Bra analys.Praetori skrev:Det är avgörande misstag vid Frölundas mål (utvisning eller ej). Det är korkade utvisningar där man inte är skärpt i spelet mot puckförande motståndare. Sen kan folk gnälla på annan skit som händer på banan som domarna inte tar men de har inte ögon i nacken och fisk gör inte idiotiska saker mot våra puckförare. Och slutligen är det ett katastrofalt dåligt PP i slutet när vi får en enorm chans att kvittera. En jämn match som vi totaldominerar i första, som frölunda behärskar i andra och som vi ger bort i tredje.
SHL Kvartsfinal 1: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 16/3 2016
Re: SHL Kvartsfinal 1: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 16/3
Ja fyfan, där är äckligt.Benjamin L. Willard skrev:Den här divingen är ju direkt avgörande för den här matchen. Hoppas denna uppmärksammas, pinsamt är bara förnamnet!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mantas var lika dålig. Inte sämre. Potentialen i Mantas är dock betydligt bättre. Tellqvist har max gjort 2-3 riktigt bra matcher under säsongen. Mantas var riktigt stabil under stor del av säsongen, men visst han känns inte hundra heller. Men hellre vattkoppor än kolera. Tellqvist borde förövrigt pensionera sig efter säsongen!B.I.B.A skrev:Mantas var ju ännu sämre när han fick chansen.rikkard skrev:Tellan snitt 4.0/match i slutspelet hittils. Bra matchat Säcken!
Benjamin L. Willard skrev:Den här divingen är ju direkt avgörande för den här matchen. Hoppas denna uppmärksammas, pinsamt är bara förnamnet!
Pinsamt att domaren även "faller" för den där. (avdelningen..gbg-humor?)
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Haha. Han ramlar ju åt fel håll.Benjamin L. Willard skrev:Den här divingen är ju direkt avgörande för den här matchen. Hoppas denna uppmärksammas, pinsamt är bara förnamnet!
Vi gör en bra match, men orkar inte riktigt. Vi förlorar dock på ett uselt domslut, igen. Utvisningen på alvarez är inget annat än ett stort skämt, som borde vara skäl nog för att ge domaren sparken. Skrattretande hur dom förstör SHL.
Nu hade vi nog ändå torskat i sudden annars, Frölunda vinner rättvist.
För övrigt så är det en stor gåta hur man kan matcha Ahlén i pp i slutet. Säcken ger inte laget en chans att komma ikapp med sin uteblivna coachning. Jag undrar vad hans instruktioner var under time-outen... "Grabbar, det är tre minuter kvar, och min taktik är att alla spelare i laget ska få exakt lika mycket speltid sista minuterna. Vår fjärdekedja kanske får bättre självförtroende inför nästa säsong då!"
Nu hade vi nog ändå torskat i sudden annars, Frölunda vinner rättvist.
För övrigt så är det en stor gåta hur man kan matcha Ahlén i pp i slutet. Säcken ger inte laget en chans att komma ikapp med sin uteblivna coachning. Jag undrar vad hans instruktioner var under time-outen... "Grabbar, det är tre minuter kvar, och min taktik är att alla spelare i laget ska få exakt lika mycket speltid sista minuterna. Vår fjärdekedja kanske får bättre självförtroende inför nästa säsong då!"
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Känns som att vi kan bättre.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
När vi går för fullt och alla åker skridskor och gör vad de skall så håller jag med Wikegårds senaste analys. Nämligen att vi kan slå vilket lag i SHL som helst. Men det är tungt att göra det i bäst av 7 konsekvent.minalman skrev:Känns som att vi kan bättre.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tyvärr gäller det Frölunda också.minalman skrev:Känns som att vi kan bättre.
Förstakedjan borde helt klart kunna bättre. Inte mycket som stämde för dem i framför allt sista perioden.minalman skrev:Känns som att vi kan bättre.
