SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av #10 »

Så jävla trött och ledsen över denna ebola-liknande pina som drar som en löpeld över våran förening, grabbarna på isen behöver stödet av oss fans men får det inte, där kan vi snacka om att det pissas i ansiktet.
Användarvisningsbild
sm910
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sm910 »

SOCKU skrev: Varför tycker du det är pinsamt när folk i en demokratisk förening väljer att yttra sin åsikt? Ser inget problem med det alls. Tycker biggest loser-muppen Kaarel gott och väl kan få fortsätta höra om att han kan ta sitt pick och pack och försvinna från vår förening!
Problemet är inte att man att har en avvikande åsikt eller att man väljer att yttra den. Problemet är att man tycker att våra läktare är ett vettigt forum för det. Vi vet redan att vissa tycker så. Ledningen vet redan att vissa tycker så. Det bidrar inte med några goda argument som får någon att byta åsikt på rationella grunder, det blir enkom ett försök till maktdemonstration som skadar stämning och i förlängningen prestationen på isen.

Vem som sjunger högst eller mest bör knappast vara ledstjärna för vilka beslut vi fattar inom förening, och därför är andra föreningsdemokratiska metoder klart mer konstruktiva.
Axel_K skrev:Seriöst, ge er med att skylla läktarprestationen på de personer som kom in senare. Vi sjöng knappt innan det och i princip ingen sjöng med när de senare försökte få igång klacken.

Ödmjukhet från båda sidor, tack. Bara för att ni har en annan åsikt och är "alltid oavsett" positiv betyder det INTE att Ni är mer djurgårdare eller mycket bättre.
Detta är ett problem skapat från båda sidor så sluta skylla ifrån. Det är alla i klackens ansvar, inte bara en gruppering.
Ja, var och en får ta ansvar för vad de gör. Det spelar ingen roll vad styrelsen gjort, att vi blir utspelade på isen eller att vissa tyckte det var en briljant idé att storma in med avgå styrelsen ytterligare en gång - på ståplats står man inte tyst. Första period var iofs en del liv - förmodligen på rent adrenalin - fram tills den sedvanliga pubruschen tar vid kring powerbreak och framåt, andra är förståelig med det spända läge som blir men för tredje finns inga ursäkter. Där är det ordentlig nivåhöjning som gäller, och samtliga med klackplåt som lämnade matchen med fungerande röst borde ta sig en funderare på varför ens klackplåt är subventionerad. Inga ursäkter gäller.

Sen får en del välja att bojkotta eller på andra sätt inte delta om man finner så för gott, men då avsäger man sig självklart rätten att raljera eller klaga på insatsen hos de som är där.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Man kan vända på situationen och fråga hur många ur "demonstrera-på-läktaren-avgå-styrelsen-rörelsen" som skulle komma tillbaka på samma läktare med plakat och ramsor där de hyllar en styrelse de själva har fått sätta in? Om de inte gör det skulle det förstås vara väntat (de har gått vidare till nästa häftiga konflikthärd). Om de skulle stå där i sina uniforma jackor med plakat, fanor och ramsor som hyllar deras styrelse blir det nästan läskigt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Popcornifieringen är jävligt nära.
När flyttar vi till globen?
BigJ

Inlägg av BigJ »

Jim Morrison skrev:
BigJ skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
BigJ skrev:
Andy skrev:Riktigt roligt att se Nordlund göra sin bästa match i år. Samuelsson var också stor i det lilla - underbart att se hans små knep. Tråkigt att den annars så stabile unge herr Englund gjorde sin första mindre bra match i år.
Ja Nordlund var riktigt bra liksom Samuelsson. Tror absolut att detta lag kommer att växa nu mot slutet.
Jaaah, man riktigt känner hur det ligger i luften (eller inte)

Vi har sedan 22 november tagit 4st trepoängare, sedan mitten av december haltar spelet mer och mer för varje omgång som går och målproduktionen har snudd på stannat av helt.
PP är det enda som blivit bättre
(men det var ju snudd på omöjligt att göra sämre åh andra sidan)

Men visst, på pappret ser vi starkare ut nu än i september, vad det nu är värt.

Neej, det luktar lite rökt om DIF nu
Trots det du skriver så ligger vi inte långt från direktplats, det är ju inte så att lagen ovanför gjort det så mycket bättre förutom topplagen.
Sedan kan man naturligtvis bara deppa ihop och se att lagen bakom inte är så långt ifrån heller men varför skulle de helt plötsligt börja spela så mycket bättre än de gjort hittills?
Varför skulle vi?
Nja, nu var det ju inte det jag uttryckte just där, även om jag tror att så kan ske. Jag har svårt att se varför både brynäs och leksand helt plötsligt skulle börja spela så mycket bättre än hittills och gör de inte det och vi spelar som hittills så ska vi klara det.

