Word.Salas skrev:Ja, och folk undrar varför vi kallas för medgångare... Jag undrar då varför vi kallas för det. Kan det kanske vara för att 75% av klacken börjar grina och lämnar Globen med 10 minuter kvar samtidigt som aikarna skanderar "ska ni gå hem nu?". Har ni ingen stolthet alls i kroppen, eller vad fan är problemet?
Till er som lämnade era platser, ni ska skämmas! Ni är patetiska medgångare som bara står upp i medgång.
Sist men inte minst till er som är med i DFG. Ni ska inte bara skämmas, utan ni ska även betala för all skadegörelse och be om ursäkt till aik som arrangör, till vakterna som fick bevaka er, till alla de barnfamiljer som fick flytta på sig, och framförallt till oss andra supportrar som blir uthängda som missfoster i media tack vare era idiotisk handlingar. Ni är fan inte bättre än aikare, ni är precis lika patetiska och jag avskyr er lika mycket som jag avskyr aikare.
Sedan så önskar jag innerligt att han som skadade vakten bredvid DFG spåras upp och ställs inför rätta. Att kasta en stol rakt i ansiktet på en vakt är så jävla fegt så att jag inte finner ord. Alla har tydligen inte stake... Vet din mamma vart du är?
Vakterna är där för att garantera säkerheten för normala människor, inte för att behöva uppsöka vård efter ytliga skador i ansiktet.
SKÄMS FÖR FAN!
Sedan till en match som jag snabbt som fan ska glömma:
Vad ska man säga? Noll hjärta och noll inställning. Ordet pinsamt förklarar dagens match mer än väl, men det förändrar inte det faktum att man stöttar grabbarna i ur och skur och ger dom en applåd innan dom lämnar isen för att ge dom lite gott att tänka på inför kommande matcher. Jag var en av få som stod kvar för spelarna när dom lämnade isen, och att man ska behöva känna sig stolt över sitt val att stanna kvar som känns helt givet gör mig oerhört besviken på er andra. Hur svårt ska det vara att stå kvar i 10 minuter och ge laget det stöd som dom förtjänar?
Det är med den frågan i hjärnan som jag ikväll går och lägger mig, helt bedrövad över den dåliga sidan som ni (vi) supportrar visade upp idag. Att laget förlorar matchen kan jag ta, men att behöva uppleva det kaoset runt omkring Globen idag är något som känns helt förkrossande. Det känns som om att någon har stuckit en kniv i mitt hjärta, och den känslan är värre än allt annat.
Nä, nog om detta nu. Ni som skämde ut er vet vilka ni är och jag hoppas att ni har tillräckligt mycket stake att visa respekt för oss andra och därmed inte dyka upp på någon match till för i år. Ingen vill ha er och ingen behöver er, inse det för en gångs skull.
Men stort pluss till er få, men tappra som stannade kvar även efter slutsignalen och apploderade in våra hjältar in i till omklädningsrummet.