Okej, det VAR för mycket att begära. Vi kan välja att se puck-outen som en olyckshändelse men det gör inte jag. Han har tid på sig att dra in pucken i banan. Det gör han inte för han kan inte tänka såpass snabbt för att ta det beslutet. han tar onödiga utvisningar som kostar oss matcher.TEXT
Nu grisar vi in 3 pinnar i tredje. Inte nåt jävla finlir utan pang, smäll på!
(förutsatt att Bombom kan sluta ta helt psykstörda 2or)
Bombom och de andra backarna har orsakat långt mycket mer bekymmer än vad Mark har. Boumedienne är en spelare som saknar blicken för spelet, den övergripande blicken. Han agerar som i en bubbla där det bara ryms en bråkdel av matchen..
Många här lägger förlusterna på våra målvakter. Jag lägger dem på Josef och tränarna. De flesta i alla fall.
Vi spelade riktigt sopuselt i första. Oh i början av andra. Sen går det bättre - av någon anledning får vi fart under skridskorna. Det gör att vi vinner period 2 med 3-1. Det och Mark. I tredje gör Nilson ett fint nummer och vi har segern inom räckhåll. Det skiter sig. Sen går det över till Rikslotto där schlefteå drar det mest inavlade strået.
Jag vet att vi inte har några andra backar att plocka in, men det måste finnas en junis som kan fylla #78:s plats... Det måste finnas någon. Jag kan ställa upp. Det blir nog bra då..
Tänk er att vi spelar avgörande match i slutspelet och så har vi Bombom på isen, det är helt jämt och 1.45 kvar. Då slashar Bombom spelare X i ansiktet och får 2+10. I BP:et som följer gör X mål och vi är ute. Detta är inget fanatasi-scenario. Det är högst troligt. Josef är en medgångsspelare. I motgång är han inget vidare.
Resultaten för lagen bakom oss går våran väg. Det tackar jag för.
Josef Boumedienne bör tacka för sig.