SHL 13/14

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 13/14

Inlägg av mb81 »

Man undrar verkligen om Tomas Ros har någon hjärna rätt ofta.
Han vill ha fler "ångestmatcher" men vill ha en stängd liga. Vad tänker han med?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 8114127.ab
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Leksand skrev:
minalman skrev:När jag ser Skellefteå mot HV hoppas jag på gnaget och Örebro i KS.
Jönköping har högst lägstanivå av de tre.
Gnaget och HV tror jag är drömmen för er.

AIK börjar kännas rätt givna. Otroligt vekt lag. Insatsen i Globen-matchen vittnar om ett lag som verkligen inte kan hantera press. Årets viktigaste match och de spelar som ett pojklag. Inte ett lag som kommer hålla i KS.

Lite samma sak med HV. Bendelin instället för katastrofen Dahlén är förvisso ett steg i rätt riktning, men Bendelin är och har alltid varit en utvecklare och tränare snarare än coach. Inte rätt man för KS. Det gestaltade sig inte minst i första matchen under hans ledning. Absolut helt OK att torska den, men 1-7 hemma vittnar inte bara om avsaknad av tilltro till det man gör i gruppen, utan är även ett statement mot den egna tränaren. Dessutom kommer de drabbas av KS-paniken, som ni för inte så länge sedan. Lycka till i Karlskoga, HV...

Örebro är mycket bättre än vad tabellen visar. De är med i varenda match och förlorar visserligen mycket, men viker aldrig ner sig som HV och AIK.

Vi har en extremt bra grupp, där alla är beredda att göra jobbet och kanske Sveriges bästa tränare. Stommen i laget är samma som lekte sig genom KS förra året.

Båda lagen vet vad som gäller i KS och kommer inte bjuda på några 2-3 matcher innan man kommit in i tempot och fattat hur KS funkar. Så vore jag DIF:are skulle jag verkligen hoppas på HV och AIK.
Håller verkligen med dig i precis allt du säger!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Sportbladet:
AIK-Luleå (Inför)
”Djurgården, här kommer Gnaget”, hörs från Luleå-sektionen. AIK ligger som bekant sist i tabellen och har åtta poäng upp till HV 71 på tiondeplatsen.
Andreas Käck, Hovet
Hö hö.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag glömde bort att det var två månaders uppsägningstid på CMore, så det var ingen idé när fotbollssäsongen var över. Allsvenskan börjar ju snart igen, så jag bet ihop och tänkte att någon SHL-match kan man väl alltid glo på.

Men nu när man ser gnaget förlora match efter match så är det värt varenda öre!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Torsk igen ikväll- 1-4 hemma mot skoter BK och gnaget är nu Titanic. Isberget är rammat och aik kommer med största säkerhet lira kvalspel i vår.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Niklas Jihde skrev på Twitter att det viskas om att det snart blir klart med 14 lag i SHL!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

ciirree skrev:Niklas Jihde skrev på Twitter att det viskas om att det snart blir klart med 14 lag i SHL!
Vore på tiden. De börjar väl vakna upp och inse hur tragisk utveckling SHL har.

Snacka om ett B-upplägg i år. 10 lag till slutspel. Några lag spelar 8-delsfinal, andra direkt till kvartsfinal.

Lag 11 och 12 till kvalserien.

Nu ser det ut som att det blir ett glapp mellan Örebro och Hv, men tänk ifall det skiljer typ 1 poäng mellan slutspel och playoff? Snacka om oseriöst upplägg.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Även fast vi kanske inte kommer topp fyra det år SHL utökas så är det ju ingen katastrof. Förutsatt att de inte stänger ligan borde det vara enklare att toppa HA om fler bra lag ligger i SHL.
Tänkte liksom pigga upp oss med positiv thinking.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Utökar dem ska då inte karlskrona eller Karlskoga gå upp eftersom dem varken har den publik vi har. Vore ett rån att skicka upp 2 klubbar med 5 supportrar.

Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
minalman

Re: Sv: SHL 13/14

Inlägg av minalman »

Morwin skrev:Utökar dem ska då inte karlskrona eller Karlskoga gå upp eftersom dem varken har den publik vi har. Vore ett rån att skicka upp 2 klubbar med 5 supportrar.

Till sist kommer hockeyn bli som speedway och bonnlagen konkar. Då kommer vi komma upp ändå. Som ett wild card, men ändå inte.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Morwin skrev:Utökar dem ska då inte karlskrona eller Karlskoga gå upp eftersom dem varken har den publik vi har. Vore ett rån att skicka upp 2 klubbar med 5 supportrar.

Dom kommer säkerligen införa ekonomiska krav också, och ännu större arenakrav med annat. Så alla lag ovanför oss blir diskvalificerade att gå upp och så får vi som sjätteplatsare gå upp ;)
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Skulle KHK, om dom klarar att gå upp till SHL, bli degraderade direkt för att dom har en arena som inte klarar kraven så skulle jag som supporter till det laget lägga mig i fosterställning i en tunna med bearnaisesås.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

Stulle skrev:Skulle KHK, om dom klarar att gå upp till SHL, bli degraderade direkt för att dom har en arena som inte klarar kraven så skulle jag som supporter till det laget lägga mig i fosterställning i en tunna med bearnaisesås.
Bearnaise mmmmmm!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: SHL 13/14

Inlägg av pulverapa »

Varför ställs det högre krav i SHL? Går man upp går man upp.
Leksand

Inlägg av Leksand »

Lite intressant angående debatten om kommunala bidrag till landsortsklubbarna.

http://allehanda.se/sport/modo/1.648839 ... nligt-elvy

Luleå och Skellefteå får båda nästan 30 millar vardera av kommunen.

(Vi är inte med på listan, men det vi får av kommunen är 4,5 miljoner per år i hallhyra.)
Skriv svar