Praetori skrev: ↑2022-02-17 23:32:01
Janzoo skrev: ↑2022-02-17 23:28:37
Sören med fyra poäng, men han är tydligen inte tillräckligt bra för att vara i det sämsta laget i ligan. Som andra pratat om gör han under i det tysta. Tydligt tecken på att många bara betygsätter efter hur många mål en spelare gör.
Orolig över att poängen vi tappade mot Luleå kan döda oss. Tre poäng där så hade vi behövt två 3p-vinster fler än Malmö och Timrå för att komma över kvalplats, men nu behöver vi det lilla extra.
Vi har ju två möten mot vardera och dessutom skall de spela mot varandra. Men ja det är fortsatt tufft läge.
Man får ju säga att det ser ljusare ut nu än innan, men om vi sitter där och hamnar i kval på målskillnad kommer jag behöva be Putin atombomba kvalmotståndaren för att vi torskade den där lilla poängen som såg så given ut.
Knickedick skrev: ↑2022-02-17 21:18:40
Sam Hallam hör hemma på Samhall
Sam är förmodligen den enda motståndartränaren som jag hade velat se i DIF. Ikväll går han ut och säger att "det är väldigt tydligt att det är rätt lag som vinner". Han hade kunnat klaga på domarnivån (som trots två matchstraff mot dem inte var på en bra nivå för oss som är enögda), men han väljer att fokusera på vad som är viktigt. Sam är ett eget SM-guld i SHL.
Han klagar inte på matchstraffen, han kallar dem olyckliga. Även om jag köper det första (men förvånas otroligt mycket över hur många av bönderna på facebook verkar ta vår sida i det) så hade jag som tränare kanske varit lite skeptisk.
Tim Söderlund är för övrigt den bästa spelaren som någonsin (av fansen) blivit placerad i en fjärdekedja. Fy fan vad glad jag är över att alla våra nyförvärv får lite medflyt efter att de valt att spela för oss.