Jag tycker vi har visat hela säsongen att vi spelar jämt och kan slå samtliga lag och vi gjorde en riktigt bra match mot hv för kort tid sedan. En viktig del är ju att vi inte får skador på nyckelspelare som vi haft nu på sistone, så klarar vi oss från det så har vi en mycket bra möjlighet att t.o.m. klättra i tabellen igen.
sköndal

Inlägg av sköndal »

Vet inte riktigt vad folk förväntade sig för tillställning om man sitter och grämer sig över gårdagens torsk. Vår form är inte på topp och varken brynäs eller leksand bjöd på bättre motstånd än så där mot saik. Klasskillnaden är bara att acceptera. Det är på tisdag och torsdag våra poäng ska komma.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

minalman skrev:Man kan vända på situationen och fråga hur många ur "demonstrera-på-läktaren-avgå-styrelsen-rörelsen" som skulle komma tillbaka på samma läktare med plakat och ramsor där de hyllar en styrelse de själva har fått sätta in? Om de inte gör det skulle det förstås vara väntat (de har gått vidare till nästa häftiga konflikthärd). Om de skulle stå där i sina uniforma jackor med plakat, fanor och ramsor som hyllar deras styrelse blir det nästan läskigt.
Man kan vända på situationen och fråga hur ofta du brukar skriva hyllningstexter till den aktiva kärnan i klacken som nu inte står där?

För övrigt var jag i Stockholm i helgen. Går alltid på match när jag är hemma, men den här gången (med rådande situation) sket jag i det. Ber så mycket om ursäkt till er här inne som anser att jag pissar på föreningen för att jag inte stod och sjöng.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

dutti skrev: Man kan vända på situationen och fråga hur ofta du brukar skriva hyllningstexter till den aktiva kärnan i klacken som nu inte står där?
Man får ju rota litet. Men i Klacktråden 2014-04-08 skrev jag detta:
minalman skrev:
seppuko skrev:Stort jäkla tack till klackledarna under hela kvalserien. Som dirigenter för världens bästa kör ordnade dom världsklass kväll efter kväll.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
+1 (minst) på det!
Detta med flera citatnivåer syns ju inte i Tapatalk, så här återger jag texten:
seppuko skrev:

Stort jäkla tack till klackledarna under hela kvalserien. Som dirigenter för världens bästa kör ordnade dom världsklass kväll efter kväll.
minalman skrev:

+1 (minst) på det!

Jag kanske har hyllat klacken litet för sällan, men de är skillnaden mellan oss och bönder och är tillsammans med Säcken anledningen till att vi lirar SHL i år.

Edit: Kanske litet väl privat detta för en matchtråd, men jag vill verkligen understryka hur viktig jag tycker vår klack är för både Djurgården och för lagets prestation på isen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Vi är fler som hyllat klacken som helhet och främst pang som individ. Både här på forumet och irl. När vi nu inte håller med blir vi bovarna? I en sån här argumentation bör man försöka att inte generalisera för mycket, det är inte sittplats mot klacken här. Det är olika sidor som värnar om Djurgårdens bästa och man ser helt enkelt saker på sitt eget sätt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Mash

Inlägg av Mash »

Jepe skrev:
Skotte skrev:
-daniel- skrev:Så Jävla Enkelt! :|

Ett stort jävla antiklimax när "AVGÅ-STYRELSEN" gänget kom instormades, med samma tuffa jackor och ryggsäckar (???) för att sen bli tillrättavisade av en DFG-medlem. Sen vågade inte en jävel ta ton resten av matchen. Tyckte nästan synd om dem.
Som den tjocka sittplatsjulgran jag är trodde jag det var några från DFG som envisades med "avgå-styrelsen", men icke?

Enlighten me!
Har också förstått att det inte är DFG som är bakom "avgå-styrelsen" köret på läktaren.
DFG? Gänget som tågade in igår får knappt komma in på krogen :roll: DFG har betydligt äldre medlemmar.
Mig veterligen var det som Daniel sa.

Tycker det är en äcklig dubbelmoral att försöka få igång klacken efter man tågat in och själva skapat splittring. Du ska ha respekt för att stå på räcket; Du får det inte genom att tåga in först i ledet och ropa "avgå styrelsen".

Blev faktiskt lite tagen av matchen igår. Nu var det SAIK vi mötte och det var en stor nivåskillnad i allt. Tellan såg loj ut tyvärr, vettefan. Bra val att byta ut honom inför tredje!

Nu har vi kniven mot strupen. Blir en tuff fortsättning.
Skriv svar