Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
12125
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av 12125 »

Salas skrev:Ja, och folk undrar varför vi kallas för medgångare... Jag undrar då varför vi kallas för det. Kan det kanske vara för att 75% av klacken börjar grina och lämnar Globen med 10 minuter kvar samtidigt som aikarna skanderar "ska ni gå hem nu?". Har ni ingen stolthet alls i kroppen, eller vad fan är problemet?
Till er som lämnade era platser, ni ska skämmas! Ni är patetiska medgångare som bara står upp i medgång.

Sist men inte minst till er som är med i DFG. Ni ska inte bara skämmas, utan ni ska även betala för all skadegörelse och be om ursäkt till aik som arrangör, till vakterna som fick bevaka er, till alla de barnfamiljer som fick flytta på sig, och framförallt till oss andra supportrar som blir uthängda som missfoster i media tack vare era idiotisk handlingar. Ni är fan inte bättre än aikare, ni är precis lika patetiska och jag avskyr er lika mycket som jag avskyr aikare.
Sedan så önskar jag innerligt att han som skadade vakten bredvid DFG spåras upp och ställs inför rätta. Att kasta en stol rakt i ansiktet på en vakt är så jävla fegt så att jag inte finner ord. Alla har tydligen inte stake... Vet din mamma vart du är?
Vakterna är där för att garantera säkerheten för normala människor, inte för att behöva uppsöka vård efter ytliga skador i ansiktet.
SKÄMS FÖR FAN!

Sedan till en match som jag snabbt som fan ska glömma:
Vad ska man säga? Noll hjärta och noll inställning. Ordet pinsamt förklarar dagens match mer än väl, men det förändrar inte det faktum att man stöttar grabbarna i ur och skur och ger dom en applåd innan dom lämnar isen för att ge dom lite gott att tänka på inför kommande matcher. Jag var en av få som stod kvar för spelarna när dom lämnade isen, och att man ska behöva känna sig stolt över sitt val att stanna kvar som känns helt givet gör mig oerhört besviken på er andra. Hur svårt ska det vara att stå kvar i 10 minuter och ge laget det stöd som dom förtjänar?
Det är med den frågan i hjärnan som jag ikväll går och lägger mig, helt bedrövad över den dåliga sidan som ni (vi) supportrar visade upp idag. Att laget förlorar matchen kan jag ta, men att behöva uppleva det kaoset runt omkring Globen idag är något som känns helt förkrossande. Det känns som om att någon har stuckit en kniv i mitt hjärta, och den känslan är värre än allt annat.

Nä, nog om detta nu. Ni som skämde ut er vet vilka ni är och jag hoppas att ni har tillräckligt mycket stake att visa respekt för oss andra och därmed inte dyka upp på någon match till för i år. Ingen vill ha er och ingen behöver er, inse det för en gångs skull.
Word.

Men stort pluss till er få, men tappra som stannade kvar även efter slutsignalen och apploderade in våra hjältar in i till omklädningsrummet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Problemet är ju knappast centerfrågan, visst vi saknar en del (framförallt Engqvist från förra säs) utan snarare backsidan som är ett jävla stort ekande skämt i nuläget.

Printz har varit katastrofal i alla matcher hittils den här säsongen. BomBom var så usel så jag skämdes i kvällens match, de yngre backarna gör ingen direkt glad heller. Nä för fan, in med minst en klassback. Nu.

Största felet är dock inställningen hos de vi de facto har i truppen. Glidarmentalitet rimmar illa med Hardys spelfilosofi. Bänka halva laget på torsdag och fyll på med juniorer från J20.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Fansen har väll för fan en lättare uppgift att stanna å stötta eller gå och va en from av medgångare.... Skillnad för spelarna... Visst funkar inte saker som det ska och man kan grilla spelare hur som helst... men detta är endå ingen ursäkt att ge sig av... Dålig gemensamt stöttanda!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lefflan skrev:Fansen har väll för fan en lättare uppgift att stanna å stötta eller gå och va en from av medgångare.... Skillnad för spelarna... Visst funkar inte saker som det ska och man kan grilla spelare hur som helst... men detta är endå ingen ursäkt att ge sig av... Dålig gemensamt stöttanda!
Spelarna kan ju börja med att visa lite hjärta först kanske? Fanns inte många som gav allt. Och det tycker jag man kan kräva när man sitter på löner mellan 100-350K.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Jag kräks på det här viljelösa och patetiska skitlaget. Juniorerna undantaget, de är de enda som står upp.

