CHL: Djurgården - Eisbären Berlin 5/9 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Pogue Mahone
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL: Djurgården - Eisbären Berlin 5/9 2014

Inlägg av Pogue Mahone »

Städa bort skiten som får folk att Pang skulle ha gjort något dåra? blir så jävla trött på nissar som kommer hit enbart för att spy ut galla om saker de uppenbarligen inte har sett. skitsnackare...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
blundeer

Inlägg av blundeer »

Ursäkta men vem är denne Tim Pang? Efter några googlingar har ja förstått att han är nån slags "tifo-fixare". Är det nån man bör veta vem han är?
Donkels

Inlägg av Donkels »

Axel_K skrev:Det var UCS som avstyrde bråket (med Pang i spetsen), han stoppade även en kille som sprang mot fotografen så jag tycker att folk borde hålla tungan rätt i mun!
Dom avstyrde inget utan gjöt bara mer eld på vågorna men fortsätt ni att hylla UCS jag kan dock inte se deras "storhet" lika lite som DFG
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Pang försökte signalera åt snubben som försökte dra igång D-I-F att låta bli det. Alla förstår väl att det är en ramsa som bör styras upp av dem rutinerade. Men han drog igång den i alla fall, och efter att han hade gjort bort sig tar sig Pang och några övriga UCS dit för att snacka med honom. En av dom tar tag i honom och drar honom till sig för att han ska höra. Då kastade sig någon (antagligen hans polare) över UCS-killen och det blev lite tumult. Övriga UCS springer dit. Det blir lite knuffar och annat i någon halv minut innan Pang och några andra lyckades avstyra det. Och ja, Pang avstyrde även han som försökte ta sig på fotografen som var dum nog att ge sig in och ta bilder på folk. Jag hörde något om pepparspray men som jag uppfattade var det löst internt redan när första kravallpoliserna kom in. Jag såg ingen som blev sprayad som tur var i alla fall.
Expert.
Användarvisningsbild
4.9.5

Re: Sv: CHL: Djurgården - Eisbären Berlin 5/9 2014

Inlägg av 4.9.5 »

blundeer skrev:Ursäkta men vem är denne Tim Pang? Efter några googlingar har ja förstått att han är nån slags "tifo-fixare". Är det nån man bör veta vem han är?
Capo med ludde i fotbollen och han som skötte om Ks på läktaren
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Donkels skrev:
Axel_K skrev:Det var UCS som avstyrde bråket (med Pang i spetsen), han stoppade även en kille som sprang mot fotografen så jag tycker att folk borde hålla tungan rätt i mun!
Dom avstyrde inget utan gjöt bara mer eld på vågorna men fortsätt ni att hylla UCS jag kan dock inte se deras "storhet" lika lite som DFG
Du är ju uppenbarligen lite efter... först säger du att Tim Pang springer efter en fotograf när det i själva verket är han som stoppar en kille att springa fram till fotografen sen kanske du inte bryr dig ett skvatt om tifo osv?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Praetori

Inlägg av Praetori »

Axel_K skrev:Det rättfärdigar dock inte fotografens beteende, h*n förtjänade en utskällning (vilken h*n även fick senare) men inte mer än så!
Får man inte fota?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev:
Axel_K skrev:Det rättfärdigar dock inte fotografens beteende, h*n förtjänade en utskällning (vilken h*n även fick senare) men inte mer än så!
Får man inte fota?
Aningen dålig fingertoppskänsla att gå fram och ta en närbild på folk som var mitt i klungan. 90% av dom där försökte ju bara avstyra det och när den hamnar på aftonbladets förstasida ser man ut värsta huliganen.
Expert.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Pogue Mahone skrev:
Donkels skrev:
Du är ju uppenbarligen lite efter... först säger du att Tim Pang springer efter en fotograf när det i själva verket är han som stoppar en kille att springa fram till fotografen sen kanske du inte bryr dig ett skvatt om tifo osv?
Moderatorn Magnutz hur var det nu med påhopp? men som svar på ditt inlägg så ligger jag ljusår före dig...sov gott lille vän!
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Donkels skrev:
Pogue Mahone skrev:
Donkels skrev:
Moderatorn Magnutz hur var det nu med påhopp? men som svar på ditt inlägg så ligger jag ljusår före dig...sov gott lille vän!
Ja tydligen. vad gör du här om du bara ska komma med påhitt för att svartmåla folk?
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Så pojkarna bråkade om vem som ska få starta en ramsa... eller?
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Utan att ge sig in i diskussionen om Pang, det ger knappast något att kasta paj på det här forumet ändå, så tycker jag inte man ska vara allt för hård mot stackarn där nere. Ja, han skötte inte DIF-ramsan, eller att ens få upp sittplatspubliken ytterliggare en gång, särskilt snyggt. Sätt till hans uppträdande - inte minst med tanke på hur han vinglade på räcket innan - så var förmodligen alkoholnivån rätt hög. Och det är ju i sig inte ett frikort för att bete sig som svin.

