Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ

Re: Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Inlägg av BigJ »

minalman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
minalman skrev:Jag skulle gissa att puckens bana ändrades tre-fyra decimeter när den träffade Falks klubba vid 2-1. Omöjligt att kräva av Adam att hinna ta den.
Sant, men oavsett det så är Adam inte i zonen nu, har tar inget extra.
Många fler skott med skymning nu kanske jämfört med grundserien?
Känslan då var att dessa tog på skydden utan att Adam såg nåt, nu går de flesta tysta skott in.
Jag väljer att tro att efter 2-1 blev vi mindre och SAIK större. Det gjorde att SAIK fick fortsatt medstuds, vilket man får på köpet när man växer, samtidigt som vi blev tveksamma och ytterligare oflyt. Vi pallade inte för favoritskapet, men i morgon är det vår tur att slå i underläge! (klockan är över midnatt redan).
Ja, jag tror du är helt rätt ute. Frågan är bara om laget har den mentala styrkan?

Som man vänt två matcher, absolut, men jag tycker Robban såg tyngd ut på presskonferensen samt att han inte fick igång laget efter 1-2 gör att det känns ovisst.
bolja

Inlägg av bolja »

DIFtomppa skrev:Detta är inte dagis nivå, eller fair-play. Dom bästa skall spela, och där ingår inte Alexander Falk tyvärr.

Strandberg IN - Vejdemo UT
Brodin IN - Hank UT
Jocke IN - Adam UT

Dessa förändringar måste ske till torsdag, annars kan vi börja fokusera på fotbollen till 110%
Det var dagisnivå på Coachingen idag ( Jo jag gillar Robban ) en hemmaplansfördel är att
man har rätt att byta in spelare sist ! Idag skickade DIF in femmorna före saik hela tiden
saik drog nytta av det och satte in "lämpliga" spelare mot DIF s uppställning !
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Caveman skrev:
minalman skrev:Jag skulle gissa att puckens bana ändrades tre-fyra decimeter när den träffade Falks klubba vid 2-1. Omöjligt att kräva av Adam att hinna ta den.
Men nu var det ett löst skott från ett långt avstånd. Den SKA Adam ta.
Det som när folk säger men han gjorde mål för att han var fri.
Men målvakter måste kunna göra räddningar trots att pucken styrs eller att någon är fri. Det är nu målvakterna ska vara som bäst, och kunna vinna matcher åt sitt lag.
Inte svamla om att pucken styrdes juuuh, klart det blev mål, det vat omöjligt att ta den buuhhhh.
Jag hävdar bestämt att JE hade mer tur än vad Adam var oskicklig. Det bara är så ibland, vissa matcher.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

bolja skrev:
DIFtomppa skrev:Detta är inte dagis nivå, eller fair-play. Dom bästa skall spela, och där ingår inte Alexander Falk tyvärr.

Strandberg IN - Vejdemo UT
Brodin IN - Hank UT
Jocke IN - Adam UT

Dessa förändringar måste ske till torsdag, annars kan vi börja fokusera på fotbollen till 110%
Det var dagisnivå på Coachingen idag ( Jo jag gillar Robban ) en hemmaplansfördel är att
man har rätt att byta in spelare sist ! Idag skickade DIF in femmorna före saik hela tiden
saik drog nytta av det och satte in "lämpliga" spelare mot DIF s uppställning !
Såg det också. Amatörmässigt av Robban faktiskt.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

minalman skrev:
Caveman skrev:
Men målvakter måste kunna göra räddningar trots att pucken styrs eller att någon är fri. Det är nu målvakterna ska vara som bäst, och kunna vinna matcher åt sitt lag.
Inte svamla om att pucken styrdes juuuh, klart det blev mål, det vat omöjligt att ta den buuhhhh.
Jag hävdar bestämt att JE hade mer tur än vad Adam var oskicklig. Det bara är så ibland, vissa matcher.
8 mål på 2 matcher i arslet kan väl knappast vara nåt som är en tillfällighet? I slutspel har man inte råd med det.
DIF!
Användarvisningsbild
minalman

Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018

Inlägg av minalman »

Daniel942 skrev:
minalman skrev:
Caveman skrev:
8 mål på 2 matcher i arslet kan väl knappast vara nåt som är en tillfällighet? I slutspel har man inte råd med det.
Nu pratar jag om 2-1 isolerat. Håller med om att många andra puckar gått in sista tiden som han tog i vintras. Våra backar kanske har nya instruktioner? ”Fokusera på att få bort spelare framför målet”. Förut var det ”Se till så att Adam har fri sikt”. Nu fokuserar vi på att få bort motståndarna och att ge Adam fri sikt kommer i andra hand. Jag spekulerar.
Edit: Det är vi själva som skymmer alltså.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Ja, Robban har ett dilemma! Ska han chansa på att Adam repar sig och hittar in i "zonen" igen, eller ska han chansa på att Jocke klarar uppgiften bättre med sin rutin? Oavsett så är det ett svårt och viktigt beslut, hur han än gör! Torsk igen och det är nog kört...

