Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Raus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/11 2011

Inlägg av Raus »

gurra skrev:
Raus skrev:Jockmainiac föreslår att du håller dig borta från hockeyn ett tag. Du verkar ha en skruv lös någonstans..
Verkar bara som hockeyn gör dig ilsken, äcklad och besviken..Varför kollar du för? :roll:
Eller byta lag och hålla på det laget som ligger överst i tabellen hela tiden. Då behöver man ju inte känna pressen av att stå upp för sitt lag i motgång.
Så sant som det är sagt...Herregud, folk verkar förvänta sig att vi ska vinna varenda jävla match. Vi spelade JÄVLIGT bra i denna match. Ni som kallar detta "patetiskt", vad har NI för ambitioner?
Losing all hope was freedom.
gurra

Inlägg av gurra »

Sline skrev:
DIFVästertorp skrev:
Sline skrev:Vi ligger 9:a. Hur i helvete kan man vara nöjd med det?
7a sist jag kollade men du kanske har en annan tabell?
Jag kollade och litade på Hockeyligan http://estat.hockeyligan.se/c/LTable.aspx?LId=248

Sen skulle man ju kunna tillägga att Frölunda hade sina kanske 3 bästa spelare borta idag. Pyörälä, Lundqvist och Kahnberg.
Du kan lita på den sidan, det står 7:a där med :) men ja förmodligen så skrev de nog fel där och ändrade sedan om när de upptäckte felet men det förklarar saken.

Vi saknade också våra tre bästa spelare: Ragge, Linkan och Sudden.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Jockmaniac skrev:självklar seger mot ett B-lag

Kanske dags för dig att vakna upp snart.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tomten »

Surt att förlora 2 pinnar när Djurgården var det bättre laget.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jockmaniac skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Under en lång och prövande säsong måste man väl försöka hitta en acceptabel nivå på sågningarna???
Såga mest när dom förtjänar det mest.
#78 är ok idag, likaså Printz.
Stora delar av anfallsspelet är ok idag.
Vi faller på enstaka individuella misstag som fller under kategorin shit happens
Shit happens jävligt ofta när Djurgården spelar, och på bekostnad av tre poäng varenda jävla gång.

Kan säga såhär, sticker ut hakan med årets självklaraste utspel, det kommer låta annorlunda när ni stackare planerar resor till Rocklundahallen våren 2012.

Oooh så tufft, vågat av dig!!!
Då är jag nästan lika modig och sparar ditt utspel som citat, så får vi helt enkelt vänta och se vem som flinar mest i vårsolens sken
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jockmaniac skrev:Herregud var tog ambitionerna vägen. Känns skamligt att se inlägg som: "Härligt med pinnen" samt ett evigt tjat "Vi mötte seriens bästa hemmalag".. Men visst, jag kräver att vi har styrkan att spela färdigt en självklar seger mot ett B-lag, silly me! Jag nöjer mig inte med en trepoängare var sjätte match och lite halvbra spel i delar av matcherna.
Man måste försöka se det proportionerligt. Det lag som vann matcher i början på säsongen är dubbelt så usla som det lag som tappade två poäng ikväll. Jag har inte sagt att det är asbra - allt jag säger är att med utgångspunkt för hur det såg ut för några veckor sedan så är detta Djurgården på väg uppåt.

Man visar upp en annan glädje och glöd för hockeyn framförallt, och det ÄR individuella misstag som gör att vi tappar den här matchen, oavsett om det är vad många skyllt på tidigare.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-11-22 22:18:25, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Stadion skrev:

Titta på deras lagupställning till dagens match och ta huvudet ur röven... Jag vill till slutspel, vill du?

Herregud, spelarnas losermentalitet har smittat sig till delar av fansen.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

SirDIFalot skrev:
Rocky3000 skrev:Bild

Va? förlorade vi igen på straffar? och tappade en ledning? Ska vi börja spela med träningströjorna nu istället och vända det här?
Alltså varför har folk fått för sig att vi brukar förlora på straffar??? Hänt en gång i år och vi har vunnit tre eller nåt?