Samtidigt blir det ju lätt såhär. En sen alkoholstinn fredagskväll, matchen är riktigt grinig, vi har hetsat en hel del mot deras (imponerande stora) bortafölje. När vi i det läget inte har särskilt organiserad styrning där nere, klart någon överförfriskad lirare alltid kommer söka sig till rampljuset för att styra upp det. Jag vet inte vad som hände där nere exakt, jag tänker inte spekulera i vad som hände exakt, jag menar bara att händelser som idag är en trist konsekvens av hur vår läktarsituation på hockeyn ser ut idag.

Förövrigt kan jag inte komma ifrån att matcher som dagens är riktigt underhållande. Jag älskade att möta Karlskoga, jag älskar griniga matcher som ikväll. Sen kommer det ju tyvärr till ett pris, och där får man väl böja sig för att underhållningsvärdet på försäsongsmatcherna är underordnat att ha en intakt trupp till riktiga serien. CHL borde kapa bort undre halvan av lagen i turneringen, så stora nivåskillnader som det är överlag i serien kommer leda till otäcka skador. Tyvärr är det väl en pengafråga.
Pang

Inlägg av Pang »

Donkels skrev:Stundtals bra tempo av DIF tyvärr sönderrycktes matchen av alla utvisningarna och Berlins grisiga spel och till fyllskallarna och DFG kan jag bara säga skämmes på Er och Tim Pang är en idiot som försöker sänka en fotograf - tagga ner lite pojkvasker
Sluta gärna sprid lögner om mig. Titta på filmen, sen tycker jag du är skyldig mig en ursäkt.

http://www.svt.se/champions-league-isho ... mot-berlin
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Pang skrev:
Donkels skrev:Stundtals bra tempo av DIF tyvärr sönderrycktes matchen av alla utvisningarna och Berlins grisiga spel och till fyllskallarna och DFG kan jag bara säga skämmes på Er och Tim Pang är en idiot som försöker sänka en fotograf - tagga ner lite pojkvasker
Sluta gärna sprid lögner om mig. Titta på filmen, sen tycker jag du är skyldig mig en ursäkt.

http://www.svt.se/champions-league-isho ... mot-berlin
Fy fan vilket jäkla skitsnack! Att anklaga någon, helt utan anledning med namn osv borde rendera i avstängning från detta forum på direkten. Skärpning för fan!

Och till Pang, detta kommer låta som värsta rövslickeriet men både du och Ludde tillsammans med USC behövs verkligen på Hovet i vinter! Ska vi göra Hovet till ett helvete för motståndarna så behövs det några som kan styra upp klacken! Hoppas verkligen vi får se er på räcket.

/tjocka feta sittplats.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Jag såg ingen som blev sprayad som tur var i alla fall.
En omgång pepparspray var det, det såg jag tydligt från min plats. Var dock inte några stora mängder.

Om Pang läser detta, så vill jag ge dig enormt cred för din insats idag. Din närvaro lugnade ner rejält, och det märks vilken respekt du har hos dom flesta av oss supportrar.

Till alla er som bara slänger ur er en massa spya utan att ha en blekaste aning om vad som inträffade, låt diskussionen föras av de som såg vad som inträffade. Det sista Djurgården Hockey behöver är splittringar och irritation mellan supportrar innan säsongs ens hunnit börja.
Skriv svar