Inte läge.Magnutz skrev:Fan haru varit o plåtat en gnaget-match?Daniel942 skrev:Snart är vi där, då ser det ut såhär under match.
Det är kul med hockey nu osv.............
Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
DIF!
- Jim Morrison
Jag förstår bara inte vad som skulle vara skillnaden om nu Sörensen, Norell och Arnesson lämnar efter denna säsong? Något jag ser som absolut högt troligt. Sedan sitter Johner, Saviano, Guter, Eriksson x2, Ljungh, Nils Andersson, Holm med flera alla på utgående kontrakt denna säsong. Så jag förstår inte riktigt vad du menar. Jag tycker det är lite slentrian att bara slänga ut sig "vi bygger för framtiden" när det går dåligt.Magnutz skrev:En av de stora utmaningarna är att knyta spelare till sig som är villiga att satsa på att stanna flera år hos oss. Att bygga laget runt ett par, tre spetsspelare kan vara lurigt eftersom de är mer lättfotade. De drar vidare till andra klubbar. Nu har vi ett gäng som troligtvis kan stanna ett längre tag och istället för att byta 50-60% av laget kanske vi kan få ner den % till 10-15%? Då kan vi bygga och stabilisera. Vet inte om jag svarar på din fråga men.. fråga igen om det är så.Jim Morrison skrev:En fråga, tycker du man kan bygga för framtiden med spelare som Åberg, Gustafsson eller Wennberg? Eller gäller det bara den här säsongen?Magnutz skrev:Jag tror helt och fullt på långvarigt och envist tålamod med vår klubb nu. Det är riktigt tufft för hela Hockey-föreningen att befinna sig i HA och laget kämpar för att få rätsida på allt. Tålamod och överseende. Något annat är ovärdigt.
Ni snackar om att värva. Vafan ska vi värva och för vilka pengar? Timmy går skadad och Kalus försvann. Nu gäller det att ha hinkvis med is i magen och spara pengarna tills dess det verkligen finns någon värd att satsa på att köpa i. Nån som dessutom vill spela i HockeyAllsvenskan.
När jag läser vad många av er skriver slås jag av att ni verkar tro vi kan värva in riktiga elitspelare, alltså SHL-spelare. Det kan ni glömma. Challe har byggt ett lag för framtiden - ett lag med ganska lite skägg men med stor potential - längre fram.
Tålamod. Visa tålamod. Stötta föreningen och laget. Inga hastiga quick-fixes finns.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2013-11-18 22:00:54, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ja okej det var så du menade!Magnutz skrev:Nej, det är inte Timmys frånvaro som gör att vi lirar dåligt. Däremot har vi en potentiell långtidsskada på honom och då måste man nog hålla i pengarna tills det frågetecknet är utrett.ciirree skrev:Frågan är hur länge du orkar vara så positiv. Det är jättebra att ha såna här på forumet som är så positiva och glada hela tiden. Men hur länge, seriöst?Magnutz skrev:Jag tror helt och fullt på långvarigt och envist tålamod med vår klubb nu. Det är riktigt tufft för hela Hockey-föreningen att befinna sig i HA och laget kämpar för att få rätsida på allt. Tålamod och överseende. Något annat är ovärdigt.
Ni snackar om att värva. Vafan ska vi värva och för vilka pengar? Timmy går skadad och Kalus försvann. Nu gäller det att ha hinkvis med is i magen och spara pengarna tills dess det verkligen finns någon värd att satsa på att köpa i. Nån som dessutom vill spela i HockeyAllsvenskan.
När jag läser vad många av er skriver slås jag av att ni verkar tro vi kan värva in riktiga elitspelare, alltså SHL-spelare. Det kan ni glömma. Challe har byggt ett lag för framtiden - ett lag med ganska lite skägg men med stor potential - längre fram.
Tålamod. Visa tålamod. Stötta föreningen och laget. Inga hastiga quick-fixes finns.
Det finns en rejäl summa som DH samlat in med hjälp av fans. Och du kan väl omöjligt mena att Timmy är orsaken till att vi spelar dåligt nu?
Jag väljer att inte vara negativ för, i all ärlighet, att vara negativ och bitter gör ju inget ett smack bättre. Jag väljer att ge klubben svängrum och jag väljer att inte skita ner min förening när det går tungt för den.
Tålamod! Det är fan ett fint ord. Det och uttrycket "Skynda långsamt."
Jo men som sagt, det är bra att ha såna på forumet som kan vara positiva, så det var inget hån, utan mer en fråga!
Jag kommer också välja att stötta laget, även om vi slutar på 2:a eller 11:e plats!
