K1: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 18/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K1: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 18/3 2010

Inlägg av Enbom »

kablo003 skrev:
Enbom skrev:Diveström med imponerande 89.19% idag!
Wesslau hade iofs bara 83,3 :S
Svårt när man inte får 38 skott på sig. :(
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Snazzi skrev:Alltså fyfan, DIF var så jävla mycket bättre att det inte finns ord för det. Brynäs hade i princip ingenting i stort sett. Bork kan ju dessutom bara gå och lägga sig.

Härligaste DIF, nu laddar vi om inför lördag!

*Vill även rikta en ursäkt riktad mot Hardy Nilsson, du valde helt rätt lag. Att jag sa något annat är helt otroligt, det jag såg efter dagens match gör mig hoppfull på en 4-0 serie.*
Starkt Snazzi att du är erkänner det. Men du var långt ifrån ensam om att tro så innan det började och även den bästa kan ha fel.

Jag var aldrig orolig över valet och efter idag tror jag fler än du är beredd att ändra sin åsikt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tomten »

Riktig bra och skön seger!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

warrant skrev:DIF vann skotten med 37-18
DIF kissar rätt ner i tablettasken :D

Såååå rättvist så jag ryser av välbehag.
Kanon DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Snazzi skrev:Alltså fyfan, DIF var så jävla mycket bättre att det inte finns ord för det. Brynäs hade i princip ingenting i stort sett. Bork kan ju dessutom bara gå och lägga sig.

Härligaste DIF, nu laddar vi om inför lördag!

*Vill även rikta en ursäkt riktad mot Hardy Nilsson, du valde helt rätt lag. Att jag sa något annat är helt otroligt, det jag såg efter dagens match gör mig hoppfull på en 4-0 serie.*
Starkt Snazzi att du är erkänner det. Men du var långt ifrån ensam om att tro så innan det började och även den bästa kan ha fel.

Jag var aldrig orolig över valet och efter idag tror jag fler än du är beredd att ändra sin åsikt.
Det var bara ett lag på isen, och samma lag på läktaren. Pinsamma Brynäs, sälja ut en kvartsfinal kan ni inte heller.
Vad fan gör laget i Elitserien?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Boork: "Sundström glömmer av Ottosson på bortre stolpen. Hans orutin som back gör att Kristoffer Ottosson kan slå in det avgörande målet"
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Järnkroken i Brynäs var alldeles salig över trycket i arenan och sa något i stil med "så här låter det knappast i vanliga fall" i en intervju i första pausen. Hur fan man nu kan vara det? Möjligen över den Djurgårdsklack som hördes hela matchen förutom när Brynäsklacken körde några instick med "Hata Djurgårn". Bra klack!

Tror inte riktigt att han/dom förstår vad som väntar på Hovet på Lördag.

Tack DIF för att ni vann. Visar att det lönar sig att verkligen vilja spela hockey. Sett över hela matchen är det klasskillnad. 4-3 klart i underkant.

Återigen, Marcus Nilson är Elitseries bästa forward, bara han vill. och det ville han ikväll. Blir tårögd av sättet han täcker skott på i slutsekunderna. Och hans två ass är det ju sådan världsklass på att man bara sitter och ler.

Slutligen. UNDERBART DJURGÅRDEN. 1-0, 3 kvar. Glöm detta så fort ni kommer hem och kör över Brynäs på lördag. Vinst där så tror jag att det är snudd på omöjligt för Brynäs att vända serien.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

När denna kvartsfinalserie är färdig spelad kanske någon i DIF kan en tröja till Grönholm som han så gärna verkar vilja ha, han sliter ju i alla DIF spelare som kommer i närheten. :D
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Blir denna hela kvällen nu!
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Jag sitter mest och är rädd att våra spelare ska tro precis som ni gör här inne, att det här kommer bli enkelt. Det kommer det inte bli!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Fyfan, nu börjar ursäkterna hagla efter att Gävleborna insett att deras hybris var obefogad.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

easer90 skrev:Jag sitter mest och är rädd att våra spelare ska tro precis som ni gör här inne, att det här kommer bli enkelt. Det kommer det inte bli!
Definitivt inte, så länge vi inte får Wolmer "Jag räddar liv, därför får jag göra vad jag vill" Edqvist som domare så kommer det nog fungera.
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Enbom skrev:
easer90 skrev:Jag sitter mest och är rädd att våra spelare ska tro precis som ni gör här inne, att det här kommer bli enkelt. Det kommer det inte bli!
Definitivt inte, så länge vi inte får Wolmer "Jag räddar liv, därför får jag göra vad jag vill" Edqvist som domare så kommer det nog fungera.
Drömmer mardrömmar om den mannen :P Hoppas vi slipper honom!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Såhär har iofs alla matcher sett ut mot bif hela säsongen. Att vi totaldominerar men att de ändå blir tajta matcher. Och jag tror spelare och ledare vet detta och antagligen en av anledningarna till att bif valdes, så jag tror inte att vi behöver oroa för att spelarna kommer underskatta bif.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar