SHL 21/22: Djurgårdens IF -IK Oskarshamn 21/10
Jag minns fortfarande hur tonerna var när vi åkte ur senast, framförallt dokumentären som gjordes efter återtåget.
Jargongen i hela klubben som lät i stil med "Vi är Djurgårn. Vi fixar det här"
Släpp sargen för helvete. Paniklösningar är aldrig rätt väg att gå, men något måste fan hända.
Jargongen i hela klubben som lät i stil med "Vi är Djurgårn. Vi fixar det här"
Släpp sargen för helvete. Paniklösningar är aldrig rätt väg att gå, men något måste fan hända.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Så dåligt som jag mår nu har jag inte mått sedan vi åkte ur. Konstant depression. Gör nåt Jocke!!!!! Gör nåt styrelsen!!!
- Jim Morrison
Dags att Barry får gå nu. Det var ett kul experiment men det är uppenbart att spelarna inte har en aning vad dom ska göra där ute.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Är det verkligen Barrys fel?Jim Morrison skrev: ↑2021-10-21 20:40:15 Dags att Barry får gå nu. Det var ett kul experiment men det är uppenbart att spelarna inte har en aning vad dom ska göra där ute.
Är det Barry som säger "Släpp motståndarna rena framför mål"?
Är det Barry som inte kan sätta en passning på blad i mittzon?
Är det Barry som ena stunden ska överspela varje jävla anfall, för att sen slå alibiskott i magen på malvakten?
Är det Barry som lägger fokus på domaren istället för att vara den bästa spelaren i ligan?
Nått jävla ansvar måste väl ligga på de spelare med över 100.000 i månadslön. Har man ingen aning om vad man ska göra på en hockeyplan då, då kanske man ska titta sig i spegeln både en och två gånger.
Senast redigerad av DIFLuWi den 2021-10-21 20:43:34, redigerad totalt 1 gånger.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
- Lee Harvey Oswald
Du behöver få lite perspektiv.
Utsätt dig själv för något riktigt tråkigt och farligt, alt sälj ett syskon.
Då landar en mycket jobbigare känsla än DIF Hockeys taffliga försök till Elitsatsning
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nej, det är nog minst en generation för mycket mellan spelarna och Barry. Man måste både kunna leda och lattja med killarna, känns som att Barry ses som den pensionär han är socialt.Jim Morrison skrev: ↑2021-10-21 20:40:15 Dags att Barry får gå nu. Det var ett kul experiment men det är uppenbart att spelarna inte har en aning vad dom ska göra där ute.
Säg den glädje som varar
- diftobbe89
Barry må vara fel man (Det är Jocke som är ansvarig för tränarvalet) men jag tycker ändå synd om honom. Nämn en tränare i serien som skulle kunna trolla med den här backsidan och göra oss till ett topplag. Återigen Jocke som är ansvarig.
Barry lämnar nog föreningen när som helst av personliga skäl och låter någon annan ta över. Då står vi där med Falk som visserligen är fint att ha i föreningen men samtidigt en chansvärvning redan från början, han fick inte förlängt av allsvenska Södertälje kanske är värt att påpeka. Nu ska han försöka mäkta med att göra DIF till ett topplag som Jocke tidigt varit ute och pratat om. Hjäääälp vad skevt den här föreningen sköts. Kunde han inte bara hålla käften och sluta sätta denna onödiga press på ett gäng som är så mentalt svaga och rädda för att misslyckas.
Barry lämnar nog föreningen när som helst av personliga skäl och låter någon annan ta över. Då står vi där med Falk som visserligen är fint att ha i föreningen men samtidigt en chansvärvning redan från början, han fick inte förlängt av allsvenska Södertälje kanske är värt att påpeka. Nu ska han försöka mäkta med att göra DIF till ett topplag som Jocke tidigt varit ute och pratat om. Hjäääälp vad skevt den här föreningen sköts. Kunde han inte bara hålla käften och sluta sätta denna onödiga press på ett gäng som är så mentalt svaga och rädda för att misslyckas.
Spela fult
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Ja det här är fantastiskt. Orkar inte ens bli uppjagad... vi räcker inte till. Vad det beror på lämnar jag därhän - vill inte ens försöka mig på det ikväll.
Har sålt min själ till DIF. Nu är det bara att lida.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-10-21 20:42:59Du behöver få lite perspektiv.
Utsätt dig själv för något riktigt tråkigt och farligt, alt sälj ett syskon.
Då landar en mycket jobbigare känsla än DIF Hockeys taffliga försök till Elitsatsning
Spelarna behöver en ny röst både i omklädningsrummet och på träningarna samt i båset under matcherna. Detta duger inte. Se bara hur svårt både aik och Modo haft det efter de senaste degraderingarna ur SHL. Om DIF åker ut så är hela Stockholms död.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
- Harmageddon
Hur stor är chansen att vi får se Säcken i DIF så länge detta fortsätter?
Det hade varit ”nånting” om Säcken kom hit som ny tränare och räddade Jocke. Kommer förmodligen aldrig hända. Jag önskade Säcken ifjol(tror jag) när vi raddade upp förluster. Tror nog att han är den enda som skulle kunna se till att laget inte agerar så tafatt som det ser ut.
Han lyckas iaf krama ur det bästa i laget på ett positivt sätt.
Det hade varit ”nånting” om Säcken kom hit som ny tränare och räddade Jocke. Kommer förmodligen aldrig hända. Jag önskade Säcken ifjol(tror jag) när vi raddade upp förluster. Tror nog att han är den enda som skulle kunna se till att laget inte agerar så tafatt som det ser ut.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Testa säsongen 98/99... namnet Greger Artursson ger mig fortfarande PTSD-spel.
På den tiden välte vi bussar och blev kända som "Surgården"....
Edit: It's all my fault. Jag köpte en dosa ettan (då affären hade slut på allt annat Svenskt snus) för första gången sedan våren 99......
Senast redigerad av Praetori den 2021-10-21 21:03:09, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Herregud släpp Säcken. Han har inget att göra i SHL som tränare. Har folk glömt hur patetiskt dåliga vi såg ut under honom under hans sista säsong? Kan lika gärna plocka tillbaka Hardy om det ska vara sån nivå på snacket.Harmageddon skrev: ↑2021-10-21 20:51:40 Hur stor är chansen att vi får se Säcken i DIF så länge detta fortsätter?
- DIF_Soldier
Hur mycket jag än gillar Säcken så, nej.. För det första fick han sparken av Jocke och för det andra ska man aldrig försöka göra det igen med nostalgi som nån slags ledstjärna.Harmageddon skrev: ↑2021-10-21 20:51:40 Hur stor är chansen att vi får se Säcken i DIF så länge detta fortsätter?
Det blir som nya Star Wars, nya Jönssonligan eller Hardy Nilsson - i slutändan blir alla missnöjda
Säg den glädje som varar
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
2 poäng av 21 möjliga på Hovet, det är fakta det.
DIF!