Men jag är liten kluven till att många har utgående kontrakt som föregående säger. Vi har Mattsson, Sörensen och Huddingelinan under kontrakt 14/15 om jag inte missminner mig? Så är de dem vi ska förlita oss på?
EDIT: Ahlén och Kalin också under kontrakt till 14/15.
Senast redigerad av ciirree den 2013-11-18 22:05:54, redigerad totalt 2 gång.
Sv: Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
Fast den som kom på idén att göra det med dif är puckad, det går ej i denna förening, vi ska upp,FÖRRA ÅRET egentligen, det finns inget annat, så ser kranen utPraetori skrev:Inte fan står det still. Jämfört med katastrofen som var de två förra säsongerna är detta rätt hyfsat med det material som erbjuds.promannen skrev:Problemet är ju att vi efter varje match där vi varit nära har påstått att det var ett fall framåt! Men sanningen är ju att tar vi ett steg framåt så backar vi två steg nästa match. Tycker personligen att detta lag är helt felbyggt och inte mycket klickar.
Våran utveckling som förening står helt stilla! Vart är våra så kallade duktiga juniorer? De är ju helt uddlösa i A-laget. Nåt är fel i denna förening, uppifrån och rakt ner till isen.
Det är inte DIF ala millennieskiftet där vi kan välja och vraka. De junisar man plockat upp och de spelare man plockat in är gräddan av vad som finns tillgängligt inom budget och regelverk.promannen skrev: Jag tycker alla spelare ser alltför bekväma ut , det måste finnas en tävling spelarna i mellan, Gör du en dålig match ska du fan bli bänkad eller nedflyttad till sista kjedjan.
Man måste tyvärr ge killarna istid och en chans att bli bättre, även att få göra bort sig. Det är lite obehagligt att Zabel redan nu går ner på folk för att han känner en press att få fart på spelet på kort sikt istället för att kunna jobba långsiktigt.
Man kan inte förvänta sig vinst mot serieledare när man gjort nyss gjort en kalkonmatch och har juniorer och burväktare med sargat självförtroende. Det måste in en trygghet i laget innan folk kan börja lira hyfsad hockey.
skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Sv: Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
Då har vi kk innan dess. Kommer inte ha råd att vara här nästa år ens.-daniel- skrev:Den stora skillnaden är att Karlskoga har ledare i laget som ser till att nykomlingar slussas in i gruppen, de får reda på vad som krävs av dem. De vet redan med sig innan att när spelare X försvann kommer du få ta hans plats och du kommer få chansen att briljera.pulverapa skrev:Karlskoga blir sönderköpta inför den här säsongen och leder nu ändå tabellen. Du har helt rätt i dina resonemang.Vikas skrev:Det går inte att "bygga för framtiden" när det gäller spelare i hockeysverige. Alla som visar någon framåtanda blir uppköpta direkt av kommundopade SHL-lag. Är det någon post man ska satsa på för framtiden så är det tränaren, och jag har aldrig trott på Zabel som huvudtränare sen han tog över.
I Djurgården finns ingen riktig stomme längre. Vi saknar identitet, vi hör liksom inte hemma i den här serien och det är där det stora dilemmat ligger. Först när vi på allvar inser att vi verkligen är ett Hockeyallsvenskt lag kommer vi få chansen på allvar igen, är rädd att det kommer dröja lite för länge bara...
Sent from my C6603 using Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Kan inte låta bli att jämföra Lofqvist med Erton, man ser att det finns potential men det kommer liksom inte fram. Jag tror fortfarande på Lofqvist även om han tillför squat nu.
Nils Andersson schabblar och har gjort så hela säsongen. Bänka honom några matcher för att visa honom och de andra att ingen är ovärderlig!
I övrigt tycker jag de flesta kämpar på bra, det är jäkligt ostrukturerat ibland men jag vet inte riktigt vem man ska skylla det på. Oerfarna tränare eller junisar?
I övrigt håller jag med någon tidigare att det här var ett fall framåt, spelar vi så här och dessutom kan utveckla det så borde vi sluta top 3.
Nils Andersson schabblar och har gjort så hela säsongen. Bänka honom några matcher för att visa honom och de andra att ingen är ovärderlig!
I övrigt tycker jag de flesta kämpar på bra, det är jäkligt ostrukturerat ibland men jag vet inte riktigt vem man ska skylla det på. Oerfarna tränare eller junisar?
