SHL 21/22: Djurgårdens IF - Växjö 17/2

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Knickedick »

DIF_Soldier skrev: 2022-02-17 23:14:29 För er som missade: Gélinas berättade i CMore att han och Gragnani snackar franska tillsammans ute på isen för att försvåra för motståndarna. Kunglig start.
And soon there is a third one to communicate in french. Känns bra inför Poiriers ankomst att de är "samma skrot och korn"

Edit: Två ner i kortplanket
Praetori

Inlägg av Praetori »

Buford skrev: 2022-02-17 23:20:17 Skön vinst och det går åt rätt håll! Fortsätter det så här kommer TIK och MIF att känna flåset i nacken...
Det där gav mig obehagliga mentala bilder....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

DIF_Soldier skrev: 2022-02-17 23:14:29 För er som missade: Gélinas berättade i CMore att han och Gragnani snackar franska tillsammans ute på isen för att försvåra för motståndarna. Kunglig start.
Underbart :D

Välkommen tbx förresten :wink:
Janzoo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

Sören med fyra poäng, men han är tydligen inte tillräckligt bra för att vara i det sämsta laget i ligan. Som andra pratat om gör han under i det tysta. Tydligt tecken på att många bara betygsätter efter hur många mål en spelare gör.

Orolig över att poängen vi tappade mot Luleå kan döda oss. Tre poäng där så hade vi behövt två 3p-vinster fler än Malmö och Timrå för att komma över kvalplats, men nu behöver vi det lilla extra.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Janzoo skrev: 2022-02-17 23:28:37 Sören med fyra poäng, men han är tydligen inte tillräckligt bra för att vara i det sämsta laget i ligan. Som andra pratat om gör han under i det tysta. Tydligt tecken på att många bara betygsätter efter hur många mål en spelare gör.

Orolig över att poängen vi tappade mot Luleå kan döda oss. Tre poäng där så hade vi behövt två 3p-vinster fler än Malmö och Timrå för att komma över kvalplats, men nu behöver vi det lilla extra.
Vi har ju två möten mot vardera och dessutom skall de spela mot varandra. Men ja det är fortsatt tufft läge.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2022-02-17 23:22:28
Buford skrev: 2022-02-17 23:20:17 Skön vinst och det går åt rätt håll! Fortsätter det så här kommer TIK och MIF att känna flåset i nacken...
Det där gav mig obehagliga mentala bilder....
Sorry :lol:
Rolv

Inlägg av Rolv »

Jag tyckte även Carey visa fina tendenser idag. Om än i det tysta.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Rolv skrev: 2022-02-17 23:53:16 Jag tyckte även Carey visa fina tendenser idag. Om än i det tysta.
Ja men han måste sluta hamna i situationer där han blir ett frimärke i sargen. Annars kommer han inte vara hel länge till.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Lite svårt och tråkigt att 2 spelare från dagens lag måste ut när Fimpen och Emile ska in
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Knickedick skrev: 2022-02-18 00:04:18 Lite svårt och tråkigt att 2 spelare från dagens lag måste ut när Fimpen och Emile ska in
W. Eklund långt ifrån given. Har mumlat "Veklund" för mig själv när jag sett honom spela ett bra tag nu, varit usel.
Men så blir det ju alltid med NHL-dissade JVM-lipsillar. Synd bara att man ska göra samma jävla misstag varje år.
Skicka nästa velpelle långt ned i Hades, AHL-pruttbuss och sliriga hotellrum. Åk inte runt på Hovet och sura.

Spelar man honomföre Lekkeri blir jag vansinnig.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2022-02-18 00:29:16, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Buford skrev: 2022-02-17 23:24:52 Välkommen tbx förresten :wink:
<3
Säg den glädje som varar
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

DIF_Soldier skrev: 2022-02-18 00:22:39
Knickedick skrev: 2022-02-18 00:04:18 Lite svårt och tråkigt att 2 spelare från dagens lag måste ut när Fimpen och Emile ska in
W. Eklund långt ifrån given. Har mumlat "Veklund" för mig själv när jag sett honom spela ett bra tag nu, varit usel.
Men så blir det ju alltid med NHL-dissade JVM-lipsillar. Synd bara att man ska göra samma jävla misstag varje år.
Skicka nästa velpelle långt ned i Hades, AHL-pruttbuss och sliriga hotellrum. Åk inte runt på Hovet och sura.

