Djurgårdens IF - Karlskrona HK 14/1 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 14/1 2014

Inlägg av Manijock »

sensei skrev:
Nej, jag tycker det är relevant att du berättar om varför du bytte nick, då det ger läsare en möjlighet att få lite perspektiv på dina "troll angklagelser" och allmänt nedlåtande inlägg. Låter inte det vettigt?

Du satte igång pajkastningen, men du vill alltså inte leka..?
Relevant i en matchtråd? Jajemän, ni som är intresserade över den här storyn som sensei nu så gulligt sitter och grunnar på, är hemskt välkomna att PM:a mig så ska jag svara så fort jag kan.

Troll-anklagelserna tog hårt? Låt mig säga såhär. Skulle jag i varje inlägg jag skriver, ha som huvudbudskap att Sörensen borde spela med en Bauer-klubba istället för Easton(har ingen aning om vilket märke han har, men skitsamma). Skulle inte du och alla andra härinne för den sakens skull tycka att det blev lite tjatigt då? Speciellt om jag skriver det på varje sida i varje tråd så fort han lirat en match eller träning där han missat ett skott? Jag har inget övrigt budskap och jag bidrar inte i övrigt, men fan att Sörensen ska hålla på med skitklubbor. Usch vi förlorar matcher på grund av det och de är dessutom mycket snyggare.

Trollar du sensei? Varför tror du att flera stycken ställt den frågan tidigare för?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Sluta dra varandra i håret nu gossar. Det tjänar intet till.

Jag har alltid ansett att hockeylirare är som bäst i spannet 24-30. De är i toppen av sin fysiska kapacitet. De bygger och läker snabbt. De har hungern kvar etc. Allt för många spelare under 24 = inget vidare och allt för många spelare över 30 = inge bra.

Vi har väldigt många under 24. Samt en del över 30. De lirare som är i "rätt" spann är få. Hank, Ahlén, Lidström + kanske nån till. Övriga är mer eller mindre en plantskola. De har inte vuxit klart än utan förväntas nå sin potential om 2-5 år.

Kollade nu.
6 av 8 backar är under 24.
9 av 18 forwards är under 24.
Samtliga keepers är under 24.
Sen är det hyfsat jämnt skägg mellan 24-30 och 30+.

Hur som helst så har vi ett lag som är ämnat för tillväxt, det är riktigt tydligt. I mina ögon.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Magnutz skrev:Sluta dra varandra i håret nu gossar. Det tjänar intet till.

Jag har alltid ansett att hockeylirare är som bäst i spannet 24-30. De är i toppen av sin fysiska kapacitet. De bygger och läker snabbt. De har hungern kvar etc. Allt för många spelare under 24 = inget vidare och allt för många spelare över 30 = inge bra.

Vi har väldigt många under 24. Samt en del över 30. De lirare som är i "rätt" spann är få. Hank, Ahlén, Lidström + kanske nån till. Övriga är mer eller mindre en plantskola. De har inte vuxit klart än utan förväntas nå sin potential om 2-5 år.

Kollade nu.
6 av 8 backar är under 24.
9 av 18 forwards är under 24.
Samtliga keepers är under 24.
Sen är det hyfsat jämnt skägg mellan 24-30 och 30+.

Hur som helst så har vi ett lag som är ämnat för tillväxt, det är riktigt tydligt. I mina ögon.
Det som känns hopplöst är att dem få som jag faktiskt känner har potential att vara ledande i ett DIF som avancerar, kommer att lämna och det väldigt snart.

Jakobs är för bra för Djurgården i det skedet vi är i nu. Nisse Andersson spelar i SHL nästa säsong. Ljungh likaså. Lägg därtill att spelare såsom Sörensen, Arnesson, Norell och Philip Holm även dem lär försvinna inom en snar framtid om vi inte går upp nu.

Hur ska man kunna bygga ett lag långsiktigt när vi inte får behålla guldkornen?
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Inget ont mot någon men jag lägger min röst på att Skellefteå och KHK inte hade varit lika bra med en massa brunkare i laget. Jag tror de flesta är rörande överens om att dom ligger där dom ligger för att dom är skickliga och åker ENORMT mycket skridskor och hugger som kungskobror och utnyttjar sin skicklighet så fort dom får ett läge, i princip.

