Semifinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 13/4-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 13/4-2018

Inlägg av daaviid »

mb81 skrev:Strandbergs kedja har ju varit vår bästa idag.
Ingen idé att argumentera, vissa har redan bestämt sig vem nästa säsongs hackkyckling ska bli.
Senast redigerad av daaviid den 2018-04-13 20:22:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Växjö mot Skellefteå...
Och Göran Persson påstår i Dagens Industri att kommunerna ute i landet kommer få det jobbigt kommande år.
Hoppas innerligt han har rätt. Men det blir väl bara mer pengar från oss i Stockholm i skatteutjämning.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Nu hade det varit kul att se nån spela för skölden och inte åka omkring och fjösa...

Skickat från min G8141 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Wishes

Inlägg av Wishes »

sensei skrev:
#10 skrev:
HavrenDIF skrev:
sensei skrev:Oj nu såg man i repris från en bättre vinkel hur nära Bergfors var i sitt köksvägen-event. Fan.

Jaja, vi får väl vänta 10 år till, nu närmast så är det Strandberg som skall leda det här med sin kraftfulla forecheck och vunna närkamper. Skål!
Nog bara du som klagar på Strandberg konstant. Det som Strandberg har levererat detta slutspel är fullt godkänt. Klart bättre än Vejdemo
Strandberg har inte gjort bort sig
Fast det går inte ut på att inte göra bort sig. Det går ut på att vinna puckar. Det går ut på att mala ner motståndaren och göra dem sämre än normalt, vilket skapar ytor för våra målskyttar. Där har Strandberg 0 i bidrag, och andra måste gå inte och kompensera.

Det är helt bedrövligt att vi värvar spelare som saknar grunderna, det är rena skall-krav för fan att kunna vinna en närkamp, kunna dela ut och ta emot en tackling och också vilja göra det därute.

Men visst, han gör inte uttryckligen "bort sig" och ser ju jättepigg ut. Men vad LEDER DET till?
Haha!! Jocke kanske skulle börja använda sig av regler som gäller för offentlig upphandling när han värvar spelare. ”Skall”- och ”bör”-krav, sen bud och provuppställning. Ser inte att ”inte göra bort sig” skall förekomma som vare sig skall- eller bör-krav.
Stolt, men aldrig nöjd
HavrenDIF

Inlägg av HavrenDIF »

Malto skrev:När jag nu ändå är positiv så hoppas jag på kruger och Josefsson till nästa säsong.
Ante, Kruger, Josefsson samt Palushaj så kan man börja drömma om semifinal igen
EspenK

Inlägg av EspenK »

Har man sett varenda minut av säsongen så stänger man inte av nu.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

rikkard skrev:Tack för en fantastisk säsong! Nu vågar man tro på SM-guld igen. Vi är tillbaka i finrummet. Hade vi haft vår förstakedja intakt hade vi krigat om titeln redan i år. Längtar redan till nästa säsong.
Håller med, laget har gjort en fantastisk säsong och även om vi tappar några spelare så är jag övertygad att de lär ersättas med minst samma (om inte bättre) kvalitet! Nästa år fullbordar vi guldet... Detta var bara en lärosäsong hur det är att få vara i finrummet igen. Dessutom så åker jag hellre ut i en semi än att harva runt kvalstrecket...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Ändå skönt att vi slapp torska i Globen. Vi fick avsluta som vinnare hemma.
Avskaffa tre mot tre.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Wishes skrev:
sensei skrev:
#10 skrev:
HavrenDIF skrev:
sensei skrev:Oj nu såg man i repris från en bättre vinkel hur nära Bergfors var i sitt köksvägen-event. Fan.

Jaja, vi får väl vänta 10 år till, nu närmast så är det Strandberg som skall leda det här med sin kraftfulla forecheck och vunna närkamper. Skål!
Nog bara du som klagar på Strandberg konstant. Det som Strandberg har levererat detta slutspel är fullt godkänt. Klart bättre än Vejdemo
Strandberg har inte gjort bort sig
Fast det går inte ut på att inte göra bort sig. Det går ut på att vinna puckar. Det går ut på att mala ner motståndaren och göra dem sämre än normalt, vilket skapar ytor för våra målskyttar. Där har Strandberg 0 i bidrag, och andra måste gå inte och kompensera.

