Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013
Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013
Det var alltså fler mot Tingsryd för två månader sedan än på matchen igår.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, gårdagen var väl säsongens näst sämst publiksiffra, stämmer inte det? Vi var under 5000 en gång, men annars är väl det här lägst.Bocas skrev:Det var alltså fler mot Tingsryd för två månader sedan än på matchen igår.
Det var helt klart en fröjd att se Djurgården i anfalla igår. Det var första matchen för mig sedan Leksand hemma den 20 februari. I min syn gick allting fortare och smidigare. Istället för att dumpa ner i hörnen när det blev trångt vid offensiva blå så vände puckhållaren om och letade passningsalternativ. Stressen som fanns förut hade försvunnit. Vi tog vara på tiden vi hade och vårdade pucken oerhört bra. Jag är optimistik inför framtiden, fortsätter det så här så blir playoff-matcherna riktigt enkla och vi äntrar kvalserien med matchtempo och bra självförtroende.
Defensiven var helt tvärtom. Det konstanta petandet med klubban istället för att trycka upp OIK mot sargen eller ner i isen. Spela fysiskt fanns inte på kartan igår verkade det som. Passivt försvar som gav OIK tid att snurra runt på. Lyckligtvis har de lika dåligt PP som vi har då de bara snurrar och snurrar utan att hitta någon direkt farlig målchans (eller så har vi bra BP!?) så jag var inte speciellt orolig i boxplay.
Jag brukar inte gnälla på domarna men igår var fan bedrövligt. Jag såg framemot fyrdomarsystemet men vilken katastrof det blev! Jag tänker mest på situationen framför vårt mål i andra perioden när huvuddomaren som står utanför vår zon tar en hakningsutvisning på en DIF-spelare (minns inte vem) när hans kollega står två meter bakom. Hur fungerar det där?! Kändes som domarna inte litade på varandra riktigt. Riktigt missnöjd och frustrerad, förväntar mig en högre nivå än vad som hölls igår från domarna.
Matchen spelade vi av hyfsat enkelt, bortsett från defensiven, och jag tror vår framtid blir ljus.
Livskänslan är på topp just nu, fan vad skönt det känns att se en tabell med Djurgården längst upp
Defensiven var helt tvärtom. Det konstanta petandet med klubban istället för att trycka upp OIK mot sargen eller ner i isen. Spela fysiskt fanns inte på kartan igår verkade det som. Passivt försvar som gav OIK tid att snurra runt på. Lyckligtvis har de lika dåligt PP som vi har då de bara snurrar och snurrar utan att hitta någon direkt farlig målchans (eller så har vi bra BP!?) så jag var inte speciellt orolig i boxplay.
Jag brukar inte gnälla på domarna men igår var fan bedrövligt. Jag såg framemot fyrdomarsystemet men vilken katastrof det blev! Jag tänker mest på situationen framför vårt mål i andra perioden när huvuddomaren som står utanför vår zon tar en hakningsutvisning på en DIF-spelare (minns inte vem) när hans kollega står två meter bakom. Hur fungerar det där?! Kändes som domarna inte litade på varandra riktigt. Riktigt missnöjd och frustrerad, förväntar mig en högre nivå än vad som hölls igår från domarna.
Matchen spelade vi av hyfsat enkelt, bortsett från defensiven, och jag tror vår framtid blir ljus.
Livskänslan är på topp just nu, fan vad skönt det känns att se en tabell med Djurgården längst upp

- DIFference
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013
minalman skrev:Förlåt då. Men jag skrev att det går att planera in matchdagarna i god tid. Inte att man måste gå på allt om man har giltigt förfall, vilket du verkar ha. Det är när man säger att detta med playoff-datumen kom så plötsligt som jag inte håller med.DIFference skrev:Sluta med sådant här larvigt tjat om att alla bör gå på alla matcher. Folk blir sjuka etc. Själv har jag blivit pappa. Då sitter jag hellre och kollar på DIF i min surfplatta i soffan (snäll nog att låta tjejen ta fjärren) med min lilla son nära än ser till Hovet. Och det står jag för. Men trots det har jag varit på 3 matcher senaste 3 månaderna.minalman skrev:So what? Jag har haft alla sex kvällarna reserverade. Fjärrkontrollen till TVn har varit bokad parallellt.Isabo skrev:minalman skrev:Jag la in playoff-datumen i kalendern redan före jul.
Det man inte visste då var ju hur hemmamatcherna skulle hamna.
Sent from my Galaxy SIII
Visst borde det komma fler än snittet i playoff, håller med. Men samtidigt är 5000 inte illa pinkat. Eller kanske för att vara i Sthlm. Men inte om man jämför med övriga lag och även de flesta elitserielagen.sthlm19 skrev:2 000st Djurgårdare kan inte blivit föräldrar på en vecka, pinsamt publikantal igår. Man behöver inte ta åt sig om man har skälig ursäkt självklart.
Sent from my Galaxy SIII
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.