Men menar du verkligen allvar när du säger att du inte ser hur det kan skilja sig på en försäsongsmatch i augusti(!!) och en riktig match under hösten/vintern? Vad tror du försäsongen är till för?DIFÖrebro skrev:Fast det är en mycket seriös farhåga, att vi ser ruskigt tunna ut på backsidan och att dom förmodligen inte klarar av att spela sig ur zon och inte kan hantera hög press.Jim Morrison skrev:Ja, man ska verkligen inte ge upp sina idéer på ett helt nytt spelsystem bara för att det ser slarvigt ut i en CHL-match i augusti. Det kommer ta lite tid. Jag hoppas bara att forumet inte gnäller påo att det är "backarnas fel" varje gång vi förlorar en match i framtiden utan istället ser hela bilden.
Enstaka matcher bryr sig nog ingen om utan det är ju när det blir mönster. Själv har jag svårt att se hur det kan skilja så mycket från det vi såg mot Tappara till en "färdig produkt", men jag går på hopp och positivt tänkande.
Så får vi se under hösten
SHL 2015-16
- Jim Morrison
Re: SHL 2015-16
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Luleå är ett riktigt äckligt grislag. Hoppas de åker ur.
Fan jag har varit på alla matcher på försäsongen almtuna känner jag personligen att man inte kan dra för stora växlar av. Västerås matchen tycker jag var skit Sören var bra och tellan resten var skit tycker jag. Skellefteå matchen gjorde dom mycket bra i då såg de bra ut. Tappara matchen var dom grymt bra fram till slagsmålet sen kändes det som dom tappa fokus och kontrollen för innan slagsmålet vart jag imponerad av spelet hög press och vann pucken hela tiden men sen försvann fokus från de dom skulle göra. De är vad jag tycker om försäsongen än så länge och om jag ska ge betyg så ger jag en 2.5 av 5 godkännt tycker jag men förväntar mig jävligt mycket mera
Det blir otroligt viktigt att rätt backar sköter våra uppspel... AOM, Englund, Norell och Holm måste förstå att det är Högström, Hultström, Talk och kanske Press som ska sköta uppspelen..
Nåja, låt mig formulera mig såhär;Jim Morrison skrev:
Men menar du verkligen allvar när du säger att du inte ser hur det kan skilja sig på en försäsongsmatch i augusti(!!) och en riktig match under hösten/vintern? Vad tror du försäsongen är till för?
Jag kommer bli väldigt glatt överraskad om våra backar kommer trolla fram individuellt spelsinne och blick nog att fixa puckinnehav i egen zon.
Baserar det givetvis på det vi såg förra säsongen också och de backar som vi har kvar.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det låg något i ryktet som gick i våras om ändrad matchtid i SHL. "På lördagskvällarna har det svenska folket vant sig vid att matcherna kan starta klockan 18.30. I framtiden kan det även bli verklighet på vardagarna."
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... rna-i-shl/
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... rna-i-shl/
Avskaffa tre mot tre.
Skulle idioterna få för sig att ändra till 18:30 hoppas jag DIF säger tvärstopp och vägrar spela tidigare än 19:00 på vardagar. Kan bli svårt som satan att hinna i tid till matcher som börjar 18:30 på vardagar.
- SirDIFalot
Tror du DIF kan vägra spela en viss starttid om ligan bestämmer det?Kall-El skrev:Skulle idioterna få för sig att ändra till 18:30 hoppas jag DIF säger tvärstopp och vägrar spela tidigare än 19:00 på vardagar. Kan bli svårt som satan att hinna i tid till matcher som börjar 18:30 på vardagar.
DIF: Vi vägrar komma ut före 19:00!
SHL: Gärna det ni men pucken släpps 18:30.
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det måste väl ändå vara möjligt för lagen att välja? Om vissa vill spela 18:30 så får dom väl göra det, om andra vill spela 19:00 så är väl det OK eller?
Avskaffa tre mot tre.
- Think if...
- Kontakt:
Jag tror att folk får stressa för att hinna till matcherna som det är idag ändå så jag skulle nog säga att vi snarare borde senarelägga matcherna. Jag skulle nog få hoppa över en del matcher om de börjar 18:30 tyvärr.
Uteslutet med 18:30. Ett halvt helvete för oss som inte kommer från Stockholm att hinna till matcherna som det är nu redan. Räcker med lite strul på tunnelbanan ut till Globen från centralen för att det ska bli knapert. Skulle det tidigareläggas så är det i stort sett kört.
Kan säga att 18:30 är ett helvete även för oss som bor i stan... bor själv på kungsholmen men att hinna från jobbet, käka och feed:a ungen och sen mobilisera för att dra till nedsläpp 1830 är ju en omöjlighet... enda positiva är att knatten kan komma i säng tidigare pga att matchen slutar tidigare men det är ju fan tight redan som det är att hinna allt detta innan 19.00 som det är idag.
Detta kommer nog påverka publiksnittet mycket mer än SHL tror! Fantastiskt genitaliskt beslut!
Detta kommer nog påverka publiksnittet mycket mer än SHL tror! Fantastiskt genitaliskt beslut!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Tror som satan att vi måste ha rätt att kunna styra över våra starttider.
Det är en sak med 18:30 på en lördag, något helt annat på vardagar.
Jag är också inne på att 19:30 hade varit att föredraga framför 19:00 på vardagar.
Gör helgmatcherna till "familjematcher" med starttid runt 15:00 och låt sedan vardagsmatcherna starta i sådan tid att folk faktiskt hinner till nedsläpp utan att behöva tokstressa.
Det är en sak med 18:30 på en lördag, något helt annat på vardagar.
Jag är också inne på att 19:30 hade varit att föredraga framför 19:00 på vardagar.
Gör helgmatcherna till "familjematcher" med starttid runt 15:00 och låt sedan vardagsmatcherna starta i sådan tid att folk faktiskt hinner till nedsläpp utan att behöva tokstressa.
Vad är det med Sverige och bollibompatiderna?
Vill hellre att matcherna startar senare. Champions-league startar ju fan 20.45 och la liga startar ofta toppmatcher 22.00. Och det funkar ju fint.
Jag menar inte att matcherna behöver börja så sent som i dessa exemplena men skulle gärna se att det började typ 19.45.
Vill hellre att matcherna startar senare. Champions-league startar ju fan 20.45 och la liga startar ofta toppmatcher 22.00. Och det funkar ju fint.
Jag menar inte att matcherna behöver börja så sent som i dessa exemplena men skulle gärna se att det började typ 19.45.