diftobbe89 skrev:Jepe skrev:Tycker absolut att Englund håller på SHL nivå, däremot mer tveksam till Högström. En säkerhetsrisk i, framför allt, egen zon. Både med och utan puck.
Testa fokusera på alla backar lika mycket så kommer även du märka att framförallt Englund och Norell har haft störst problem i SHL överlag. Högström är ju iallafall ett hot offensivt, så honom har vi användning av.
Såhär bör backarna rankas där top 6 spelar när alla är tillgängliga:
Nordlund
Arnesson
Falk
Högström
Fernholm
Ollas-Mattsson
Holm
Norell
Englund
Öhhhm ok vi kan definitivt konstatera att vi sett olika saker. Helt ok, men vi är inte överens den saken är klar. Sen trevlig ton att du motbevisar mig med "sanningen", i din värld ja i min värld nej.
Nordlund värvades som en offensiv back och bra i PP. Tog väldigt lång chans innan han fick chansen där och att sätta honom som 1a back känns inte seriöst, min åsikt. Han har oerhörda problem, precis som Högström, att sätta igång spelet från egen zon. Sätter sig ofta i svårare situationer än nödvändigt och felpassar allt som oftast, precis som Högström. Vilket ofta resulterar i att vi inte tar oss ut ur zon och motståndarna kan fortsätta pressa oss.
Arnesson har gjort det bra än så länge.
Falk har blandat och gett oerhört. Vissa matcher vår bästa back till nästa vara ett virrevarv. Som när han spelade med J20.
Högström - se Nordlund.
Fernholm har väl gjort det helt okej. Hade inga höga förhoppningar på honom. Slarvat även han i egen zon.
O-M står upp fysiskt och har gjort det riktigt bra de matcher han fått spela och bör prioriteras i backuppsättningen.
Holm blandar och ger, vår skridskostarkaste back. Men tar en hel del dumma utvisningar.
Norell har gjort det helt ok, förväntar mig ingen superback.
Englund, defensiv som han ska vara. Ingen som ska producera framåt, att han hela tiden får täcka upp bakåt gör att han ses som sämre än vad han är. Får ta ett alldeles för stort ansvar, vilket han nog växer med, än han borde pga att det ser ut som det gör.
Sammanfattningsvis: så som spelet sett ut så anser jag det fel att ge backar som lätt ställer till det för sig så mycket istid som de får. Istället bör man spela defensiva backar som faktiskt också kan starta uppspel mer istid. Högström gör tyvärr inte det så hans offensiva kunskaper blir överflödiga då vi allt som oftast blir fast i egen zon. Så ser jag på lager NU, som det sett ut på isen. Får vi till ett bättre anfallsspel och mer självförtroende i spelet från egen zon så blir spelare som Nordlund och Höfström en större tillgång. Just nu ser JAG det inte som så.