Kvartsfinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 2/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sensei
Kontakt:

Re: Kvartsfinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 2/4-2019

Inlägg av sensei »

förevigtdjurgården skrev:Är jag helt färgad och blind eller tar inte Mantas kontakt med klubban mot Brodin utanför målgården från början?
Du kommer dock inte bort ifrån det faktumet att Brodin är innanför målgården med skridskon.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av daaviid »

sensei skrev:
förevigtdjurgården skrev:Är jag helt färgad och blind eller tar inte Mantas kontakt med klubban mot Brodin utanför målgården från början?
Du kommer dock inte bort ifrån det faktumet att Brodin är innanför målgården med skridskon.
Spelar ju ingen roll eftersom backen startar Brodins rotation. Dessutom är den första kontakten med klubban utanför, så det är ett solklart mål. Domaren kunde ju inte ha förklarat regeln bättre än han gjorde. Han förklarade ju även varför Brodins skridsko befann sig innanför en kort sekund. Ändå dömde dom mål. Det borde väl säga något?
Senast redigerad av daaviid den 2019-04-02 20:45:29, redigerad totalt 1 gånger.
rikkard

Inlägg av rikkard »

sensei skrev:
Det är inte det som avgör. Det är om man stör målvakten eller ej.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Gillar ändå Bert på något inverterat sätt. SHL behöver karaktärer.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Jag har inte fattat varför Rönnqvist hatar Dif så mycket. Var dom så taskiga mot honom?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

rikkard skrev:
sensei skrev:
Det är inte det som avgör. Det är om man stör målvakten eller ej.
Det tror jag inte. Det blir ofta avblåst av blotta förekomsten av spelare (offside) i målgården även om det inte ens är en målsituation, varpå tekningen flyttas ut.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Vikas skrev:Känns inte ett dugg välförtjänt, men vi får tacka SAIK för att de är ännu sämre än oss på hemmaplan. Tror de vunnit typ 6 matcher hemma på hela säsongen eller nåt sånt.
Jag tycker serien har varit väldigt jämn. Saik har vunnit mycket med deras PP som låg på 50% innan den här matchen (hälften av deras mål kom i spelformen).
De har varit bättre i vissa stunder men det har vi också.
Idag var vi bättre i de sista två perioderna.
Momentumet

Inlägg av Momentumet »

Respekt till Bert och hans sätt att uppträda efter lagets sorti. Han har en jäkla passion och även om han är gnäll-Bert med hela Norrland ibland så kan jag inte förmå mig att tycka illa om honom. Hockeyn behöver folk som brinner och han förtjänar uppskattningen han fick av sina fans.

Nu taggar vi semifinal, för mig som bor på västkusten blir kommande motstånd hatmatcher oavsett vilka vi möter. Hatar Rönnberg och det vore underbart att se den fan stå och sura i båset efter att ha slagit ut fisk.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Hoppas på Kaffe. Tror de kommer vara möra efter matcherna mot Hv. Fisk har växlat upp rejält.

Ja ja. Inget vi kan påverka.

Gott jobbat! Trodde man inte efter första.

Skulle vara intressant att veta hur Jonte och Urbom mår. Sparkapital!

Semi var för övrigt mitt tips inför säsongen. Viktigt att vi når dit två år i rad. Särskilt som året sett ut.Nu kör vi!
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Så jävla underbart! Nästa man till rakning :)
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Sidenote: Jag tar tillbaka allt jag sagt om hur lat och ajkare Dick är.. han var fan usel stora delar av säsongen men det lyser igenom så brutalt mycket att precis denna typ av killar MÅSTE vi ha när det är dax för slutspel, för fyfaan vad han är bäst där!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Praetori

Inlägg av Praetori »

Buford skrev:Så jävla underbart! Nästa man till rakning :)
Nej fan. Sist jag rakade mig torskade vi. Och inför första på Hovet hade jag också rakat inför slutspelsskägg. Nu blir det Kåberg-style in i det berömda kaklet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

captcash skrev:Sidenote: Jag tar tillbaka allt jag sagt om hur lat och ajkare Dick är.. han var fan usel stora delar av säsongen men det lyser igenom så brutalt mycket att precis denna typ av killar MÅSTE vi ha när det är dax för slutspel, för fyfaan vad han är bäst där!
Det är väl bara bra att spelare kan motbevisa någons uppfattning. Härliga Dick!
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Det måste sägas, och jag talar för hela forumet:
- Vi var aldrig oroliga.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Praetori skrev:
Buford skrev:Så jävla underbart! Nästa man till rakning :)
Nej fan. Sist jag rakade mig torskade vi. Och inför första på Hovet hade jag också rakat inför slutspelsskägg. Nu blir det Kåberg-style in i det berömda kaklet.
Så här i efterhand så fattar jag inte riktigt hur matchen ens vanns. 1-2 blev troligtvis viktigare än man trodde. Härligt att vara på den sidan som "tjänar" på ett tveksamt domslut för en gångs skull.
Skriv svar