Köper din analys.-daniel- skrev:Det är några saker som ställer till det så som jag ser det:BOMBOM BOUCHARD skrev:Visst, men det ser ut som en kombination just nu. Men att detta lag har för dåliga spelare står väl helt klart för alla va? Ja, utom Järlan då.....-daniel- skrev:Det är lite så jag tycker också; det saknas så sjukt mycket just i det där sista (något viktiga) momentet i hockey som heter avslut på mål.Datsyuk_13 skrev:Förstår faktiskt inte hur vissa kan tycka att det framförallt är inställningen som brister när det så uppenbart är kvaliteten/spetskompetensen som egentligen är det största problemet...
Sen finns det även en del som glider omkring men jag har börjat förlika mig med det nu, hjälper inte att sitta här och såga degklumparna tyvärr...
1) Den eviga prestationsångesten; det låser sig mentalt för en del spelare vilket gör att det ibland ser betydligt sämre ut än vad det bör kunna vara.
2) Vi har helt enkelt inte den riktiga kompetensen när det gäller avseende GÖRA MÅL.
3) Vissa tar inte det här på allvar tillräckligt mycket för att vilja ge 110% varje byte.
4) Vi har ingen aktiv coach. Tror faktiskt inte Hardy har fullt förtroende från spelarna längre.
5) Bajs.
Brynäs IF - Djurgårdens IF, 3/11 2011
Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 3/11 2011
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Christer Abrahamsson
Sjukt avancerade åtgärder som diskuteras här. Varför inte bara börja med att gå in i närkamper, skjuta på mål, GÅ PÅ MÅL och sen se vart det leder. När spelet ändå inte fungerar menar jag. Hur svårt kan det vara?
Att gå på mål uppskattas ta mig fan av alla. Medspelare, åskådare, kommentatorer, press, NHL-scouter -- ja kort sagt varenda jävel. Det är effektivt som fan. Det är ett av världens stora mysterier varför så få svenska spelare gör detta.
MT är faktiskt en spelare som har dessa tendenser, därför väljer jag att inte kritisera honom alltför mycket i nuläget.
Att gå på mål uppskattas ta mig fan av alla. Medspelare, åskådare, kommentatorer, press, NHL-scouter -- ja kort sagt varenda jävel. Det är effektivt som fan. Det är ett av världens stora mysterier varför så få svenska spelare gör detta.
MT är faktiskt en spelare som har dessa tendenser, därför väljer jag att inte kritisera honom alltför mycket i nuläget.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Äh, vafan. Vad tror ni killar med rätt inställning gör?! De går på mål.-daniel- skrev:Det är lite så jag tycker också; det saknas så sjukt mycket just i det där sista (något viktiga) momentet i hockey som heter avslut på mål.Datsyuk_13 skrev:Förstår faktiskt inte hur vissa kan tycka att det framförallt är inställningen som brister när det så uppenbart är kvaliteten/spetskompetensen som egentligen är det största problemet...
Sen finns det även en del som glider omkring men jag har börjat förlika mig med det nu, hjälper inte att sitta här och såga degklumparna tyvärr...
Att tro att alla våra spelare är div.2-spelare är, förlåt mig, så in i helvete korkat. De kan gå på mål och de kan också skjuta på mål. Det är inställning och person/lag-kemin som är problemet. De har inte kul på jobbet. Laget drar inte åt samma håll och glädjen syns inte.
Det hade spelat noll roll om vi haft Sidney Crosby (utan hjärnskak) på isen. Det räcker inte med spets om laget inte arbetar som ett lag. Ett lag som spelar med varandra, för varandra. (Malmö Redhawks är beviset. Mycket spets - i allsvenska mått mätt - inget lag.)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Man måste ha spelare som klarar/vågar ta den rollen.sensei skrev:Sjukt avancerade åtgärder som diskuteras här. Varför inte bara börja med att gå in i närkamper, skjuta på mål, GÅ PÅ MÅL och sen se vart det leder. När spelet ändå inte fungerar menar jag. Hur svårt kan det vara?
- Christer Abrahamsson
- Christer Abrahamsson
I egen zon ser det lite ut som pausunderhållningen à la Järfälla '03 stundtals.. Alla på puck men ändå inte checkar nog hårt så våra motståndare lätt kan spela över på motsatt sida och vips kommer röda mattan fram till en Wesslau som inte alltid hinner förflytta sig (vilket är helt förståeligt)
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
....och hur ofta har du sett honom göra det den här säsongen? Han gjorde det EN gång idag.sensei skrev: MT är faktiskt en spelare som har dessa tendenser, därför väljer jag att inte kritisera honom alltför mycket i nuläget.
Annars har han varit alldeles åt helvete för fin i kanten för att gå in i hetluften.
I övrigt håller jag med dig.
