Hemsidan

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Förbättra sidan

Inlägg av Magnutz »

Forumet borde få en röst från DIFs sportavdelning som ger enkla svar på viktiga frågor.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Daniel942 »

Klickar man på Jimmie på förstasidan kommer man hit: http://www.difhockey.se/biljettkategori ... lseriekort

Borde länkas till så man kan köpa säsongskort istället.
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Hur fort uppdateras listan över folk som donerat pengar? Den på startsidan alltså.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Spelarstatistiken verkar felaktig, saknas vissa år osv på http://difhockey.se/truppen

Linkans 08/09 saknas bland annat.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Varför står det inget om längden på Linkan kontrakt? Givetvis handlar det om ett år men vore trevligt att få det på pränt?
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

SirDIFalot skrev:Varför står det inget om längden på Linkan kontrakt? Givetvis handlar det om ett år men vore trevligt att få det på pränt?
Samma sak i fallet Holm.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
SirDIFalot skrev:Varför står det inget om längden på Linkan kontrakt? Givetvis handlar det om ett år men vore trevligt att få det på pränt?
Samma sak i fallet Holm.
"...klar för spel den kommande säsongen."
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det bästa är att låta bli att ta diskussion med troll. De livnär sig på uppmärksamhet. Blir de alltför "pratsamma" får vi gå in och ta bort deras inlägg och som sista utväg bannlysa dem. Om det är någon som ni anser missköta sig på något allvarligt sätt kontaktar ni mods. Frasse, SirDIFalot, eller mig.
Användarvisningsbild
Mahone

Inlägg av Mahone »

Magnutz skrev:Det bästa är att låta bli att ta diskussion med troll. De livnär sig på uppmärksamhet. Blir de alltför "pratsamma" får vi gå in och ta bort deras inlägg och som sista utväg bannlysa dem. Om det är någon som ni anser missköta sig på något allvarligt sätt kontaktar ni mods. Frasse, SirDIFalot, eller mig.
Sen så är ordet troll det mest missbrukade ordet på internet just nu. Om någon gör en första post i tex en matchtråd men "fan vi är sämst" så tycker inte jag denna ska få svar som troll dra åt helvete din jävel tillbaka.
Ska man anklaga någon för att trolla ska det vara uppenbart. Inte nåt man skriver bara för ingen har fått anledning att skriva det idag.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mahone skrev:
Magnutz skrev:Det bästa är att låta bli att ta diskussion med troll. De livnär sig på uppmärksamhet. Blir de alltför "pratsamma" får vi gå in och ta bort deras inlägg och som sista utväg bannlysa dem. Om det är någon som ni anser missköta sig på något allvarligt sätt kontaktar ni mods. Frasse, SirDIFalot, eller mig.
Sen så är ordet troll det mest missbrukade ordet på internet just nu. Om någon gör en första post i tex en matchtråd men "fan vi är sämst" så tycker inte jag denna ska få svar som troll dra åt helvete din jävel tillbaka.
Ska man anklaga någon för att trolla ska det vara uppenbart. Inte nåt man skriver bara för ingen har fått anledning att skriva det idag.
Jo, en person som ballar ur i nån post här och där är inte att betrakta som troll. Troll är såna som bara provocerar och sprider dynga omkring sig.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Sv: Förbättra sidan

Inlägg av seppuko »

Ni diskuterade i annan tråd om fb inloggning eller liknande. Snabbaste och enklaste lösningen är att ändra så att admin/mod måste godkänna konto innan man kan börja skriva. Går även att ordna så att ens tex 5 första poster måste godkännas av admin/mod innan man helt släpps lös. Lösningar finns det massor av, men det är upp till webmastern.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Förbättra sidan

Inlägg av SirDIFalot »

seppuko skrev:Ni diskuterade i annan tråd om fb inloggning eller liknande. Snabbaste och enklaste lösningen är att ändra så att admin/mod måste godkänna konto innan man kan börja skriva. Går även att ordna så att ens tex 5 första poster måste godkännas av admin/mod innan man helt släpps lös. Lösningar finns det massor av, men det är upp till webmastern.
Det skulle innebära alldeles för mycket jobb.
Expert.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Frågan runt de så kallade troll, är en ganska viktig fråga anser jag.
Det är tyvärr en massa bra diskussioner som blir förstörda av dem, och de pajar flytet i diskussionen.
Det har varit lite bra förslag på hur vi ska få bukt med dessa, men på fel forum(tyvärr är jag en av dem som har skrivit på fel forum om detta)
Mitt förslag är att på något sätt kan få bort anonymiteten så att man tänker till en extra gång innan man postar.
Jag har inga problem att stå för mina åsikter positiva som negativa, anser att även negativa åsikter måste vädras, men att då mina negativa åsikter kan bemötas på ett städat sätt.
Användarvisningsbild
Mahone

Inlägg av Mahone »

För att få bort dessa människor med för lite fritid så kan man ju göra som Magnutz förespråkade med Facebook. Nu har inte alla Fb och man ska inte tvinga någon att skaffa bara för att vara här.
Man kan ju få skriva in sitt hela personnummer xxxxxx-xxxx och sitt mobil och sedan få en kod för aktivering av kontot. Då vet ju ansvariga för sidan vem personen är. Och användaren ifråga tänker sig för innan den postar. Och det måste ju vara sin egen mobil med för då blir det svårare att efterapa någon. Att man måste skriva in koden nästa direkt efter man har fått den. Säg en timme efter. Sen finns det väl många som har ett oregistrerat kontantkort det kan ju även göras så att man måste ett registrerat för att få koden.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
Användarvisningsbild
JohanPez

Förbättra sidan

Inlägg av JohanPez »

Mahone skrev:För att få bort dessa människor med för lite fritid så kan man ju göra som Magnutz förespråkade med Facebook. Nu har inte alla Fb och man ska inte tvinga någon att skaffa bara för att vara här.
Man kan ju få skriva in sitt hela personnummer xxxxxx-xxxx och sitt mobil och sedan få en kod för aktivering av kontot. Då vet ju ansvariga för sidan vem personen är. Och användaren ifråga tänker sig för innan den postar. Och det måste ju vara sin egen mobil med för då blir det svårare att efterapa någon. Att man måste skriva in koden nästa direkt efter man har fått den. Säg en timme efter. Sen finns det väl många som har ett oregistrerat kontantkort det kan ju även göras så att man måste ett registrerat för att få koden.
Det med mobilen låter bra. Det är för lätt att regga en ny e-post. Trollen lär ju inte orka springa och köpa kontantkort stup i kvarten.
Skriv svar