kollektiv i kollektivet via smartphonesanningar häcklar istället för att hylla.
Nivån är liksom inte vad jag tycker att vi bör kräva av varandra. Kritik kan vara befogad och den kan vara under bältet. Jag kommer alltid lacka på folk när jag tycker att det handlar om det sistnämnda.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
..#10 skrev: ↑2025-09-20 19:12:13Vad är det för fel på rödhåriga?Praetori skrev: ↑2025-09-20 19:06:58I wish. Bröderna drar in flis. Mina kostar än så länge bara pengar.#10 skrev: ↑2025-09-20 18:56:03Är Hävelid din son?Praetori skrev: ↑2025-09-20 18:32:42Vi var redan där med 2 vinster ifrån och hade en slips som stått fler ronder än rimligt (kolla hur det gick för gnaget).Donkels-3.0 skrev: ↑2025-09-20 18:25:21
Fanns ju iofs en anledning varför vår tredjemålvakt Gidlöf fick stå när det hettade till
Alla Djurgårdsspelare är mina bröder. Alla supportrar mina kusiner. Prioriteringarna går därefter. Vill man pissa på våra egna är man ett rödhårigt styvbarn och förtjänar den omgång som rödhåriga styvbarn förtjänar.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Den ena brorsan Hävelid är signad med San Jose. Den andra spelar i SHL för DIF. Mina egna ungar spelar knatteligor och J18 och J20. Dvs enbart en ekonomisk belastning än så länge.Osten östlund skrev: ↑2025-09-20 19:19:23Fattar ingenting, men fint skrivet! Typ mormoner?Praetori skrev: ↑2025-09-20 19:06:58I wish. Bröderna drar in flis. Mina kostar än så länge bara pengar.#10 skrev: ↑2025-09-20 18:56:03Är Hävelid din son?Praetori skrev: ↑2025-09-20 18:32:42Vi var redan där med 2 vinster ifrån och hade en slips som stått fler ronder än rimligt (kolla hur det gick för gnaget).Donkels-3.0 skrev: ↑2025-09-20 18:25:21
Alla Djurgårdsspelare är mina bröder. Alla supportrar mina kusiner. Prioriteringarna går därefter. Vill man pissa på våra egna är man ett rödhårigt styvbarn och förtjänar den omgång som rödhåriga styvbarn förtjänar.![]()

Att jag mentalt känner mer för spelare som representerar Djurgården än andra, även sådana som påstår sig vara supportrar, som "på internet" far ut mot våra egna spelare är föe mig ytterst okomplicerat. Jag gillar Djurgården, jag gillar våra spelare och vill dem väl. Jag ogillar vuxenmobbing och speciellt bajskastande mot folk som inte är närvarande och kan försvara sig.
Saklighet är en sak. Affekt en annan. Sen finns det en gräns till. Det är varken svårt eller komplicerat. Speciellt inte i skriven text där man får fler tillfällen att läsa igenom och fundera på det man skriver innan man postar.
Senast redigerad av Praetori den 2025-09-20 19:45:13, redigerad totalt 1 gånger.
Problemet är ju att Wikegård gav Hävelid två nya år. Att bli av med Andren/Hävelid borde ju varit en självklarhet, förtroendet för dessa båda var ju helt i botten. I alla fall här på forumet…
Nej, två nya mv skulle vi tagit in!
Nej, två nya mv skulle vi tagit in!
- Lee Harvey Oswald
Njaa...
Brallorna verkligen helt nerdragna idag
Växjö Fejkersch är det mest vuxet spelande laget vi mött hittills
Som ungefär 1500 andra här inne har konstaterat.
Vi har inte råd att inte ställa bästa tänkbara lag på isen såna här matcher, åtminstone inte om avsikten är att knipa en och annan poäng
Vardag igen, mitt i helgen
Brallorna verkligen helt nerdragna idag

Som ungefär 1500 andra här inne har konstaterat.
Vi har inte råd att inte ställa bästa tänkbara lag på isen såna här matcher, åtminstone inte om avsikten är att knipa en och annan poäng
Vardag igen, mitt i helgen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Frölunda Tisdag. I Globen.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-09-20 20:03:45 Njaa...