Vad fan håller ni på med? En FET ursäkt är det minsta vi är värda för att ha tvingats uppleva en sådan total förnedring. Pengarna tillbaka!
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

lefflan skrev:Fansen har väll för fan en lättare uppgift att stanna å stötta eller gå och va en from av medgångare.... Skillnad för spelarna... Visst funkar inte saker som det ska och man kan grilla spelare hur som helst... men detta är endå ingen ursäkt att ge sig av... Dålig gemensamt stöttanda!
Den enda jävla orsaken till att stanna hade varit att visa hur fruktansvärt upprörd över förnedringen man var. Det här laget har blivit stöttade som inget annat och de väljer att pissa på oss när det gäller som mest.
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Salas skrev:Sist men inte minst till er som är med i DFG. Ni ska inte bara skämmas, utan ni ska även betala för all skadegörelse och be om ursäkt till aik som arrangör, till vakterna som fick bevaka er, till alla de barnfamiljer som fick flytta på sig, och framförallt till oss andra supportrar som blir uthängda som missfoster i media tack vare era idiotisk handlingar. Ni är fan inte bättre än aikare, ni är precis lika patetiska och jag avskyr er lika mycket som jag avskyr aikare.
Sedan så önskar jag innerligt att han som skadade vakten bredvid DFG spåras upp och ställs inför rätta. Att kasta en stol rakt i ansiktet på en vakt är så jävla fegt så att jag inte finner ord. Alla har tydligen inte stake... Vet din mamma vart du är?
Vakterna är där för att garantera säkerheten för normala människor, inte för att behöva uppsöka vård efter ytliga skador i ansiktet.
SKÄMS FÖR FAN!stöd som dom förtjänar?

Nä, nog om detta nu. Ni som skämde ut er vet vilka ni är och jag hoppas att ni har tillräckligt mycket stake att visa respekt för oss andra och därmed inte dyka upp på någon match till för i år. Ingen vill ha er och ingen behöver er, inse det för en gångs skull.
SÅ JÄVLA BRA SKRIVET!!!
TACK!!!
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

AMMC skrev:Jag kräks på det här viljelösa och patetiska skitlaget. Juniorerna undantaget, de är de enda som står upp.

Vad fan håller ni på med? En FET ursäkt är det minsta vi är värda för att ha tvingats uppleva en sådan total förnedring. Pengarna tillbaka!
Word!!!
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Det vore ganska kul om de som hyllar DIF Hockey, men som dissar DIF Fotboll i allmänhet, geografiskt kunde tillkänna ge sin hemort efter varje inlägg - Typ som detta.

(Millwall - Södermalm, Stockholm)
lefflan

Inlägg av lefflan »

Jag förstår att Djurgården måste visa hjärta,jag förstår att alla verkligen stöttande dom under matchen.. Ni har en poäng där... Men om man tänker på hur backuppsättningen ser ut så är det väll inte så konstigt att det blir som det blir.. övriga i laget får för lite hjälp... det handlar om att spelare delvis har presterat mindre än vad dom borde men man får juh även ta hänsyn till andra faktorer... Och om man säger som idag att vissa spelade halvhjärtat,då får man inte glömma hur vissa delar av laget ser ut.. det jag vill säga är att... Ni vet om hur laget ser ut och att det kan bli tufft. DERFÖR tycker jag endå folk borde ha stannat trots sin besvikelse... Som jag sa tidigare så finns det än tid att fixa till det här...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Millwall skrev:Det vore ganska kul om de som hyllar DIF Hockey, men som dissar DIF Fotboll i allmänhet, geografiskt kunde tillkänna ge sin hemort efter varje inlägg - Typ som detta.

(Millwall - Södermalm, Stockholm)
Men snälla, ge upp. Inse att det finns folk som har olika intresse när det gäller sport. Du gör bara bort dig kapitalt.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

lefflan skrev:Jag förstår att Djurgården måste visa hjärta,jag förstår att alla verkligen stöttande dom under matchen.. Ni har en poäng där... Men om man tänker på hur backuppsättningen ser ut så är det väll inte så konstigt att det blir som det blir.. övriga i laget får för lite hjälp... det handlar om att spelare delvis har presterat mindre än vad dom borde men man får juh även ta hänsyn till andra faktorer... Och om man säger som idag att vissa spelade halvhjärtat,då får man inte glömma hur vissa delar av laget ser ut.. det jag vill säga är att... Ni vet om hur laget ser ut och att det kan bli tufft. DERFÖR tycker jag endå folk borde ha stannat trots sin besvikelse... Som jag sa tidigare så finns det än tid att fixa till det här...
Vet du om hur gnagets lag ser ut? Hur många av deras spelare ska gå in i vårt lag? Det är ett skämt för fan! Finns det någon ursäkt till att inte spela ens i närheten av sin kapacitet och få stryk av det jävla clownlaget som de ställer på isen? Släppa in 5 mål? Bli sönderpippade och skämma ut sina fans inför värsta rivalen?

Det finns tid att fixa till säsongen, men det kommer krävas mycket innan jag förlåter dem för sveket idag. MYCKET.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Soulsic skrev:Vilket jävla skämt till match, inställning och prestation. AIK gjorde det dock ruggigt bra och var verkligen värda segern.

- Mario Kempe. Vad är det för jävla spelare? Han åker runt och försöka glänsa och tror att han är världens bästa spelare. Resultatet blir skrämmande uruselt. Låna ut till allsvenskan.

- Widing. Ge bort han till Brynäs. Alternativt försök ett byte med Hv71 där vi får tillbaks Linkan.
Det är ingen idé att spelare spelar i "fel" lag. Det blir ju bara pannkaka av allt.

- Printz. Skicka iväg han i bytet också. Men så korkade kanske inte Hv71 är att de skulle gå med på det. Passningen till 4-2 är Linkan-klass.

- Ridderwall tog ju inte ett enda skott.

+ till Krüger, Brodin, Norman och Cehlin.

Kan man inte ens få se lite kämparanda? De glider endast runt och tror att de är världsmästare. Vi vann ju inte ens förra året så de borde vara ännu hungrigare i år. Inte ens i numerärt överläge lyckas vi få till något spel.

God natt.
Men alltså ni får fan sansar er lite och ge fan i att hänga ut en spelare så mycket för 1 misstag i en sånhär match, Holmqvist ger Printz ungefär världens svåraste pass, han blir attackerad direkt och ska slå den i mitten till en fri Otto,vilket är en bra tanke som Arto Blomsten påpekar, men pucken går strax framför bladet och till en Ajkare som oturligt nog gör mål

Men Honken då som ställde Printz i den situationen? och Otto som bara gled i mitten istället för att vara på hugget när han ser att Printz är i en svår situation? Sånt ser ni inte eller? Förfan har ni aldrig idrottat själva, de går fort där ute

Men de känns som att bara för att det är Printz (som inte är vår puckskickligaste back) så ska han få extra skit, och avrättas och va endel jävla idioter säger. Det va ingen kompispass av verken Printz till Otto men inte heller av Honken till Printz.. Nog om den situationen

Dags att vi vaknar mot Luleå, kom igen nu
Spela fult
Pluggen

Inlägg av Pluggen »

Jaha då var man då hemkommen från derbyt, mitt första någonsin, och troligen mitt sista... (Jag har inte läst hela tråden, och tänker inte göra det heller, så det jag skriver kanske redan har skrivits, men det ger jag fan i) en match som borde det ha varit en fest även om vi förlorat så borde ha varit en en rolig tillställning...

MEN tack vare en jävla massa drägg i VÅRAN EGEN klack så var det bara pinsamt och plåsamt från börja till slut! Det börjar med att en massa idioter börjar går ner för trappan på sektion A15 redan under värmingen och går via läktarna bort mot gnaget-klacken för att börja slåss...

VAD I HELVETE ÄR DET MED ER/DOM SOM GJORDE DET? PÅ VILKET SÄTT HJÄLPER DET DIF? Snarare så KAN det mycket väl ha bidragit till att våra spelare blev distraherade och gjorde en sämre insats än annars... TILL ER SOM GJORDE DET: GÖR VÄRLDEN EN TJÄNST OCH TA LIVET AV ER, VI BEHÖVER INTE ER OCH NI KAN DRA ÅT HELVETE... Ni kan börja hålla på hiv-köping eller något annat jävla pisslag...

Under nationalsången var det något jävla spån som kastade en bengal in på isen, hur fan tänker man då? Vad var det som idioten att tycka att det var en bra idé? Den som gjorde det kan köra upp sin jävla bengal i arslet och dra åt helvete han med...

Sen alla klackturister och annan skit kan man få hjärnblödning på även en bra dag... För att avsluta med allt jävla spring på läktarn under hela matchen är jävligt irriterande, i synnerhet när folk knuffar till en när dom går förbi, det är irriterande när det är en olyckshändelse, men när folk gör det avsiktligt, då blir jag riktigt förbannad... Hur tänker en sån idiot? Han står ivägen så det är helt okej att börja knuffas? Underbarst av allt var att idioten böjade vässa när jag knuffade tillbaka...

Om den som började vässa läser det här, hur tänkte du? Du ska vara jävligt glad att du inte åkte på spö... Om du avsiktligt knuffar någon så att han tappar balansen och ramlar omkull så måste du väl förihelvete räkna med att du får något tillbaka?

Som jag skrev i början, det här var mitt första derby, och troligen mitt sista, även om jag har biljetter till båda hemmaderbyna...
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
lefflan

Inlägg av lefflan »

Ähh det är väll bara titta på när sovjetunionen besegrades av kanadas juniorer en gång i tiden... Allt kan hända.. Aik var bättre denna match och thats it. folk är lite för stolta och trångsynta för vad som egentligen hände. Det handlar mycket om besvikelse och argsinthet såklart.. Derför många skriver som dom gör just nu. Jag ser fram emot mötet Luleå! kom igen Djurgården!
Skriv svar