Troja har en massa brunkare och dom ligger där dom ligger.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lidingö DIF »

Till skillnad ifrån tex Karlskrona och många fler kommer vi fanimej aldrig in i anfallzon i samlad trupp med ett snyggt kombinationsspel utan vi tar burskydd i en jävla evighet följt utav nått alibiuppspel i glaciärhastighet och sedan dumpas pucken efter röda och simsalabim som pålägg på denna skitsmörgås till uppspel så vinner vi puck en gång på 90. Den 90:e gången vi kanske vinner puck så avslutas det dock ändå alltid panikartat mitt i magplattan på motståndarmålisen.

Nej, det känns inte muntert och det gör en inte gladare att det snart sett likadant ut i två år.

Hur kommer man kunna avslöja en fejkad Kvalseriebiljett på Blocket? Det står Djurgården på den.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Bocas

Inlägg av Bocas »

Jag sätter härmed allt mitt hopp till turen. Den finns alltid kvar när allt annat skiter sig.

Med turen - mot eliten

Här kommer Djurgår´n!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

1. Vi blev ägda av ett bättre lag, inte mycket att säga om det. Tycker att vi smällde på ganska bra iaf och en guldstjärna till Hank där.

2. Målvakten i KHK var väldigt aktiv med klubban och såg liksom inspirerad ut, han verkade njuta av att spela match med sitt lag. Såg rätt härligt ut!

3. KHKs backar #7 som spelade mycket och bra, och #55 som var stor som ett hus bidrog i allra högsta grad till KHKs fina spel. Tänk vad viktigt det är att ha såna pjäser där bak. Har Ragge svetsat ihop sin axel än? Kan han spela med en arm? Protes?
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Ja, visst vi var inte bra idag, absolut inte. Men dra åt helvete vad trött jag är på domarna i den här förbannade jävla luderserien. Visst att en domare kan ha dåliga dagar, det är bara mänskligt. Men domarna i den här serien är ju dåliga HELA JÄVLA TIDEN. MATCH EFTER MATCH EFTER MATCH.

Fan.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Som jag kommer ihåg det var väl Zabel egentligen inte beredd att ta över ett seniorlag, utan hade fullt upp med att fostra juniorer när han blev uppkallad till representationslaget? Det har snart gått två år nu och inte har han vuxit genom praktik i verkligheten, utan han skulle nog behöva träna seniorer i division ett eller liknande några år nu. Det är en sak att fostra hormonstinna juniorer, där är det mer av att lära dem att bromsa vid rätt tillfälle. Att få seniorer att ge allt vid rätt tillfälle och match grejar han helt enkelt inte. Ta in någon som truppen har respekt för nästa säsong. Den här är körd och inträffar mirakel är det inte hans förtjänst. Han kan inte leda seniorer. Han har liksom ingen plan likt typ Janne i khk som vet vad han vill och får det av sin trupp.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
YNWA

Inlägg av YNWA »

Here we go again.

1. Adam ska vara målvakt nr två i ett HA-lag, han håller inte. Målen som han släpper idag är ren parodi. Han gör det väldigt lätt för spelarna som kommer mot honom i och med att han släpper den där jävla stolpen gång på gång. Hur fan kan Challe vara så naiv att tro att han ska hålla som första keeper? Blir förbannad bara jag tänker på det.

2. Vi är totalt ofarliga när vi ska jaga kvittering i matcher. Man gör inga mål i hörnen, och vad är grejen med alla solokörningar? Skulle vara intressant att höra vad Zabel har att säga om detta.

3. Trött på alla alla veka alibispelare i detta lag som viker ner sig hela tiden.

4. Karlskrona är ett jävligt bra lag.

5. Vi har inget att hämta i en eventuell kvalserie.

Typ så.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Boeman skrev:Inget ont mot någon men jag lägger min röst på att Skellefteå och KHK inte hade varit lika bra med en massa brunkare i laget. Jag tror de flesta är rörande överens om att dom ligger där dom ligger för att dom är skickliga och åker ENORMT mycket skridskor och hugger som kungskobror och utnyttjar sin skicklighet så fort dom får ett läge, i princip.