Det är helt bedrövligt att vi värvar spelare som saknar grunderna, det är rena skall-krav för fan att kunna vinna en närkamp, kunna dela ut och ta emot en tackling och också vilja göra det därute.

Men visst, han gör inte uttryckligen "bort sig" och ser ju jättepigg ut. Men vad LEDER DET till?
Haha!! Jocke kanske skulle börja använda sig av regler som gäller för offentlig upphandling när han värvar spelare. ”Skall”- och ”bör”-krav, sen bud och provuppställning. Ser inte att ”inte göra bort sig” skall förekomma som vare sig skall- eller bör-krav.
Asg, för att förtydliga terminologin lite så menar jag minimikrav.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
mb81

Inlägg av mb81 »

Plocka Adam nu! Inget att vänta på!
Wishes

Semifinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 13/4-2018

Inlägg av Wishes »

Praetori skrev:
Wishes skrev:
Praetori skrev:
Wishes skrev:
EspenK skrev:Himla tråkigt att vi ska gå ut så här efter en så bra säsong.

Det ÄR kört. Tro inget annat .

Vad kan man hoppas på inför nästa?

Jocke är ju tydlig med att vi inte kan konkurrera om spetsen.
Tappar vi Vejde, Mackan, Jonte och Fjällby så kan till och med den mest optimistiske hör inne inse att det blir tungt.

De som ryktas hit hittills är inte av den kvaliteten. Inget lag som vinner guld hur som helst.
Kan någon förklara varför Jocke har inställningen att vi inte kan konkurrera om spetsen?
För att vi inte har stålarna eller möjlighet att fixa bostäder till spelarna på samma villkor som vissa av landsortsklubbarna.

Trots att jag ogillar HV så är de ett föredöme när det gäller den ekonomiska biten. Lånade ihop till egen arena, utan kommunens bidrag och sedan byggt från det.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Och varför har vi inte stålarna? Det signaleras ju att vi har bra ekonomi.
Jämfört med landsorten så är det jävligt dyrt att ens finnas till i Stockholm om du inte visste det.

Att SAIK och Växjö kan konkurrera handlar om att de har egna arenor och låga omkostnader. En ismaskinist i Stockholm behöver högre lön än motsvarande i Norrland om han inte skall tvingas sitta med en pappmugg utanför ICA för att ha råd med hyran.

Aha, det är därför de är så många som trängs med pappmugg utanför matbutikerna på landsbygden. Ismaskinister allihop. Kanske en och annan materialare också. Jodå, jag vet att det är jävligt dyrt att bara finnas till i Stockholm. Jag är född, och bor där.
Senast redigerad av Wishes den 2018-04-13 20:29:43, redigerad totalt 2 gång.
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

HavrenDIF skrev:
Malto skrev:När jag nu ändå är positiv så hoppas jag på kruger och Josefsson till nästa säsong.
Känns bara som det är vi på forumet som spekulerat i Krüger och Josefsson... så pass mkt att vi börjar tro på det själva... Håll inte andan grabbar, jag ser verkligen inga tecken (ok ny baby men asså farfetched ändå) att dessa killar ska ansluta redan nästa säsong... Lägg där till att Ante's karriär antagligen är över och Palus kommer väl joina nått skitlag i sista sekund!

#orimliganyförvärv #deppröv #utslagna #laproaigh
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vore småtrevligt om vi skapade en målchans.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

mb81 skrev:Plocka Adam nu! Inget att vänta på!
Precis! Vårt PP fixar vändningen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori

Inlägg av Praetori »

captcash skrev:
HavrenDIF skrev:
Känns bara som det är vi på forumet som spekulerat i Krüger och Josefsson... så pass mkt att vi börjar tro på det själva... Håll inte andan grabbar, jag ser verkligen inga tecken (ok ny baby men asså farfetched ändå) att dessa killar ska ansluta redan nästa säsong... Lägg där till att Ante's karriär antagligen är över och Palus kommer väl joina nått skitlag i sista sekund!

#orimliganyförvärv #deppröv #utslagna #laproaigh
Äh då kanske vi får hem Dicken och Thoresen istället. :)

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar