Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Daniel942 »

hocki skrev:Öströms agent om Hannula, det förs diskussioner
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... ioner.html
Hoppas, hoppas, hoppas... Vilket lag vi skulle ha!
DIF!
Mash

Inlägg av Mash »

Vore grymt om han kommer till Djurgården, dock så är jag lite fundersam. Om jag får gå händelserna i förväg, vi säger att han kommit till Djurgården nu och ska börja lira men vilken kedja ska han ta plats i? Han är för dålig för en fjärdekedja och resterande tre kedjor är kompletta när vi har fullt lag.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Mash skrev:
Vore grymt om han kommer till Djurgården, dock så är jag lite fundersam. Om jag får gå händelserna i förväg, vi säger att han kommit till Djurgården nu och ska börja lira men vilken kedja ska han ta plats i? Han är för dålig för en fjärdekedja och resterande tre kedjor är kompletta när vi har fullt lag.
Mackan-Otto-Hannula
Widing-Krüger-Tjärnqvist
Jimmie-Fimpen-Brodin
Cehlin-Tim-Kempe

Staffan-Printz
Boumedienne-Eklund
Falk-Holmqvist
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Mäklaren skrev:
Mash skrev:
Mackan-Otto-Hannula
Widing-Krüger-Tjärnqvist
Jimmie-Fimpen-Brodin
Cehlin-Tim-Kempe

Staffan-Printz
Boumedienne-Eklund
Falk-Holmqvist
Peta Norman och ge trycka ner Cehlin i fjärdelinan. Hoppas verkligen inte att nåt sånt sker.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Så du vill hellre att juniorerna får spela högt upp i kedjorna, än att vi vinner guld?
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Att inte göra allt för att knyta åt sig Mika Hannula är tjänstefel. Han har klass och är ingen glidare utan en sniper som gör oss ännu vassare i jämna matcher där målgörare behövs.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Mäklaren skrev:Så du vill hellre att juniorerna får spela högt upp i kedjorna, än att vi vinner guld?
Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Att peta Norman nu vore ju helt åt helvete. Lyckligtvis så kommer det aldrig hända heller. DIF tänker mer långsiktigt och det stöder jag till 100%.Tim E som center tror jag inte heller e någon bra idé då han e klockren som ytter.
Senast redigerad av DIFVästertorp den 2010-12-29 21:28:54, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Mäklaren skrev:Så du vill hellre att juniorerna får spela högt upp i kedjorna, än att vi vinner guld?
Skön falsk dikotomi du slänger ur dig. En så dum fråga behöver jag inte besvara.

Men jag kan ju motivera vad jag tycker oberoende av det. För det första tycker jag att det är något oklart var Hannula står efter alla skador, någon gång kommer det ta ut sin rätt spelmässigt också. Sen tycker jag att Cehlin förtjänar en mer framstående roll i laget, detta på merit och förmåga. Till sist vore det enligt mig ett skämt att spela Tim som fjärdecenter framför Norman
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

1. Tim är oerhört mycket bättre än Norman.
2. Cehlin är för klen i avsluten och för ineffektiv för att få en väldigt framträdande roll. Brodin är bra mycket vassare.
3. Hannula skulle göra vår forwardsuppsättning till seriens, på pappret, absolut vassaste.
DIFVästertorp

Mäklaren skrev:1. Tim är oerhört mycket bättre än Norman.
2. Cehlin är för klen i avsluten och för ineffektiv för att få en väldigt framträdande roll. Brodin är bra mycket vassare.
3. Hannula skulle göra vår forwardsuppsättning till seriens, på pappret, absolut vassaste.
1. Tim E är ingen center så man kan inte jämföra
2. orkar inte kommentera
3. Papper ger inga guld

Har du slutat hacka på Kruger nu?
Djurgårdens IF
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIFVästertorp skrev:
Mäklaren skrev:1. Tim är oerhört mycket bättre än Norman.
1. Tim E är ingen center så man kan inte jämföra
2. orkar inte kommentera
3. Papper ger inga guld

Har du slutat hacka på Kruger nu?
Du måste ju kunna se att jag klagar på vissa delar i Krügers spel, som är rent ut sagt helt bedrövliga. Sedan har han bra sidor som jag också lyfter fram med jämna mellanrum. Men att, i varje PP, stå still och ge bort pucken till motståndaren genom att slå en idiotisk fladderpuck rakt in i slottet, tycker jag inte är okej.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Va fan Norman är ju bra och allt tjat om centrar sen när ett hett namn kommer upp ska vi skita i det totalt. Hannula ska in helt klart, han var ju sanslöst bra den korta tid han var här. Och som någon skrev han får ta Kung Nisses plats brevid Nilson-Otto.
DIFVästertorp

Håller dock med om att får vi chansen på Hannula så bör vi ta den
Djurgårdens IF
DIFVästertorp

Vet inte vad du lider av men du har skrivit bla följande tidigare:
"Ottosson är ingen förstacenter.

Mackan-Norman-Nisse
Widing-Krüger-Cehlin
Jimmie-Otto-Tjärna
Kempe/Brodin-Falk-Tim"

"Mäklaren
Inläggsrubrik: Re: Säsongen 2010/2011Postat: 2010-11-01 17:54:47

Helt obegripligt att Krüger är uttagen i landslaget. Har varit riktigt dålig genomgående hela säsongen."

Jag håller med dig i vissa saker men inte så konstigt kanske då du byter åsikt varje dag?

För att återgå till ämnet så vore det kul att se 5 ytterforwards par och 4 centrar som vi testade lite i slutspelet. Tar vi in Hannula och slipper skador så e ju det nästan ett måste.
Kruger,Otto,Norman och Fimpen som centrar. Yttrarna orkar jag inte sätta ihop nu.
Djurgårdens IF
Mash

Inlägg av Mash »

DIFVästertorp skrev: För att återgå till ämnet så vore det kul att se 5 ytterforwards par och 4 centrar som vi testade lite i slutspelet. Tar vi in Hannula och slipper skador så e ju det nästan ett måste.
Kruger,Otto,Norman och Fimpen som centrar. Ytterarna orkar jag inte sätta ihop nu.
Byt ut Norman mot Tjärnan. Tjärnan är den mest kompletta centern vi har, han vet vart han ska stå och han vet vad han ska göra i varje anfall. Krüger, Otto och Fimpen snurrar runt med puck oftast istället för att ställa sig och skymma/styra framför mål. Norman har bra fart så han ut på på ytterkanten.
Låst