I övrigt håller jag med någon tidigare att det här var ett fall framåt, spelar vi så här och dessutom kan utveckla det så borde vi sluta top 3.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Zephyrox skrev:Kan inte låta bli att jämföra Lofqvist med Erton, man ser att det finns potential men det kommer liksom inte fram. Jag tror fortfarande på Lofqvist även om han tillför squat nu.
Vadå hela säsongen. Nils var en av de stabilare backar vi hade och har. Han har gjort några dåliga matcher men inte hela säsongen!
Re:
Det sa jag efter ett par matcher men då fick man skit, han var ju så jävla bra då enligt många, nä fyrkantigare spelare får man leta efter i pp.SkönaDjurgårn skrev:Vi kan ju börja med att sätta Nisse på bänken under PP. Precis vem som helst med lite touch skulle göra det bättre där. Heinerö kanske?
Jag tror på det Challe har sagt. Laget är ungt och många lirar sina första år som Seniorer. Den nya stommen kommer ta tid att forma.Jim Morrison skrev:Jag förstår bara inte vad som skulle vara skillnaden om nu Sörensen, Norell och Arnesson lämnar efter denna säsong? Något jag ser som absolut högt troligt. Sedan sitter Johner, Saviano, Guter, Eriksson x2, Ljungh, Nils Andersson, Holm med flera alla på utgående kontrakt denna säsong. Så jag förstår inte riktigt vad du menar. Jag tycker det är lite slentrian att bara slänga ut sig "vi bygger för framtiden" när det går dåligt.Magnutz skrev:En av de stora utmaningarna är att knyta spelare till sig som är villiga att satsa på att stanna flera år hos oss. Att bygga laget runt ett par, tre spetsspelare kan vara lurigt eftersom de är mer lättfotade. De drar vidare till andra klubbar. Nu har vi ett gäng som troligtvis kan stanna ett längre tag och istället för att byta 50-60% av laget kanske vi kan få ner den % till 10-15%? Då kan vi bygga och stabilisera. Vet inte om jag svarar på din fråga men.. fråga igen om det är så.Jim Morrison skrev:En fråga, tycker du man kan bygga för framtiden med spelare som Åberg, Gustafsson eller Wennberg? Eller gäller det bara den här säsongen?Magnutz skrev:Jag tror helt och fullt på långvarigt och envist tålamod med vår klubb nu. Det är riktigt tufft för hela Hockey-föreningen att befinna sig i HA och laget kämpar för att få rätsida på allt. Tålamod och överseende. Något annat är ovärdigt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Den nya stommen lirar då alltså i J20 just nu?Magnutz skrev: Jag tror på det Challe har sagt. Laget är ungt och många lirar sina första år som Seniorer. Den nya stommen kommer ta tid att forma.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
Första 10 var riktigt bra idag. Var första gången som Ahlén och Eriksson låg på och tacklade som de borde göra varje byte. Även övriga spelade ju hockey. Sen kom målen i rumpan och jag stängde av, var tvungen att göra annat, så jag vet inte hur det såg ut sedan. Men nog fan såg det bättre ut än på länge.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag förstår gnället här i kväll men jag skyller på marginalerna i kväll. Vi kunde lika gärna vunnit. Deras 2-4 till exempel. Våra liknande skott kunde gått igenom en annan kväll. Nisse eller Sam hade blivit hjältar. I kväll firade vi Skitafton. I morgon är det Internationella toalettdagen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Visst såg man potential i denna match. Vårat försvar är verkligen lama, där är vårat största problem just nu. Behåll gärna samtliga anfallare tills nästa säsong och skaffa sex st nya backar.
Avskaffa tre mot tre.
Sv: Re:
Nej för dem har kolosser i målet, Vi har 2 fjunisar som släpper skott som en blind höna skulle tagit.minalman skrev:Jag förstår gnället här i kväll men jag skyller på marginalerna i kväll. Vi kunde lika gärna vunnit. Deras 2-4 till exempel. Våra liknande skott kunde gått igenom en annan kväll. Nisse eller Sam hade blivit hjältar. I kväll firade vi Skitafton. I morgon är det Internationella toalettdagen.
Sent from my C6603 using Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
OK om du säger att det är så, så litar jag på dig jag kan komma ihåg fel. Men bänka honom iaf för att tvinga honom hitta tillbaka till den formen då!ciirree skrev:Zephyrox skrev:Kan inte låta bli att jämföra Lofqvist med Erton, man ser att det finns potential men det kommer liksom inte fram. Jag tror fortfarande på Lofqvist även om han tillför squat nu.
Vadå hela säsongen. Nils var en av de stabilare backar vi hade och har. Han har gjort några dåliga matcher men inte hela säsongen!

Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.