Hahahaha, ja Kempe ritualbajsar ju enligt vetarnainför varje match.. Nedsläpp innan nedsläpp.-daniel- skrev:Det är några saker som ställer till det så som jag ser det:BOMBOM BOUCHARD skrev:Visst, men det ser ut som en kombination just nu. Men att detta lag har för dåliga spelare står väl helt klart för alla va? Ja, utom Järlan då.....-daniel- skrev:Det är lite så jag tycker också; det saknas så sjukt mycket just i det där sista (något viktiga) momentet i hockey som heter avslut på mål.Datsyuk_13 skrev:Förstår faktiskt inte hur vissa kan tycka att det framförallt är inställningen som brister när det så uppenbart är kvaliteten/spetskompetensen som egentligen är det största problemet...
1) Den eviga prestationsångesten; det låser sig mentalt för en del spelare vilket gör att det ibland ser betydligt sämre ut än vad det bör kunna göra.
2) Vi har helt enkelt inte den riktiga kompetensen när det gäller avseende GÖRA MÅL.
3) Vissa tar inte det här på allvar tillräckligt mycket för att vilja ge 110% varje byte.
4) Vi har ingen aktiv coach. Tror faktiskt inte Hardy har fullt förtroende från spelarna längre.
5) Bajs.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SkönaDjurgårn
Hardy och Järlan kör den här klubben i fördärvet. Snart slutar publiken gå på matcherna och vi får ett ännu sämre lag nästa år. Var den spiralen slutar vågar jag knappt tänka på. För att tala klarspråk: avgå era dumma jävlar.
- -daniel-
Visst är det så, men ta Timrå som exempel; ett vilt kämpande kollektiv men hur bra går det för dem?Magnutz skrev:Äh, vafan. Vad tror ni killar med rätt inställning gör?! De går på mål.-daniel- skrev:Det är lite så jag tycker också; det saknas så sjukt mycket just i det där sista (något viktiga) momentet i hockey som heter avslut på mål.Datsyuk_13 skrev:Förstår faktiskt inte hur vissa kan tycka att det framförallt är inställningen som brister när det så uppenbart är kvaliteten/spetskompetensen som egentligen är det största problemet...
Att tro att alla våra spelare är div.2-spelare är, förlåt mig, så in i helvete korkat. De kan gå på mål och de kan också skjuta på mål. Det är inställning och person/lag-kemin som är problemet. De har inte kul på jobbet. Laget drar inte åt samma håll och glädjen syns inte.
Det hade spelat noll roll om vi haft Sidney Crosby (utan hjärnskak) på isen. Det räcker inte med spets om laget inte arbetar som ett lag. Ett lag som spelar med varandra, för varandra. (Malmö Redhawks är beviset. Mycket spets - i allsvenska mått mätt - inget lag.)
Det handlar naturligtvis om en kombination; hårt jobb och spets. Vi har inget.
Fan vad vi gnäller (inklusive mig själv inte minst) här inne. Samtidigt står spelarna i intervju efter intervju och pratar om hur underbara fans de har. Jag undrar om de läser detta forum ? Dags för rannsakan och 100% stöd till laget och spelarna i vått och torrt ? Jag är beredd att ändra mig.
Är ni ?
Vi är värre än Gnällvik (Läs :Ö-vik).
Är ni ?
- Christer Abrahamsson
- Christer Abrahamsson
- SkönaDjurgårn
It´s a start!-daniel- skrev:....och hur ofta har du sett honom göra det den här säsongen? Han gjorde det EN gång idag.sensei skrev: MT är faktiskt en spelare som har dessa tendenser, därför väljer jag att inte kritisera honom alltför mycket i nuläget.
Annars har han varit alldeles åt helvete för fin i kanten för att gå in i hetluften.
I övrigt håller jag med dig.

- -daniel-
kalle99 skrev:Fan vad vi gnäller (inklusive mig själv inte minst) här inne. Samtidigt står spelarna i intervju efter intervju och pratar om hur underbara fans de har. Jag undrar om de läser detta forum ? Dags för rannsakan och 100% stöd till laget och spelarna i vått och torrt ? Jag är beredd att ändra mig.
Är ni ?
Nej.
- DIF_Soldier
Djurgården fortsätter att spela denna icke-hockey. Spelarna är på isen, tiden rinner iväg (oavsett ställning) men inget händer. Så fort vi entrar isen ser det ut som om vi leder med 3-0 och ska spela av matchen.
Oavsett om det fortfarande ser dåligt ut var ju ändå upphämtningen något positivt.
Avdelning gripa efter halmstrån? Hell yes.
Oavsett om det fortfarande ser dåligt ut var ju ändå upphämtningen något positivt.
Avdelning gripa efter halmstrån? Hell yes.
Säg den glädje som varar
Det är kanske så att man fortsätter orka ta sig till hovet just för att forumet finns eftersom man här kan ventilera och få svar på frågan "är det jag som är dum i huvudet eller ska det se ut såhär?"kalle99 skrev:Fan vad vi gnäller (inklusive mig själv inte minst) här inne. Samtidigt står spelarna i intervju efter intervju och pratar om hur underbara fans de har. Jag undrar om de läser detta forum ? Dags för rannsakan och 100% stöd till laget och spelarna i vått och torrt ? Jag är beredd att ändra mig.
Är ni ?