Nu är det ju även andra delar i laget som måste stäppa upp, att vårt problembarn PP inte funkar får vi vänja oss vid, har det strulat I ett par år så kan det ändå inte göras något åt nu!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Vad är det för trams, 2-1 målet ska han ta, han behöver inte vara skymd där, det är inget problem för en målvakt att göra så att han ser det skottet/pucken. Det är helt enkelt ett dåligt ingripande av Adam.

Det är möjligt att han var "kall" då DIF hade dominerat fram till det målet, men skottet är så pass dåligt/löst, långt ifrån att han helt enkelt ska hinna med/se att ta det skottet även om det styrs på DIF-spelaren.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Adam gör inte någon av sina bästa matcher, Falk och Hank är som dom är dvs Falk gör misstag och Hank tar korkade utvisningar - till nästa match vill jag se Jocke, Brodda och Bernhardt som 7 back
Ceterum censeo Solna esse delendam
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Sluta gnälla på Adam INGET av målen som går in igår är hans fel. Första målet han släpper ändrar riktning på en Djurgårdsklubba och ställer honom. Andra målet är en styrning. Tredje målet håller han sin sida som han ska och spelarna bara låter en SAJK tomte glida igenom. Fjärde är en oerhört bra prestation på ett friläge. Adam gjorde en sämre insats i sista matchen mot Linköping än igår.

Vi totaläger i första men går ner i fart i andra och det gynnar SAJK. Vi måste upp i fart. Jag är förvånad över att Robban inte tog time-out när det stod 2-1 och 2-2 och vi lirade sämre. Man kände att matchen höll på att glida oss ur händerna.

24 skott utanför mål. Hur svårt ska det vara att träffa mål? Många skott avlossas utan störning av motspelare och då bör man träffa mål.

Det jag är mest besviken på den här matchen är klacken. Så extremt dåligt tryck. Bara KÄMPA - DJURGÅRDEN som är bra igår. Jag skrek mig tokig men runt omkring mig står 15 personer och mumlar. Kändes som det var en del ”jag vill gå på hockey billigt” Djurgårdare där som köpt klack men inte brukar stå där. I princip alla ramsor dog ut efter en kort stund.

Byt ut Hank mot Brodin och se till att träffa mål. Kör vi på med tempo är vi bättre än SAJK.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Säg något roligt någon.
Jag behöver det idag.
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

Vilken ful peruk Klockare har
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

tomten skrev: Det jag är mest besviken på den här matchen är klacken. Så extremt dåligt tryck. Bara KÄMPA - DJURGÅRDEN som är bra igår. Jag skrek mig tokig men runt omkring mig står 15 personer och mumlar. Kändes som det var en del ”jag vill gå på hockey billigt” Djurgårdare där som köpt klack men inte brukar stå där. I princip alla ramsor dog ut efter en kort stund.

Byt ut Hank mot Brodin och se till att träffa mål. Kör vi på med tempo är vi bättre än SAJK.
Klacken är "död" tills vi antingen får tillbaka UCS eller att andra tar taktpinnen. En klack utan ledning är inte direkt nåt som gör att vi når upp till nivå.

Trist såklart eftersom jag tror det kan påverka utgången av matcherna.
DIF!
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jag tycker vi ställer JE i mål så han kan släppa in ett par kassar också, sen ställer vi någon annan i mål så har vi löst problemet.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

tomten skrev:Sluta gnälla på Adam INGET av målen som går in igår är hans fel. Första målet han släpper ändrar riktning på en Djurgårdsklubba och ställer honom. Andra målet är en styrning. Tredje målet håller han sin sida som han ska och spelarna bara låter en SAJK tomte glida igenom. Fjärde är en oerhört bra prestation på ett friläge. Adam gjorde en sämre insats i sista matchen mot Linköping än igår.
Så pratar en loser, dvs det finns inga punkter att förbättra, Adam gör så gott han kan osv...bla bla

Grejen är att i Slutspelet måste gruppen steppa upp, så även Adam.
Med en Adam i grundserieform hade DIF vunnit igår, vi gör en tillräckligt bra match för att vinna och Saik är egentligen bara bra i 15 effektiva minuter.
Målvakter "In The zone" tar frilägen ibland (framförallt såna från Träskalle/betongHanden Ericsson)
Att skylla på styrningar från klubbor, skymd sikt osv kommer inte ge oss något avancemang.
Att Adam gjorde en ännu sämre insats mot i 5:e mot lhc hjälper ju föga nu.

Nej, det snittet Adam har nu räcker inte.
Så in med Jocke , som åtminstone har viss slutspelsrutin och ett grymt Släkten är Värst-läge
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar