Hemsidan
Sv: Förbättra sidan
Forumet borde få en röst från DIFs sportavdelning som ger enkla svar på viktiga frågor.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Förbättra sidan
Klickar man på Jimmie på förstasidan kommer man hit: http://www.difhockey.se/biljettkategori ... lseriekort
Borde länkas till så man kan köpa säsongskort istället.
Borde länkas till så man kan köpa säsongskort istället.
DIF!
Hur fort uppdateras listan över folk som donerat pengar? Den på startsidan alltså.
- -daniel-
Spelarstatistiken verkar felaktig, saknas vissa år osv på http://difhockey.se/truppen
Linkans 08/09 saknas bland annat.
Linkans 08/09 saknas bland annat.
- SirDIFalot
Varför står det inget om längden på Linkan kontrakt? Givetvis handlar det om ett år men vore trevligt att få det på pränt?
Expert.
- SirDIFalot
Samma sak i fallet Holm.SirDIFalot skrev:Varför står det inget om längden på Linkan kontrakt? Givetvis handlar det om ett år men vore trevligt att få det på pränt?
Expert.
- DIF_Soldier
"...klar för spel den kommande säsongen."SirDIFalot skrev:Samma sak i fallet Holm.SirDIFalot skrev:Varför står det inget om längden på Linkan kontrakt? Givetvis handlar det om ett år men vore trevligt att få det på pränt?
Säg den glädje som varar
Det bästa är att låta bli att ta diskussion med troll. De livnär sig på uppmärksamhet. Blir de alltför "pratsamma" får vi gå in och ta bort deras inlägg och som sista utväg bannlysa dem. Om det är någon som ni anser missköta sig på något allvarligt sätt kontaktar ni mods. Frasse, SirDIFalot, eller mig.
Sen så är ordet troll det mest missbrukade ordet på internet just nu. Om någon gör en första post i tex en matchtråd men "fan vi är sämst" så tycker inte jag denna ska få svar som troll dra åt helvete din jävel tillbaka.Magnutz skrev:Det bästa är att låta bli att ta diskussion med troll. De livnär sig på uppmärksamhet. Blir de alltför "pratsamma" får vi gå in och ta bort deras inlägg och som sista utväg bannlysa dem. Om det är någon som ni anser missköta sig på något allvarligt sätt kontaktar ni mods. Frasse, SirDIFalot, eller mig.
Ska man anklaga någon för att trolla ska det vara uppenbart. Inte nåt man skriver bara för ingen har fått anledning att skriva det idag.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
Jo, en person som ballar ur i nån post här och där är inte att betrakta som troll. Troll är såna som bara provocerar och sprider dynga omkring sig.Mahone skrev:Sen så är ordet troll det mest missbrukade ordet på internet just nu. Om någon gör en första post i tex en matchtråd men "fan vi är sämst" så tycker inte jag denna ska få svar som troll dra åt helvete din jävel tillbaka.Magnutz skrev:Det bästa är att låta bli att ta diskussion med troll. De livnär sig på uppmärksamhet. Blir de alltför "pratsamma" får vi gå in och ta bort deras inlägg och som sista utväg bannlysa dem. Om det är någon som ni anser missköta sig på något allvarligt sätt kontaktar ni mods. Frasse, SirDIFalot, eller mig.
Ska man anklaga någon för att trolla ska det vara uppenbart. Inte nåt man skriver bara för ingen har fått anledning att skriva det idag.
Sv: Förbättra sidan
Ni diskuterade i annan tråd om fb inloggning eller liknande. Snabbaste och enklaste lösningen är att ändra så att admin/mod måste godkänna konto innan man kan börja skriva. Går även att ordna så att ens tex 5 första poster måste godkännas av admin/mod innan man helt släpps lös. Lösningar finns det massor av, men det är upp till webmastern.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- SirDIFalot
Re: Sv: Förbättra sidan
Det skulle innebära alldeles för mycket jobb.seppuko skrev:Ni diskuterade i annan tråd om fb inloggning eller liknande. Snabbaste och enklaste lösningen är att ändra så att admin/mod måste godkänna konto innan man kan börja skriva. Går även att ordna så att ens tex 5 första poster måste godkännas av admin/mod innan man helt släpps lös. Lösningar finns det massor av, men det är upp till webmastern.
Expert.
Frågan runt de så kallade troll, är en ganska viktig fråga anser jag.
Det är tyvärr en massa bra diskussioner som blir förstörda av dem, och de pajar flytet i diskussionen.
Det har varit lite bra förslag på hur vi ska få bukt med dessa, men på fel forum(tyvärr är jag en av dem som har skrivit på fel forum om detta)
Mitt förslag är att på något sätt kan få bort anonymiteten så att man tänker till en extra gång innan man postar.
Jag har inga problem att stå för mina åsikter positiva som negativa, anser att även negativa åsikter måste vädras, men att då mina negativa åsikter kan bemötas på ett städat sätt.
Det är tyvärr en massa bra diskussioner som blir förstörda av dem, och de pajar flytet i diskussionen.
Det har varit lite bra förslag på hur vi ska få bukt med dessa, men på fel forum(tyvärr är jag en av dem som har skrivit på fel forum om detta)
Mitt förslag är att på något sätt kan få bort anonymiteten så att man tänker till en extra gång innan man postar.
Jag har inga problem att stå för mina åsikter positiva som negativa, anser att även negativa åsikter måste vädras, men att då mina negativa åsikter kan bemötas på ett städat sätt.
För att få bort dessa människor med för lite fritid så kan man ju göra som Magnutz förespråkade med Facebook. Nu har inte alla Fb och man ska inte tvinga någon att skaffa bara för att vara här.
Man kan ju få skriva in sitt hela personnummer xxxxxx-xxxx och sitt mobil och sedan få en kod för aktivering av kontot. Då vet ju ansvariga för sidan vem personen är. Och användaren ifråga tänker sig för innan den postar. Och det måste ju vara sin egen mobil med för då blir det svårare att efterapa någon. Att man måste skriva in koden nästa direkt efter man har fått den. Säg en timme efter. Sen finns det väl många som har ett oregistrerat kontantkort det kan ju även göras så att man måste ett registrerat för att få koden.
Man kan ju få skriva in sitt hela personnummer xxxxxx-xxxx och sitt mobil och sedan få en kod för aktivering av kontot. Då vet ju ansvariga för sidan vem personen är. Och användaren ifråga tänker sig för innan den postar. Och det måste ju vara sin egen mobil med för då blir det svårare att efterapa någon. Att man måste skriva in koden nästa direkt efter man har fått den. Säg en timme efter. Sen finns det väl många som har ett oregistrerat kontantkort det kan ju även göras så att man måste ett registrerat för att få koden.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
Förbättra sidan
Det med mobilen låter bra. Det är för lätt att regga en ny e-post. Trollen lär ju inte orka springa och köpa kontantkort stup i kvarten.Mahone skrev:För att få bort dessa människor med för lite fritid så kan man ju göra som Magnutz förespråkade med Facebook. Nu har inte alla Fb och man ska inte tvinga någon att skaffa bara för att vara här.