Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011

Inlägg av diffarn1 »

Wallin ser helt jävla vettskrämd ut på den bilden, klockrent!
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Att Jockmaniak klagar på Kempe är ju inte direkt något nyhet. Föredrar fortfaranade Kempe för Tim, alla dagar i veckan, nästan ivf:)

Såg ej matchen så bör ej uttala mig särskilt ingående heller, men kul att Widing fick göra mål.

2 poäng i kaffekoppen är alltid godkänt! :D
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

lilleman skrev: Edit: Efter SirDIFalots inlägg så tar vi det över PM, Mäklaren.
Synd, ni som precis hade kommit igång :wink:

Heja Kempe...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Mäklaren skrev:Jag kan förklara hur jag ställer mig till Kempe. Han är en vass skridskoåkare och har ett ganska hyfsat skott som ibland leder till att han gör mål. Men han har däremot en fullkomlig avsaknad av spelsinne och känsla för att avväga situationer. Han stannar ofta upp spelet på grund av att han ska dribbla istället för att passa nån som är fri, skjuta från hörnet istället för att skydda pucken. Han passar inte in i vårt spelsätt. Visst, han har gjort nio mål, men jag anser inte att dessa mål har hjälpt oss särskilt mycket och hans nackdelar överväger fördelarna.

Om man jämför Kempe med en spelare som Tim så anser jag att det är stor klasskillnad till Erikssons fördel. Han passar in i spelsystemet med hjälp av sina kvicka vändningar och fina spelsinne som gör att vi ofta blir kvar länge i anfallszonen när han är inne. Likaså Fimpen. Kempe saknar dessa egenskaper och då spelar det ingen roll att han gör fler mål än dessa killar - de är ändå bra mycket nyttigare för laget.

Kempe verkar dessutom vara väldigt beroende av att just han ska stå i centrum och verkar inte vara nöjd även fast vi vinner, om inte han gör mål eller poäng. Det är förvisso bara en känsla jag får, men jag tycker det är ganska uppenbart. Kempe är en typisk pojkidolsspelare som gör snygga grejer men som egentligen inte är det minsta nyttig för laget.
Delar inte helt din syn på Kempe. Jag ställer mig däremot frågande till att JJ värvade Kempe på två år. Tycker nog att Marcus Sörensen eller Zibanejad borde få den speltid Kempe har fått. Det hade även frigjort resurser till att värva en bättre back en Stefan Lassen. Kempe är en säkerhetsrisk i egen zon, något som ställer stora krav på defensivt tänkande för Kempes medspelare. Tycker exempelvis att både Zibanejad och John Norman fungerar mycket bättre med Widing och Krüger, där de båda kommer längre fram i plan och slipper tänka så mycket på att täcka upp för Kempe. Att Kempe är en duktig målskytt gör mig förlåtande till misstagen i egen zon (som i gårdagens match) - men som sagt tycker jag att det hade varit bättre om DIF gett Sörensen eller Zibanejad (när Ölvestad m.m. är tillbaka) chansen istället för Kempe.

För övrigt tycker jag att det är tragiskt att Claesson tills nu har fått tillbaka framför Lassen. DIF:s stora problem långsiktigt är att de ansvariga inte riktigt tror på juniorerna och därför till viss del värvar bredd istället för spets.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Bättre match i tråden än i Värmland.

Fast ni får kamma till er lite nu. Mäklaren har lite provocerande kommentarer. Låt honom ha det. Han lägger ganska ofta ner tid på att skriva texter där han producerar.

Rena lögner och att ge öknamn till DIF-spelare gillar jag inte.

+
Claesson
Zibanejad
Norman
Kruger
BomBom
-
Tappade ledningar.

Nästa match. Har ni 2-0. Gör 3-0.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

-daniel- skrev:
Blå Helgonet skrev:Blev så glad att jag gjorde en klassiker, ELEFANTEN! :oops:
Hahahah....
Ja du vet, vända in och ut på byxfickorna, dra ner gylfen och hala fram drulen.
Fickorna står för öronen och snabel är ju... hrm ja he-he!
Mogen och rolig humor.Bild

Bild
Blue Saints...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lefflan skrev: Måste nog säga efter allt denna hets här inne... "we shell overcome"
Haha trådens i särklass bästa kommentar. Fan lefflan! Det tar sig.