Troja har en massa brunkare och dom ligger där dom ligger.
Förstår inte vad du snackar om överhuvudtaget.
Jag tror mer det beror på att dom vet till punkt och prickar vad dom ska göra och varenda spelare följer den gameplanen, ett välfungerande maskineri som lever på sin skridskoåkning.
Dom har även en ruskigt bra tränare som har stor respekt bland samtliga i laget, en tränare jag förövrigt alltid har gillat.
''Brunkare'' i KHK som jag skulle klassa dom som är definitivt Viklund, Jimmie Svensson, Stefan Gråhns, m.fl...
Vi har ju knappast fler ''brunkare'' än KHK, vi har däremot betydligt fler tunna/mesiga karaktärer som inte vill göra skiten fullt ut, som väger och tappar puck för lätt runt sargerna i offensiv zon, och även en dålig ledare, samt en fruktansvärt kass sportchef när det kommer till att bygga ihop välfungerande lag.
Senast redigerad av diftobbe89 den 2014-01-14 23:32:11, redigerad totalt 1 gånger.
Spela fult
YNWA

Inlägg av YNWA »

Är faktiskt besviken på Challe.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jag gillar hur svart och vitt allting kan vara härinne ibland när det gäller brunkare vs övriga. Undrar hur detta lag sett ut utan spelare som Sörensen, Guter, Saviano och numera Jakobs...

Khk har inga riktiga "brunkare" det är skillnaden. De har inga spelare som tar dumma utvisningar eller spelare som är tunga och inte kan åka skridskor. De vevar inte ner någon spelare bara för att densamma snodde pucken av mig förra bytet. De fokuserar på att bibehålla farten över hela banan istället. Därav tacklas man inte nämnvärt mycket, då det tenderar att allt som oftast dra ner tempot snarare än tvärtom.

Den gemensamma nämnaren för Karlskrona stavas skridskoåkning och smartness i åkningen. Inget annat! Det är inte svårare än så.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Manijock skrev:
sensei skrev:
Nej, jag tycker det är relevant att du berättar om varför du bytte nick, då det ger läsare en möjlighet att få lite perspektiv på dina "troll angklagelser" och allmänt nedlåtande inlägg. Låter inte det vettigt?

Du satte igång pajkastningen, men du vill alltså inte leka..?
Relevant i en matchtråd? Jajemän, ni som är intresserade över den här storyn som sensei nu så gulligt sitter och grunnar på, är hemskt välkomna att PM:a mig så ska jag svara så fort jag kan.

Troll-anklagelserna tog hårt? Låt mig säga såhär. Skulle jag i varje inlägg jag skriver, ha som huvudbudskap att Sörensen borde spela med en Bauer-klubba istället för Easton(har ingen aning om vilket märke han har, men skitsamma). Skulle inte du och alla andra härinne för den sakens skull tycka att det blev lite tjatigt då? Speciellt om jag skriver det på varje sida i varje tråd så fort han lirat en match eller träning där han missat ett skott? Jag har inget övrigt budskap och jag bidrar inte i övrigt, men fan att Sörensen ska hålla på med skitklubbor. Usch vi förlorar matcher på grund av det och de är dessutom mycket snyggare.

Trollar du sensei? Varför tror du att flera stycken ställt den frågan tidigare för?
Egentligen borde jag fortsätta den här leken eftersom jag retar mig på dina löjliga översittarfasoner. Förstår inte vad du får ut av det.

Med det sagt så var det taskigt att ta upp gammalt och glömda snedsteg, sorry för det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
ciirree

Inlägg av ciirree »

Har ni märkt en ganska kul sak (som egentligen är ganska sorglig) är att det är dem senaste matcherna våra grovjobbare som gör de flesta poängen, Honken, och Hank exempelvis. Jag är besviken på alla som ens ska bli kallade sniprar och poänggörare! Vart är Guter, Saviano, Sörensen, Johner? Hallå vart är ni?
Skriv svar