Brallorna verkligen helt nerdragna idag![]()
Vattendelare. Män eller möss.
Sen är det hatten av till Växjö. Vansinnigt bra genomförd match. Deras PP är kliniskt bra med minimal risktagning och det ger sjuk utdelning. Solida defensivt och när de väl stöter har de såna marginaler att de kan ta risker offensivt i 5v5.
Ja, väldigt konstig förlängning även för hockeyallsvenskan.
Du måste lida av minnesförlust eller något. Vårt svaga målvaktsspel var en stor snackis bokstavligen varenda vecka genom säsongen fram tills Gidlöf startade finalmatch 4. Det är inte ett dugg konstigt att folk blir frustrerade när Hugo höll på att kosta oss serien mot SSK och idag kliver in i denna säsongen med exakt samma svaga spel.Praetori skrev: ↑2025-09-20 19:27:25Konstigt. Jag känner bokstavligen massvis med Djurgårdare och icke Djurgårdare som jag pratar hockey med näst intill dagligen och det var, ärligt talat ett fåtal som ens pratade målvakter i serien utöver Brattström. Eller att det var vårat största problem. Kelleher hel, backar, juniorer, att Dick inte kunde spela den ena eller andra matchen eller att PP sög utan (eller med) Klasen, huruvida Krüger skulle hålla eller ej var betydligt större samtalsämnen. Orkar gubbarna? Är Thoresen hel nog?B.I.B.A skrev: ↑2025-09-20 19:06:17Tror du är väldigt ensam i din åsikt. De flesta av oss som följde Djurgården i våras var tämligen överens om att Hugo var vår svaga länk och höll på att kosta oss serien mot SSK.Praetori skrev: ↑2025-09-20 19:04:15Hela? Han slutade två i slutspelet i antal räddningar efter Brsttström (som hade sämre räddningsprocent trots alla hyllningar).B.I.B.A skrev: ↑2025-09-20 18:44:57Storspelande Hävelid? Vilket slutspel stod du? Hugo var hopplös mot SSK. Varenda dag efterfrågades Gidlöf på det här forumet.Praetori skrev: ↑2025-09-20 18:32:42
Vi var redan där med 2 vinster ifrån och hade en slips som stått fler ronder än rimligt (kolla hur det gick för gnaget).
Att forumet var tokiga redan förra säsongen är inget jag motsagt för övrigt. Det är bara gå tillbaka och läsa.
Att Hugo var sliten en bit in på SSK-serien var en av anledningarna till att vi tog in Gidlöf. Alla slipsarna i lagen i slutspelet var slitna på slutet och det sänkte slutligen både SSK och Gnaget. Men vill man förneka att det målvaktsmässigt var Hugos förtjänst att vi är där vi är har man någon form av personlig agenda/vendetta.
Att referera till samma ekokammare (forumet) som någon form av referens till förra säsongen är ju snurrigt. Det är ju liksom själva grejen som jag påtalat.
Bättre att kolla nyktra analyser av externa experter och media vid samma tid. Här inne var/är alla färgade av vansinnet.
Forumet däremot är som en annan värld i frågan. Helt annat fokus. Resten av laget finns inte mer än möjligen tränare och sportchef när det släpps in ett mål. Jag vet faktiskt inte hur det landat i detta men nån form av ekokammare snarare än läktar/supporterkultur har vi landat i.
Vid något tillfälle förra säsongen var det en ensam äldre överförfriskad tok på kanten till klacken jag stod i närheten av som ekade forumet om våra målvakter vid nån straffläggning och ungdomarna i klacken vred på huvudet och såg helt undrande ut. De stod nyss och hyllade/peppade och sen stod den här ensamma vuxna dåren och kastade skit på våra egna.
Där och då tappade jag lite sugen. Någon form av breaking-point mellan hur Djurgården normalt sett agerat som 1 massa till kollektiv i kollektivet via smartphonesanningar häcklar istället för att hylla.
Nivån är liksom inte vad jag tycker att vi bör kräva av varandra. Kritik kan vara befogad och den kan vara under bältet. Jag kommer alltid lacka på folk när jag tycker att det handlar om det sistnämnda.
Avgå Jocke.