Dessa kedjor skulle jag velat se:
Possler-Peppe-Burken
Vejdan-Mackan-Bergfors
Calle-Linus-Jonte
Walli-Hank-Ahlén
Ny junis som 13e hade varit kult att se.
SHL : Omgång 32 : Linköping - Djurgårdens IF 28/12-2017
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL : Omgång 32 : Linköping - Djurgårdens IF 28/12-2017
All heder till DIF-supportrar runt om i landet som må ha konstiga dialekter. Men Östergötland kallas inte gnällbältet för intet, är själv ifrån norra delarna av landet och Örebroare låter konstigt minns jag ifrån det millitära.sensei skrev:Det är inget fel på östgötska; undertecknad och dif-soldier (?) är urpsrungligen från de fina trakterna.Praetori skrev:Det är ingen dialekt utan antingen ett talfel eller brytning på Kolmårdska.Donkels-2.0 skrev:För övrigt så är östgötska en konstig dialekt
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Pålitligt folk, inga konstigheter.

Gott Nytt År alla Djurgårdare. =)
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Aj aj aj.Henke_F skrev:All heder till DIF-supportrar runt om i landet som må ha konstiga dialekter. Men Östergötland kallas inte gnällbältet för intet, är själv ifrån norra delarna av landet och Örebroare låter konstigt minns jag ifrån det millitära.sensei skrev:Det är inget fel på östgötska; undertecknad och dif-soldier (?) är urpsrungligen från de fina trakterna.Praetori skrev:Det är ingen dialekt utan antingen ett talfel eller brytning på Kolmårdska.Donkels-2.0 skrev:För övrigt så är östgötska en konstig dialekt
Född till sportchef.
Gnällbältet är ju Laxå-Eskilstuna med Örebro som centrum. Östgötarna tillhör inte gnällbältarna utan Kolmordstrollen, om man skall vara noga.Henke_F skrev:All heder till DIF-supportrar runt om i landet som må ha konstiga dialekter. Men Östergötland kallas inte gnällbältet för intet, är själv ifrån norra delarna av landet och Örebroare låter konstigt minns jag ifrån det millitära.sensei skrev:Det är inget fel på östgötska; undertecknad och dif-soldier (?) är urpsrungligen från de fina trakterna.Praetori skrev:Det är ingen dialekt utan antingen ett talfel eller brytning på Kolmårdska.Donkels-2.0 skrev:För övrigt så är östgötska en konstig dialekt
Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
HEY!Praetori skrev:Gnällbältet är ju Laxå-Eskilstuna med Örebro som centrum. Östgötarna tillhör inte gnällbältarna utan Kolmordstrollen, om man skall vara noga.
Sent from my XT1580 using Tapatalk