Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 29/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 29/1 2010

Inlägg av Magnutz »

Så, det mesta har blivit sagt. Jag skrev ett inlägg nånstans mitt i matchen och så här lyder det:
TEXT

Nu grisar vi in 3 pinnar i tredje. Inte nåt jävla finlir utan pang, smäll på!

(förutsatt att Bombom kan sluta ta helt psykstörda 2or)
Okej, det VAR för mycket att begära. Vi kan välja att se puck-outen som en olyckshändelse men det gör inte jag. Han har tid på sig att dra in pucken i banan. Det gör han inte för han kan inte tänka såpass snabbt för att ta det beslutet. han tar onödiga utvisningar som kostar oss matcher.
Bombom och de andra backarna har orsakat långt mycket mer bekymmer än vad Mark har. Boumedienne är en spelare som saknar blicken för spelet, den övergripande blicken. Han agerar som i en bubbla där det bara ryms en bråkdel av matchen..

Många här lägger förlusterna på våra målvakter. Jag lägger dem på Josef och tränarna. De flesta i alla fall.

Vi spelade riktigt sopuselt i första. Oh i början av andra. Sen går det bättre - av någon anledning får vi fart under skridskorna. Det gör att vi vinner period 2 med 3-1. Det och Mark. I tredje gör Nilson ett fint nummer och vi har segern inom räckhåll. Det skiter sig. Sen går det över till Rikslotto där schlefteå drar det mest inavlade strået.

Jag vet att vi inte har några andra backar att plocka in, men det måste finnas en junis som kan fylla #78:s plats... Det måste finnas någon. Jag kan ställa upp. Det blir nog bra då..

Tänk er att vi spelar avgörande match i slutspelet och så har vi Bombom på isen, det är helt jämt och 1.45 kvar. Då slashar Bombom spelare X i ansiktet och får 2+10. I BP:et som följer gör X mål och vi är ute. Detta är inget fanatasi-scenario. Det är högst troligt. Josef är en medgångsspelare. I motgång är han inget vidare.

Resultaten för lagen bakom oss går våran väg. Det tackar jag för.
Josef Boumedienne bör tacka för sig.

Bild
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Biaas skrev:Tror ni på fullaste allvar att att Boumedienne och övriga laget underpresterar med flit?
Kom igen förfan..
Haha, det roligaste jag har läst på länge. Självklart hade spelarna mer än gärna varit hur bra som helst och alltid vunnit alla matcher, men problemet ligger i att dessa överbetalda ''stjärnor'' inte är redo att lägga ned det jobb som behövs för att inte underprestera. De jobbar inte tillräckligt hårt och är inte tillräckligt desperata. Dessutom brinner det inte i någons ögon. Ingen är beredd att offra lite extra för att vinna. Men du kanske gillar att det ser ut som det gör...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

V-sign skrev:Alltså Josef är ju GRYM offensivt. Det är ju bara att titta i statistiken.

Det är ju Hardy som inte vet när Josef skall spela och inte skall spela.

Josef skall inte spela med en minut kvar!
Titta gärna på hans plus/minus också... Han är back, men är ju en säkerhetsrisk i egen zon. Tror fan Lintner var bättre defensivt än Bom-bom. Han är direkt ovårdad i sitt spel, vilket syns i utvisningsstatistiken och hans puck-out idag är ju ett jävla hjärnsläpp. Spela med MARGINALER!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

48-27 i skott, hur fan kunde vi vara 10 sekunder ifrån tre poäng? Tack Owuya säger jag.
Expert.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

supreme skrev:
V-sign skrev:Alltså Josef är ju GRYM offensivt. Det är ju bara att titta i statistiken.

Titta gärna på hans plus/minus också... Han är back, men är ju en säkerhetsrisk i egen zon. Tror fan Lintner var bättre defensivt än Bom-bom. Han är direkt ovårdad i sitt spel, vilket syns i utvisningsstatistiken och hans puck-out idag är ju ett jävla hjärnsläpp. Spela med MARGINALER!
Det är inte bara Boumedienne. TRE spelare tar inte sitt ansvar med öppen kassen och pucken i mittzon. Alla tre hade chansen att avgöra. Boumedienne ska naturligtvis inte slå puckout, men vi ska inte ens vara i den situationen. Till sist så går Tjärnqvist bort sig något fruktansvärt i boxen med 10 sekunder kvar.

Alla har skuld i det här. Så jävla bittert förövrigt, den här säsongen känns som en mardröm just nu.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:48-27 i skott, hur fan kunde vi vara 10 sekunder ifrån tre poäng? Tack Owuya säger jag.
För att han släpper fyra returer per anfall och på så sätt får högre räddningsprocent?
Biaas

Inlägg av Biaas »

Mäklaren skrev:
Biaas skrev:Tror ni på fullaste allvar att att Boumedienne och övriga laget underpresterar med flit?
Kom igen förfan..
Haha, det roligaste jag har läst på länge. Självklart hade spelarna mer än gärna varit hur bra som helst och alltid vunnit alla matcher, men problemet ligger i att dessa överbetalda ''stjärnor'' inte är redo att lägga ned det jobb som behövs för att inte underprestera. De jobbar inte tillräckligt hårt och är inte tillräckligt desperata. Dessutom brinner det inte i någons ögon. Ingen är beredd att offra lite extra för att vinna. Men du kanske gillar att det ser ut som det gör...
Mm, precis, spot-on!
Det jag menar är att tidigare i tråden skrev någon: "Nu är det bekräftat, Boumedienne vill inte att vi ska vinna"
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Lee Harvey Oswald skrev:
warrant skrev:Hardy får börja agera mot Josef snart..
Bänka han några matcher.