Haha. Tänker likadant, och inte blir det bättre av att Ahlén är den som ska försvara vid 2 mot 1-anfallet och går på puckförande spelare vid sargen istället för den fria spelaren i mitten.Salas skrev:För övrigt så är det en stor gåta hur man kan matcha Ahlén i pp i slutet. Säcken ger inte laget en chans att komma ikapp med sin uteblivna coachning. Jag undrar vad hans instruktioner var under time-outen... "Grabbar, det är tre minuter kvar, och min taktik är att alla spelare i laget ska få exakt lika mycket speltid sista minuterna. Vår fjärdekedja kanske får bättre självförtroende inför nästa säsong då!"
Avgå Jocke.
Undrar om Hage gick sönder igen. Inget bra i så fall. Var väl lite på bärtur vid 1-1, men annars bra och nog fanns det andra att sätta före honom.
Det är iofs helt rätt agerat av Ahlén just i att han gör det tidigt vilket gör att passen blir tvingad tidigt och Tellan får koncentrera sig på skytten. Det är hugget som stucket i det läget. Antingen går man tidigt (och tydligt så målvakten ser) på den fria spelaren eller så sätter man press på puckföraren. Ett friläge är en bättre utgångspunkt än låsningen som uppstår vid 2v1 när målvakten inte kan komma ut på grund av beredskap för sidledsförflyttningar.B.I.B.A skrev:Haha. Tänker likadant, och inte blir det bättre av att Ahlén är den som ska försvara vid 2 mot 1-anfallet och går på puckförande spelare vid sargen istället för den fria spelaren i mitten.
Senast redigerad av Praetori den 2016-03-16 21:44:09, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Denna hade vi behövt. Frölunda bättre, tog sakta men säkert över. Deras större skicklighet syns tydligast i pp.
Vi var inte chanslösa, men några tveksamma försvarsinsatser från backar och Tellan håller inte om vi ska lyckas vinna sådana här matcher.
Sedan fattar jag inte hur Säcken kan låta Tellan vara kvar i buren vid sista pp.
Ska jag vara ärlig tror jag vi missade vår stora chans ikväll. Nu är Frölunda varma i kläderna och är rakt igenom ett bättre lag. Hade bara varit så häftigt att få skrälla.
Vi var inte chanslösa, men några tveksamma försvarsinsatser från backar och Tellan håller inte om vi ska lyckas vinna sådana här matcher.
Sedan fattar jag inte hur Säcken kan låta Tellan vara kvar i buren vid sista pp.
Ska jag vara ärlig tror jag vi missade vår stora chans ikväll. Nu är Frölunda varma i kläderna och är rakt igenom ett bättre lag. Hade bara varit så häftigt att få skrälla.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag tycker inte fisk är skickligare. De är bättre och betydligt mer rutinerade än våra ungdomar och en kedja är inte starkare än sin svagaste länk men inte skickligare. OM vi kan spela samma lagspel som vi gör i första och sätta stenhård fysisk press och backchecka ordentligt istället för att dra på oss utvisningar har vi alla chanser i världen. Vinner vi inte på Fredag blir det tungt som satan dock men det kan gå ändå om vi kniper nästa borta.BOMBOM BOUCHARD skrev:Denna hade vi behövt. Frölunda bättre, tog sakta men säkert över. Deras större skicklighet syns tydligast i pp.
Vi går ut bra men varför vi inte tar avslut direkt när vi kommer in i zon blir jag lite arg över. Det skjuts 26 skott på mål från vår sida så vi kommer verkligen inte upp i nivå i andra och tredje på den biten (17/14/10 totalt sett). Det transporteras puck men istället för att ta avslut och rusa på mål så skall det åkas runt runt runt runt med pucken i jakten på någon fin macka. Det håller inte i ett slutspel.
Senast redigerad av Praetori den 2016-03-16 21:52:31, redigerad totalt 2 gång.