Djurgårdens IF - Asplöven HC 28/2 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Asplöven HC 28/2 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

SirDIFalot skrev:
förevigtdjurgården skrev:Trist att inte KHK kunde reda ut stormen, skönt att vi lyckades.

Honkens mål är jag lite frågsam till varför det dömdes bort? Spelare i målgården sades det? Eller?

Såg inte Lidström på is idag?
Ja, målvakten blev ju proppad av Hank(?) sekunden innan. Rätt konstigt att domaren inte gjorde wash out direkt.
Alright, såg nämligen inte situationen fullt ut, utan höll ögonen på Honken/sarghörnet.

Tycker också Sams inte-mål var en halvdan situation, känns som att domaren antingen skulle plockat Ahlén eller gett målet.. Lassinantti var ju en ganska bra bit utanför målområdet.

EDIT: Men vi vinner och i det stora hela blir det förmodligen ingen större skillnad på något av målen.
25/4-2025
Manijock

Inlägg av Manijock »

Skitusel match. Riktigt dåliga! Kunde inte bry mig mindre. Vi vinner mot det här korpgänget till slut. En jävla höna kunde räkna ut att vi skulle få se skitnödiga Djurgårdare idag. Bara att hoppas att vi har lite stabilare nävar på tisdag då det sista kapitlet för denna gången ska avgöras.

Förbannat trött på två saker dock. Deilert och den där Westerholm i Bik får mig att vilja kräkas...

Förövrigt sensei, bänka Ljungh.. Avdelning, varför bänkade vi inte Otto förra säsongen? Förbannat trött på hans målgörande. Du vet att du vill bänka vår bästa målgörare(tillsammans med Johner) va?
BigJ

Inlägg av BigJ »

För er som tycker att DIF spelade dåligt mot ett Asplöven med många juniorer så titta på de andra matcherna mot lag som gjort sig av med spelare:

SSK-VIK 2-1
AIS-IKO 3-0

Både VIK (serievinst + hålla oss bakom) och framförallt IKO hade mycket att spela för men lyckades inte

Se också hur DIF lyft med dessa unga hungriga spelare, kul att de tar chansen när den kommer.
Staten

Inlägg av Staten »

Hagelin + Jakobs har kemi på isen. Bra vapen inför KS (/playoff).
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

#10 skrev:Laget har gjort en heroisk resa sista 10 matcherna, så sluta gnälla på att det såg jävligt krampaktigt ut idag, det man däremot kan vara förbannad på är domaren i bik-khk som var usel, där var det ett justitiemord!
Bra!

Pinsamma kommentarer från många.
"Laget ska inte hyllas efter matchen" för att ge konkret exempel.

Laget radar upp segrar, och folk gnäller över att vi inte storspelar finhockey match efter match.
I AS finns inga lätta matcher, och i matchen igår hade vi allt att förlora medan Asplöven kunde spela helt avslappnat. Sedan hade jag naturligtvis önskat bättre spel och mer mål, men sådant går inte på beställning i ishockey.

3 nya viktiga poäng och vi har allt i våra händer inför Rögle borta.

Och domaren var verkligen en bidragande orsak till Biks seger igår.
Härligt att Janne Karlsson fräste ifrån ordentligt åt både domaren och Biks filmningar.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2014-03-01 09:12:39, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Lite som Dustin sa, flera i AHC som ville visa upp sig och spela för nya kontrakt. Sen kunde hela deras lag spela helt avslappnat, ingen press från risk för nedflyttning eller liknande. Lägg där till ett stressat Djurgården med lite nerver som vill prestera max inför storpublik. Det blev liksom lite kaka på kaka men laget redde ju ut det, jag var aldrig nervös.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

Enligt rykten blev Lidström stoppad av läkaren några minuter för match.Har säkert och göra med skadan han ådrog i början på 3:e perioden i Karlskrona.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vi gör det ett starkt lag gör. Vi håller nollan och vi vinner, trots att vi hade så överjävligt mycket att förlora så gör vi inte det.