Jaaah, håller med.
Låt Lassie ta dubbla skift, det enda rätta just nu.

Äh, egentligen är det inte här vi ska ta 3p (tror det var så BomBom tänkte där).
Hemma mot Tik,Bif & Ssk, där har vi värdefulla poängtapp som kommer spöka för oss efter omgång 55.
Annars visar ju DIF moral idag som kommer tillbaka trots 1-3, positivt att ta med sig.

Fkb såg grymma ut ikväll mot frölunda, klart bästa bortalaget i ES.
Hade hellre mött dom i Karlstad på torsdag.

Kvalsträcket närmar sig med rekordfart, håll i er DIF...

För det första. Har aldrig sagt att lassie ska spela.
För det andra. Vill inte se han spela heller.
Tänkte mig mer så här..

M.Tjärnqvist - M.Nilson - D.Widing
M.Krüger - K.Ottosson - M.Hannula
J.Ölvestad - C.Eklund - D.Brodin
T.Eriksson - J.Norman - P.Cehlin

D.Printz - S.Kronwall
O.Eklund - A. Holmqvist
F.Claesson - N.Falk
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Biaas skrev:
Mäklaren skrev:
Kom igen förfan..
Mm, precis, spot-on!
Det jag menar är att tidigare i tråden skrev någon: "Nu är det bekräftat, Boumedienne vill inte att vi ska vinna"
Titta på honom när han får sina tvåor. Han flinar och tycker att det ska bli skönt att sitta i 2. Så känns det att se det i alla fall.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mosquito_71

Inlägg av Mosquito_71 »

Håller helt jä.. la med.

Kolla på Josefs uppträdande i match efter match. Han är otroligt slö ingen vilja för fem öre. Han glider fram är inte speciellt tuff heller. Dessutom precis som andra redan sagt tar han sjukt dåliga utvisningar i helt fel lägen. Den första han tar idag är när motståndaren är på väg ut i hörnan då kör idioten upp klubban och får 2 min vilket resulterar i mål.....

Nästa, puck out när det är typ 1.5 min kvar killen kan helt klart lägga den på samma sätt rakt upp i luften förbi blå i mittzon men nej inte han inte. Sjukt illa

På denna nivå får det bara inte gå till så. En gång är ingen gång men när killen allt som oftast ligger bakom flera idiotgrejer i varje match måste man låta någon annan få köra. Ta tex Claeson varför har inte den killen fått chansen tidigare???? visst han gör en del misstag pga att han e junis det e skillnad det näe bänka skiten och låt han inse att det inte accepteras precis som han gjorde med fimpen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Tycker rent allmänt att Honken kommer fruktansvärt billigt undan från kritiken. Han är minst lika dålig som Boumedienne och producerar dessutom mindre. Dock så var han bra idag, men annars så håller jag nog Honken som ännu mer nonchalant och slapp än Boumedienne.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Allt annat än att bryta Boumediennes 1+1 kontrakt efter den här säsongen vore tjänstefel.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Mosquito_71

Inlägg av Mosquito_71 »

Det vore kul om någon hade statistiken på Josefs minus. Jag menar både hans direkta minus men framför allt de utvisningar han tagit och hur dessa i sin tur lett till förlorade poäng. Sanningen skulle bli riktigt intressant......

Om man har sjukt mycket minus fast man får vara med i varje pp och således mycket plus... Det är sjukt dåligt

Dra egna slutsatser
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Mosquito_71 skrev:Det vore kul om någon hade statistiken på Josefs minus. Jag menar både hans direkta minus men framför allt de utvisningar han tagit och hur dessa i sin tur lett till förlorade poäng. Sanningen skulle bli riktigt intressant......

Om man har sjukt mycket minus fast man får vara med i varje pp och således mycket plus... Det är sjukt dåligt

Dra egna slutsatser
PP och BP räknas inte med i plus-/minus-statistiken.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

AMMC skrev:
supreme skrev:

Det är inte bara Boumedienne. TRE spelare tar inte sitt ansvar med öppen kassen och pucken i mittzon. Alla tre hade chansen att avgöra. Boumedienne ska naturligtvis inte slå puckout, men vi ska inte ens vara i den situationen. Till sist så går Tjärnqvist bort sig något fruktansvärt i boxen med 10 sekunder kvar.

Alla har skuld i det här. Så jävla bittert förövrigt, den här säsongen känns som en mardröm just nu.
Det handlar inte bara om den situationen. Jag hade förväntat mig mer från Boumedienne än bara ett skott från offensiva blå, men tyvärr utmärker han sig på helt fel sätt.
Skriv svar