It is ON! Spela hockey på Hovet 26/12 Annandagshockey

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
haak

Inlägg av haak »

Magnutz skrev:
haak skrev:Lite mer av en powerfwd, 99kg på 186 cm. Mest muskler men kanske lite lite lösgodis.....
Lirar hockeybockeykorpen och spelat tills jag va typ 12 (19 nu).
Fruktat slagskott (elitserieklass om inte bättre) synd att man inte får visa det med veteranregler, känner att jag inte riktigt kommer till min rätt här ;)
Har du bokat plats?! :)
nej jag jobbar :,( ville bara delta lite i diskussionen, väldigt sur, har varit taggad i ett helt år! Men ska göra ett sista försök att byta bort mitt pass :)
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av JohanPez »

Magnutz skrev:
Challen skrev:
Magnutz skrev:
pulverapa skrev:Shit vad alla verkar taggade. Vet inte om jag vågar komma längre, lär smälla rejält. ;)
Du kan vara lugn, veteranregler gäller. ;)
Snicksnack inga veteranregler här inte!
Jo, det kommer Janne Ednertz tala om för alla deltagande. Inga tacklingar och inga slagskott. I övrigt är det väl som vanligt. Dessa "restriktioner" är nödvändiga eftersom risken för skador annars är för stor. Chipsiga och helt otränade personer tål inte att tacklas. Äldre personer likaså.

Så, veteranregler gäller.
Jag börjar tro att du är sponsrad av Estrella Magnus, ligger det någon sanning i det? ;)
Magnutz

Re: It is ON! Spela hockey på Hovet 26/12 Annandagshockey

Inlägg av Magnutz »

JohanPez skrev:
Magnutz skrev:
Challen skrev:
Magnutz skrev:
pulverapa skrev:Shit vad alla verkar taggade. Vet inte om jag vågar komma längre, lär smälla rejält. ;)
Du kan vara lugn, veteranregler gäller. ;)
Snicksnack inga veteranregler här inte!
Jo, det kommer Janne Ednertz tala om för alla deltagande. Inga tacklingar och inga slagskott. I övrigt är det väl som vanligt. Dessa "restriktioner" är nödvändiga eftersom risken för skador annars är för stor. Chipsiga och helt otränade personer tål inte att tacklas. Äldre personer likaså.

Så, veteranregler gäller.
Jag börjar tro att du är sponsrad av Estrella Magnus, ligger det någon sanning i det? ;)
Vore ju flott. ;) Salt & Vinegar då.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Namn: Emil
Nummer: 88
Född: 1904
Längd: 1.86
Vikt: 87 kilo
Skjuter: Vänster
Draft:
Spelstil: Spelgeni med en extremt hög fart, mjuka handleder och förstklassigt spelsinne. Har aldrig varit någon jätte i defensiven och backchecking är knappast en av paradgrenarna. Är fantastiskt effektiv i anfallszon och serverar sina medspelare underbara flippmackor i parti och minut.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Namn: Mattias
Nummer: 10
Ålder: 1982
Längd: 1.81
Vikt: 81
Skjuter: Höger
Spelstil: Passar bättre än Tant Gretzky och Madam Linkan. Har börjat få ordning på åkningen också men är helt orädd så eventuella brister täcks upp med extra mycket fart. Kan för övrigt svänga åt båda hållen!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Namn: Jocke
Nummer: 3 (alltid 3)
Ålder: 1991
Längd: 1.83
Vikt: 70
Skjuter: vänster
Position: Ytterforward
Spelstil: Hyfsad med klubba puck och hyfsat tvåväg.... Akilleshälen är skridskotekniken och styrkan är viljan.. Träningsmatch eller VM-final, det kvittar, täcker skott med petter nichlas eller ansiktet närsom.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Namn: Henrik
Nummer: 66 (Självklart)
Född: 1990
Längd: 1.84 m
Vikt: 87 kg (GYM)!!!
Skjuter: Vänster
Spelartyp: Spelade hockey från det att jag var 7 tills det att jag fyllde 13. Efter det satsade jag på min golfkarriär som jag la av med när jag var runt 18. Jag är en mycket komplett spelare med ett fantastiskt spelsinne som personligen tror personligen att jag hade platsat i DIFs A-lag. Jag är med i denna turneringen för att motbevisa mig själv och faktiskt få veta hur jävla kass jag verkligen är.
DIFnacka
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFnacka »

Ispremiären avklarad! Nu väntar "träningsmatcher" fram till den 26:e ;) 17 dagar kvar...
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

DIFnacka skrev:Ispremiären avklarad! Nu väntar "träningsmatcher" fram till den 26:e ;) 17 dagar kvar...
HAHA Jag hade också ispremiär idag! Kör andra passet imorgon.
Magnutz

Re: Re: It is ON! Spela hockey på Hovet 26/12 Annandagshocke

Inlägg av Magnutz »

Sjöwall skrev:
DIFnacka skrev:Ispremiären avklarad! Nu väntar "träningsmatcher" fram till den 26:e ;) 17 dagar kvar...
Kör ett pass imorgon. Blir grymt. ;)
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Magnutz skrev:
Sjöwall skrev:
Har du någon koll på hur det är med klubbor? Får man låna det där? Isåfall, vad är det för klubbor? Jag har varit på inköpshumör nu ett tag och köpt på mig allt för mycket hockeyutrustning nämligen..
Magnutz

Re: Re: Re: It is ON! Spela hockey på Hovet 26/12 Annandagsh

Inlägg av Magnutz »

Sjöwall skrev:
Magnutz skrev:
Sjöwall skrev:
Har du någon koll på hur det är med klubbor? Får man låna det där? Isåfall, vad är det för klubbor? Jag har varit på inköpshumör nu ett tag och köpt på mig allt för mycket hockeyutrustning nämligen..
Tja! Det är våra ishjältars avlagda stickor vi får låna. Allt finns. Du behöver inte ens handduk och duschtvål. ;) jag tar ändå med lite av mina egna grejer. Bara för att det är bekvämt.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Magnutz skrev:
Sjöwall skrev:
Magnutz skrev:
Sjöwall skrev:
Tja! Det är våra ishjältars avlagda stickor vi får låna. Allt finns. Du behöver inte ens handduk och duschtvål. ;) jag tar ändå med lite av mina egna grejer. Bara för att det är bekvämt.
Är det gamla träklubbor eller lite nyare varianter?

Jag tänkte ta med mig egna skridskor och handskar, är väl egentligen det som är "inkört" man vill använda själv, sen struntar jag fullständigt i vilket pungskydd jag har ;)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Sjöwall skrev:
Magnutz skrev:
Sjöwall skrev:
Magnutz skrev:
Sjöwall skrev: HAHA Jag hade också ispremiär idag! Kör andra passet imorgon.
Är det gamla träklubbor eller lite nyare varianter?

Jag tänkte ta med mig egna skridskor och handskar, är väl egentligen det som är "inkört" man vill använda själv, sen struntar jag fullständigt i vilket pungskydd jag har ;)
Allt av composit! 8-)
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Mot ishallen!
Skriv svar