Idioter.

Fokusera på de 65 minuterna hockey som spelades istället för tre straffar som lades.
Vad spelar det för någon roll SirDIFalot? Att fokuera på de där minuterna, när vi inte kan försvara den lednigen vi får och vinna på ordinarie matchtid? Pinsamt är det! Och speciellt att vi lägga straffar.. man skäms!
Bild
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Lee Harvey Oswald skrev:
Jockmaniac skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Under en lång och prövande säsong måste man väl försöka hitta en acceptabel nivå på sågningarna???
Såga mest när dom förtjänar det mest.
#78 är ok idag, likaså Printz.
Stora delar av anfallsspelet är ok idag.
Vi faller på enstaka individuella misstag som fller under kategorin shit happens
Shit happens jävligt ofta när Djurgården spelar, och på bekostnad av tre poäng varenda jävla gång.

Kan säga såhär, sticker ut hakan med årets självklaraste utspel, det kommer låta annorlunda när ni stackare planerar resor till Rocklundahallen våren 2012.

Oooh så tufft, vågat av dig!!!
Då är jag nästan lika modig och sparar ditt utspel som citat, så får vi helt enkelt vänta och se vem som flinar mest i vårsolens sken
Djurgården spelar för första gången på väldigt länge ishockey och Lee Harvey kommer med såna här inlägg.

Drömmer jag?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Spelarna tjänar helt absurda summor pengar. DIF har en av Elitseriens största spelarbudgetar. Vi har rätt att kräva mer än ett hyfsat spel var femte match. Jag vill se stenhårt jobb, kyla i avsluten och vill se att man faktiskt tränar på det man är dåliga på. Istället upprepas samma misstag i match efter match.

Två timmar om dagen tränar DIF. Tänk om vi kunnat öka till fyra istället, som de gör i KHL. Fatta vilken utveckling vi då skulle ha i slutet på säsongen. Fast det är för mycket begärt. Det är ju oerhört jobbigt att behöva åka till Hovet och spela zoonspel i en och en halv timme på förmiddagen, köra lite bänkpress och dricka kaffe under en halvtimme och sedan åka hem. Det är ju alldeles för jobbigt. Spelarna tjänar ju trots allt bara 300 000 i månaden vissa av dem.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Jockmaniac skrev:
Stadion skrev:

Titta på deras lagupställning till dagens match och ta huvudet ur röven... Jag vill till slutspel, vill du?

Men slappna av! Ta och studera SPELET istället!! Efter Gnagetmatchen så förtjänade både lag och ledning en rejäl avhyvling men efter det så har dom spelat BRA! Tappade matcher eller inte - vi har tagit poäng och framför allt: SPELET ser betydligt bättre ut! Vinsterna kommer att komma, jag är inte det minsta orolig!
Stadion

Inlägg av Stadion »

Jockmaniac skrev:
Stadion skrev:

F-n vad tuff du är, verkar vara en riktig hårding man har att göra med...

Ja, jag vill se DIF lira slutspel där är vi helt överens och ja jag har tittat då deras laguppställning och vad vill du säga med det?

Vad vet du egentligen om min eventuella losermentalitet och andra här för den delen?
Stadion

Inlägg av Stadion »

Mäklaren skrev: DIF har en av Elitseriens största spelarbudgetar.
Har du någon uppgift som styrker det?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

"Kriget i Afganistan... Poängtappet i Scandifiscium.." Det är bögarnas fel!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Edin skrev:
Djurgården spelar för första gången på väldigt länge ishockey och Lee Harvey kommer med såna här inlägg.

Drömmer jag?
Haha...
En ny strategi från mig, privatlivet är ett riktigt mörker denna höst... och DIF hockey suger dessutom rejält.
Helt enkelt ett tappert försök att överleva (på allvar alltså).
Orkar inte vara arg och bitter hela tiden, framför allt inte när det inte alls är befogat (som ikväll)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar