Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
AlltidoavsettDIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Eller så kan det vara så enkelt att han är påväg att signa med Washington alternativt så vill han lämna alla förhandlingar till efter säsongen.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Enligt uppgift har Washington, som draftade Jonsson Fjällby i den femte rundan 2016, bestämt sig för att skriva kontrakt med Djurgårdsforwarden när han är klar med säsongen i SHL för att sedan se till så att han spelar hockey i Washingtons organisation kommande säsong. Det är också de signaler som Djurgården har fått för att kunna hitta en ersättare.
Från denna: http://hockeynews.se/articles/2286/

Den har väl varit uppe tidigare. Känns som vi haft/har en dialog med Capitals. Sen är väl Acke väldigt tajt med Davidssons och svårt att se att han flyttar till en annan SHL-klubb om de är kvar iaf.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Missminner jag mig eller var det inte någon spelar från Oskarshamn som var på väg till oss?
Borde inte en sådan spelare kunna presenteras nu i sådana fall med tanke på att Oskarshamns säsong är över?
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Benjamin L. Willard skrev:Missminner jag mig eller var det inte någon spelar från Oskarshamn som var på väg till oss?
Borde inte en sådan spelare kunna presenteras nu i sådana fall med tanke på att Oskarshamns säsong är över?
Har väldigt svårt att se att någon spelare kommer presenteras innan vår säsong är klar.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Puckey

Inlägg av Puckey »

Benjamin L. Willard skrev:Missminner jag mig eller var det inte någon spelar från Oskarshamn som var på väg till oss?
Ågren.
mb81

Inlägg av mb81 »

Andspe skrev:
Har väldigt svårt att se att någon spelare kommer presenteras innan vår säsong är klar.
Robin Jensen skulle också kunna presenteras. Men det är väl i princip bara Brynäs som presenterar spelare under deras slutspel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Puckey skrev:
Ågren.
Bör vi ha det, inför nästa säsong?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Puckey

Inlägg av Puckey »

Lee Harvey Oswald skrev:
Puckey skrev:
Ågren.
Bör vi ha det, inför nästa säsong?
Känns som om vi värvade Ågren för länge sedan.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

En spelare som jag väldigt gärna ser en förlängning på är Possler. Underskattad och väldigt nyttig varje gång han är inne på isen.

Vore kul och se honom skadefri nästa säsong.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Puckey

Inlägg av Puckey »

Remy Lebeau skrev:En spelare som jag väldigt gärna ser en förlängning på är Possler. Underskattad och väldigt nyttig varje gång han är inne på isen.

Jag tror att Possler kostat mer än många föreställer sig. När han kom hit var han 21(?), och hade tillsammans med Victor Olofsson & Emil Pettersson överglänst alla Modos dyra importer med råge. Förväntan var nog att han skulle ligga stabilt över 30p per säsong och vi lär ha budat mot halva SHL.

Det finns en stor potential i honom, men då gäller det att det inte kommer en massa bud från andra klubbar som vill se om de kan få honom på rätt spår igen.

M.a.o. gärna en förlängning, men till en rimlig ekonomisk risk med tanke på hans senaste två säsonger. Fjällby verkar ju flytta över pölen, och Possler funkade som bäst med Davidssons.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Vi lär ju utmana Frölunda om Lukas Bengtsson?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Puckey skrev:
Remy Lebeau skrev:En spelare som jag väldigt gärna ser en förlängning på är Possler. Underskattad och väldigt nyttig varje gång han är inne på isen.

Jag tror att Possler kostat mer än många föreställer sig. När han kom hit var han 21(?), och hade tillsammans med Victor Olofsson & Emil Pettersson överglänst alla Modos dyra importer med råge. Förväntan var nog att han skulle ligga stabilt över 30p per säsong och vi lär ha budat mot halva SHL.

Det finns en stor potential i honom, men då gäller det att det inte kommer en massa bud från andra klubbar som vill se om de kan få honom på rätt spår igen.

M.a.o. gärna en förlängning, men till en rimlig ekonomisk risk med tanke på hans senaste två säsonger. Fjällby verkar ju flytta över pölen, och Possler funkade som bäst med Davidssons.
Tycker Possler är extremt begränsad och den förste jag skulle ställa åt sidan ifall vi skulle ge Brodin chansen i detta slutspel.

Sedan spelar så klart skadorna in och han kan säkert bättre. Men jag ser ingen anledning att behålla honom om han inte är extremt billig.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

Nytt kontrakt på Ahlén tack. Föregångsman.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
altsich
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av altsich »

Praetori skrev:Nytt kontrakt på Ahlén tack. Föregångsman.
Jaa det finns väl inte mycket att fundera på längre. Galet nyttig i slutet av säsongen och nu i slutspelet.

Och då pratar jag bara om på isen för att inte nämna hur nyttig hans attityd och kärlek till Djurgården är överallt annars också!

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Skulle ju vara väldigt tråkigt om vi missar Molin.

Han känns oerhört mkt hetare än Ågren, Strandberg, Lang osv.

Jag hoppas att det är så att det kan bli lite enklare att värva spelare efter att ha gått vidare till minst semi nu.
Låst