Spelar man honomföre Lekkeri blir jag vansinnig.
A men Amen typ.

Fast ut med honom på kanten igen så ska du se att det blir bra.
Alla vet ju att det är killen som inte ens vågar in i närkamperna för han är så otränad och rädd för att bli skadad. Eller föresten han hinner inte in förens pucken är borta så det skulle bara bli Interference-utvisning.
Just de Dicken the Chicken kan ta sina Chickenwings och sätta sig på bänken istället.

Måste säga att jag tycker Östlund gjorde ett så pass gott intryck att han ska vara kvar med Lekki...

Ceder-Rensfeldt-Sören
Eklund-Poirier-Söderlund
Rhett-Östlund-Lekkerimäki
Carey/Forsberg-Berglund-Bergfors
Janzoo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

Praetori skrev: 2022-02-17 23:32:01
Janzoo skrev: 2022-02-17 23:28:37 Sören med fyra poäng, men han är tydligen inte tillräckligt bra för att vara i det sämsta laget i ligan. Som andra pratat om gör han under i det tysta. Tydligt tecken på att många bara betygsätter efter hur många mål en spelare gör.

Vi har ju två möten mot vardera och dessutom skall de spela mot varandra. Men ja det är fortsatt tufft läge.
Man får ju säga att det ser ljusare ut nu än innan, men om vi sitter där och hamnar i kval på målskillnad kommer jag behöva be Putin atombomba kvalmotståndaren för att vi torskade den där lilla poängen som såg så given ut.
Knickedick skrev: 2022-02-17 21:18:40 Sam Hallam hör hemma på Samhall
Sam är förmodligen den enda motståndartränaren som jag hade velat se i DIF. Ikväll går han ut och säger att "det är väldigt tydligt att det är rätt lag som vinner". Han hade kunnat klaga på domarnivån (som trots två matchstraff mot dem inte var på en bra nivå för oss som är enögda), men han väljer att fokusera på vad som är viktigt. Sam är ett eget SM-guld i SHL.

Han klagar inte på matchstraffen, han kallar dem olyckliga. Även om jag köper det första (men förvånas otroligt mycket över hur många av bönderna på facebook verkar ta vår sida i det) så hade jag som tränare kanske varit lite skeptisk.

Tim Söderlund är för övrigt den bästa spelaren som någonsin (av fansen) blivit placerad i en fjärdekedja. Fy fan vad glad jag är över att alla våra nyförvärv får lite medflyt efter att de valt att spela för oss.
Senast redigerad av Janzoo den 2022-02-18 02:58:15, redigerad totalt 2 gång.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Dusinator skrev: 2022-02-17 23:10:12
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-02-17 23:06:00 Dicken håller på mullra igång. Där är jag inte orolig. Första matcherna gick han på glädjerus. Senaste matcherna har verkligheten kommit ikapp. Ge honom 2-3 veckor till ska ni se. Tillsvidare är han skönaste snubben i laget. Räcker långt det med.
Exakt, skönaste snubben!! Tror verkligen han kommit in med glädje som fått många att sänka axlarna lite och slappna av.

Kollade Hockeykväll precis, Päjärvi verkar ju lagom pigg och glad. Känns som Malmö är rejält sargade just nu.
Just den första punkten tror jag nästan är viktigast. Naturligtvis avgör han matcher med sin säregna hockeytalang. Men man såg direkt omedelbar skillnad på övriga när Axelsson satt i båset. Garv och lättsamhet.

En av KGs stora värvningar inför kvalet helt klart.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Ingen anmälan in på Joel Kellman?
Såklart.
Skriv svar