:wink:
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Salas skrev:
Fricke skrev:Tagga ner Kempe hatet. 9 kassar är 9 kassar och lika mycket som Cehlin, Brodin, Fimpen och Printz tillsammans gjort.
Ja, för att ishockey går ju bara ut på att göra mål... eller?
Allt annat är sossesnack.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Salas skrev:
Fricke skrev:Tagga ner Kempe hatet. 9 kassar är 9 kassar och lika mycket som Cehlin, Brodin, Fimpen och Printz tillsammans gjort.
Ja, för att ishockey går ju bara ut på att göra mål... eller?
Ja, en snabb sammanfattning är väl att sporten ishockey går ut på att göra mål.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Glöm dessutom inte att Kempe gjort ett solklart mål i egen kasse, samt en bjudning (igår) som också borde räknas som mål. Så 11 baljor borde han vara uppe i nu.

Förra säsongen var väl Printz vår bästa målskytt (28 självmål...minst) men vet inte vad det tagit åt karln. Knappt ett enda den här säsongen.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Fricke skrev:Allt annat är sossesnack.
jensa85 skrev:Ja, en snabb sammanfattning är väl att sporten ishockey går ut på att göra mål.
Kempe har en klar minusstatistik i +/- statistiken, och med tanke på att han aldrig spelar PP så är det inte godkända siffror. Visserligen så är ju Kempe inte ensam om att ha dålig +/-, men han är verkligen inte så bra som många vill få det till. Han snurrar på bra offensivt helt klart, men i det defensiva tänket så är han ingen klippa direkt.

Kempe har potential, men han måste ta ytterligare ett steg i defensiven, men det kanske kommer med åren.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Salas skrev:
jensa85 skrev:Ja, en snabb sammanfattning är väl att sporten ishockey går ut på att göra mål.
Kempe har en klar minusstatistik i +/- statistiken, och med tanke på att han aldrig spelar PP så är det inte godkända siffror. Visserligen så är ju Kempe inte ensam om att ha dålig +/-, men han är verkligen inte så bra som många vill få det till. Han snurrar på bra offensivt helt klart, men i det defensiva tänket så är han ingen klippa direkt.

Kempe har potential, men han måste ta ytterligare ett steg i defensiven, men det kanske kommer med åren.
Borde inte ens +/- höjas om man lirar mer PP? Förstår inte riktigt hur du menar. Kempe brukar lira mycket boxplay också (väll?), så ett -5 tycker inte jag är överdrivet mycket. Däremot är den Danske LirarN och Mackans +/- mer skrämmande.
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

lajjnus skrev:
Salas skrev:

Borde inte ens +/- höjas om man lirar mer PP? Förstår inte riktigt hur du menar. Kempe brukar lira mycket boxplay också (väll?), så ett -5 tycker inte jag är överdrivet mycket. Däremot är den Danske LirarN och Mackans +/- mer skrämmande.
Du får varken +/- vid spel med reducerat manskap (förutom om du gör mål då får du +) och likväl får man inte + vid spel i numerärt överläge (däremot - om man släpper in mål med fler spelare på isen).
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Frasse skrev: Du får varken +/- vid spel med reducerat manskap (förutom om du gör mål då får du +) och likväl får man inte + vid spel i numerärt överläge (däremot - om man släpper in mål med fler spelare på isen).
Jaså, är det så det funkar. 8)
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

Det var ju trevligt med en vinst till slut när man var på plats, även om det kändes surt att tappa 2-0 på det viset.

FBKs klack var ju ingen höjdare direkt, hade förväntat mig lite mer. Trumman hördes ju lite iaf. Våran Dick är störst i hallen.. lol.

Sittplats var riktigt tam den också, var väl bara lite tryck när de gjorde mål i tredje.
Skriv svar