(Att Sören och Ahlén t ex. hade lite rost i skären för vi förlåta dem och att övriga spelade med nerverna utanpå får vi ha förståelse för.)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Tycker i efterhand man får ge Asplöven en hel del beröm. De kämpar väl och hungrigt, samtidigt som det inte är svårt att charmas av hur klubben sköts med Kenttä i spetsen. Trots föreningens band till Luleå.
Isabo

Inlägg av Isabo »

För min del är det helt okej att man spelar dåligt en match om man ändå vinner den, man kan inte spela superbra varenda match, och det är ju så typiskt DIF att spela lite sämre just mot såna här lag, och det är ju faktiskt första trean mot Asplöven i år...
Nu har vi åtta raka, när hände det senast? Däremot är jag väldigt nervös inför tisdagen. Önskade verkligen att KHK hade klarat att knipa åtminstone en poäng, men tyvärr. Där kan man snacka kräftgång. Vi hamnar väl minst tio poäng före dem, vem hade trott det i november?
Och varför måste det vara ett glapp på fyra dagar helt plötsligt när det varit match varannan dag i ett par veckor? Hade man spelat avslutande omgången i morgon hade ju t.ex. förkvalsserien inte behövt vara så kompakt... Å andra sidan kanske det är bra med en chans att pusta ut, jag vet inte.

Nåja, naglar växer ut.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Även om jag inte gillar helgmatcher hade jag också föredragit om vår match mot Rögle gått i morgon. Gärna samtidigt som cupen så hade man kunnat titta på cupen och bara försökt förtränga den obehagliga hockeymatchen, för ja något annat än obehaglig tror jag tyvärr inte den kommer bli.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Isabo skrev:För min del är det helt okej att man spelar dåligt en match om man ändå vinner den, man kan inte spela superbra varenda match, och det är ju så typiskt DIF att spela lite sämre just mot såna här lag, och det är ju faktiskt första trean mot Asplöven i år...
Nu har vi åtta raka, när hände det senast? Däremot är jag väldigt nervös inför tisdagen. Önskade verkligen att KHK hade klarat att knipa åtminstone en poäng, men tyvärr. Där kan man snacka kräftgång. Vi hamnar väl minst tio poäng före dem, vem hade trott det i november?
Och varför måste det vara ett glapp på fyra dagar helt plötsligt när det varit match varannan dag i ett par veckor? Hade man spelat avslutande omgången i morgon hade ju t.ex. förkvalsserien inte behövt vara så kompakt... Å andra sidan kanske det är bra med en chans att pusta ut, jag vet inte.

Nåja, naglar växer ut.
87/88 var senast, så 27 år sen. :)
25/4-2025
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

seppuko skrev:Lite som Dustin sa, flera i AHC som ville visa upp sig och spela för nya kontrakt.

Det kanske denne man också borde tänka på. Ge allt varje match verkar ju inte var the Dustin way
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
#10 skrev:Laget har gjort en heroisk resa sista 10 matcherna, så sluta gnälla på att det såg jävligt krampaktigt ut idag, det man däremot kan vara förbannad på är domaren i bik-khk som var usel, där var det ett justitiemord!
Bra!

Pinsamma kommentarer från många.
"Laget ska inte hyllas efter matchen" för att ge konkret exempel.

Laget radar upp segrar, och folk gnäller över att vi inte storspelar finhockey match efter match.
I AS finns inga lätta matcher, och i matchen igår hade vi allt att förlora medan Asplöven kunde spela helt avslappnat. Sedan hade jag naturligtvis önskat bättre spel och mer mål, men sådant går inte på beställning i ishockey.

3 nya viktiga poäng och vi har allt i våra händer inför Rögle borta.

Och domaren var verkligen en bidragande orsak till Biks seger igår.
Härligt att Janne Karlsson fräste ifrån ordentligt åt både domaren och Biks filmningar.
+1 känns ytterst pubertetiskt, men jag plusettar i alla fall för detta stämmer ytterst väl. För tre veckor sedan hade vi garanterat torskat med den inramningen och måste-matchen, men nuförtiden så har våran lägsta nivå höjts dramatiskt. Stort hyll till grabbarna och Säcken för det.
Isabo skrev:Önskade verkligen att KHK hade klarat att knipa åtminstone en poäng, men tyvärr.
Det gjorde dom. Karlskrona blev rånade där ute i dansbandsträsket.

Har nu sett bikbok-matchen och vilken vidrigt bedrövlig ursäkt till hockeymatch det var. I USA hade Janne stämt domaren och motståndarlaget....och vunnit. Skit, vad jag avskyr att det lönar sig för Karlskoga-möglet.

Var inne på Lindab Arenas webbokning för tisdagsmatchen. Vilken sektion är vår i det där plåtskjulet?
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
YNWA

Inlägg av YNWA »

Om jag inte är ute och cyklar nu så var den senaste matchen som vi gick poänglösa ifrån Karlskrona hemma, 14 januari (!)
Skriv svar