-daniel- skrev:Måste bara flika in med vad det är skönt att se Wesslau i mål. Tycker han utvecklat en trygghet & lugn i spelet som man inte sett tidigare, gäller bara att han lyckas hålla i den jämnheten.
Annars nämnde någon här att Claesson gjorde en dålig match defensivt. Eh? Tyckte han gjorde det suveränt 95% av tiden han var inne...
Skojar du med mig eller?
Hade otroligt svårt att få pucken ur zon, blev otroligt lätt stressad och var allmänt tafflig med pucken. Utan pucken däremot så var han briljant!
Ärligt talat så tyckte jag han var bra hela tiden efter första perioden som var ett enda långt magsår. Men tycker allmänt det är rätt taffligt svårt att bedöma folk efter ett derby, har sjukt svårt att koncentrera mig på enskilda individers insats när man skiter på sig i varje byte av nervositet så jag kan ha analyserat något fel.
Hoppas vi får se Almtorp i första kedjan mot luleå, samt ändring i backparen. Tycker förövrigt att M.Tjärnqvist inte hör hemma i någon första femma. I spel 5 mot 5 tillför karln inte ett skit. Wesslau gör återigen en stabil match, märks att han har utvecklats det senaste året.
Ja kan mest imponerande är Hardy & co insats att faktiskt COACHA laget för en gångs skull. Ruskigt irriterande under första perioden och se Montén vara den enda av tränarna som peppar laget och går runt och coachar...Hardy stod med händerna i fickorna och såg lika perplex ut som vanligt.
Annars fick jag höra att kvällens höjdpunkt var det gäng med civila Säpo-polisers ingripande utanför arenan när ett gäng Solna-grabbar drog kniv mot Djurgårdsfolk (såg det inte själv men batongslagen stod härliga till).
Inget speciellt om du frågar mig, färgade flaggor med konfetti. Standard
Så otroligt jävla skönt! Första 15 minuterna var gnagets, resterande 45 var våran tid. Obeskrivlig känsla när Jimmie sätter 2-1 och sedan Claesson som sätter 3-1 inom 1.30. Fy fan vad underbart, kommentarer överflödiga. Kämparinsats, första kvarten slänger vi bakom oss. Fortsätter detta spel går vi långt, otroligt fin hockey det lirades ikväll, både defensivt och offensivt. Visst fanns det brister men inga allvarliga, mest förbannad att vi inte fick ut pucken ett antal gånger. För övrigt är det så jävla skönt!
Bra att Mattias Carlsson flyttades upp i förstakedjan, verkar som han har lite mer krut än Otto.
Så skönt med derby vinst även om vi lirade dåligt i första och halvbra i tredje. Trycket på läktaren i början av andra var riktigt bra. Tycker djurgården skulle gått hårdare för 4:an då.
-daniel- skrev:Annars fick jag höra att kvällens höjdpunkt var det gäng med civila Säpo-polisers ingripande utanför arenan när ett gäng Solna-grabbar drog kniv mot Djurgårdsfolk (såg det inte själv men batongslagen stod härliga till).
Så det var säpo? Då förstår jag. Du menar när vi ifrån tunnelbanan gick förbi uteserveringen? Jo en solnapojke fick sig några smällar där.
Extremt skön jävla seger! MEN...jag tycker inte alls att vi spelade bra överhuvudtaget idag. Boumedienne blir man ju tokig på. Han måste sluta upp med sin nonchalanta stil som han har.
Jaja, nu ska jag inte sitta här och vara allt för negativ, vi vann ju trotsallt
JIIR skrev:För övrigt: Enormt skön vinst! Riktigt bra kämpande i det jag såg (Halva andra och hela tredje).
Herregud, lyckost att missa period 1... du måste ju nästan trott vi spelade bra denna match!
Haha, det var inte en dans på rosor. Precis när man glad i hågen efter SMS-uppdatering om 3-1 dimper ner i soffan får man ett aih-mål rakt upp i ansiktet. Men men, härligt med hockey!
Senast redigerad av JIIR den 2011-09-20 22:00:36, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårn skrev:Extremt skön jävla seger! MEN...jag tycker inte alls att vi spelade bra överhuvudtaget idag. Boumedienne blir man ju tokig på. Han måste sluta upp med sin nonchalanta stil som han har.
Jaja, nu ska jag inte sitta här och vara allt för negativ, vi vann ju trotsallt
Alltså, Boumedienne må se loj ut, men han var fan rätt så stabil idag. Iaf i andra och tredje. I första så var alla lika dåliga..
Daniel942 skrev:De 10 första minutrarna av period 2 kan vara den bästa hockey jag någonsin sett DIF spela.
+ Almtorp, Ölvestad, MARIO KEMPE, Carlsson, Wesslau, Tränarna, KLACKEN!
- Boumedienne ser ut som en jävla glidare 60% av tiden han är på isen, Domarjäveln (Boxplay en hel period WTF?), Fasthfittan.
2-0 till Djurgården tjalalala!
Då har du inte sett Djurgården spela mycket ishockey. Snarare har Fasth aldrig varit sämre än under den perioden vilket gav 3 mål framåt för DIF. Det var det bästa med den perioden.
Kan väl vara lite segerhybris som skrev den meningen Ska nog kolla på highlightsen och återkomma, känns som en bra idé!
Sådär, då har jag kollat och kan inte säga annat än att jensa har rätt. Härlig seger iaf!