Biljettråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Tessan »

Är också förvånad över att medlemmarna inte fick förtur.
Är också förbannad på att flera som står i klacken inte hör hemma där. Som på övre etage senast - var flera som inte sjöng alls. Ville så gärna gå ner på Nedre där det var mer drag. Medlemsskap i Järnkaminerna borde vara obligatoriskt vid köp av klackbiljetter!
Var för sent ute för klackplåt och har fått plats högst upp i hela jävla Globen, men tänker snika mig in i klacken på något sätt, trots kontrollanter. Får väl låna polarns biljett helt enkelt. För nu ska det bli gung...
Vi ses där Djurgår´n är! :lol:
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Förstår alla olyckliga själar som inte fått biljetter, riktigt jävla surt. Jag och mitt sällskap lyckades ta oss hem fort som fan efter matchen i torsdags för att snabbt gå in och se om biljetterna till finalerna hade släppts och lyckades knipa de vi behövde. 10 minuter senare var alla Aktiv sittplats slut...

Något slags system för att även boka vanliga biljetter via difhockey.se hade varit bra, men det är ju lite svårt när det mesta går via Ticnets vanliga bokningssystem. Känns dock som det här är ett hyfsat temporärt problem så jag inte antar det är värt att försöka lösa det... känns helt absurt att hockeybiljetter i huvudstaden säljer slut på 10 minuter. Vi som varit med på den här resan de senaste åren har nog inte riktigt förstått att det kan svänga så fantastiskt fort.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Tessan skrev:Är också förvånad över att medlemmarna inte fick förtur.
Är också förbannad på att flera som står i klacken inte hör hemma där. Som på övre etage senast - var flera som inte sjöng alls. Ville så gärna gå ner på Nedre där det var mer drag. Medlemsskap i Järnkaminerna borde vara obligatoriskt vid köp av klackbiljetter!
Var för sent ute för klackplåt och har fått plats högst upp i hela jävla Globen, men tänker snika mig in i klacken på något sätt, trots kontrollanter. Får väl låna polarns biljett helt enkelt. För nu ska det bli gung...
Vi ses där Djurgår´n är! :lol:
Varför skulle man inte få stå i klacken om man inte är med i Järnkaminerna? Man kan faktiskt sjunga ändå. Men det är ju som du säger, det står folk och inte sjunger. Men jag hoppas att vi alla i finalspelet ryter till åt dessa och ber de gå till sittplats och undrar vafan de har köpt klackbiljetter för om de inte sjunger.
DIF!
Mitt-i-klacken 1983

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Är en av många som inte hann hem för att boka klackbiljett till finalerna. Jag satt istället redo när biljetterna släpptes på Ticnet morgonen efter och var tacksam för vilken biljett som helst. Nu hamnade jag på sittplats, men det ska jag utnyttja istället för att gnälla. Jag ska göra allt jag kan för att den sektionen jag sitter på hakar på i både sång, klapp, hopp och allmän visselorkan. Fattar ni att vi gör om Hovet och Globen till enbart klack och aktiv sittplats :lol:

Förstår frustrationen angående uteblivna biljetter. Kan ju bara konstatera att man antingen är väldigt modig eller har en stark dödslängtan om man lägger ut biljetter till ockserpris med namn,mail eller telefonnummer....eller att ställa sig utanför och sälja dom.
Vad jag sett i den här tråden tidigare är folk väldigt generösa och delar med sig av biljetter som inte kan utnyttjas, så det kommer säkert returer här också liksom på Ticnet.

I torsdags var det många rookies på övre. Se till att hjälpa folket som skaffat biljett till klacken nu. Jag var omringad av nybörjare men dom hakade på och bidrog väldigt bra (under min eminenta ledning så klart :wink: ) så ha inga fördomar nu utan ge dom en chans. Jag hade 4 killar bredvid mig som letade upp sina platser på biljetten. Då har man ju inte så bra koll och jag ska villigt erkänna att jag inte hade dom så högt i kurs. Sen kom ett gäng 13-åringar med popcorn på raden nedanför. Hej och hå...Jag sjöng,dom sjöng,jag manade på att öka,dom öka,jag började klappa,dom klappa,jag hoppade,dom hoppade. Svårare än så är det inte.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Mitt-i-klacken 1983 skrev:Är en av många som inte hann hem för att boka klackbiljett till finalerna. Jag satt istället redo när biljetterna släpptes på Ticnet morgonen efter och var tacksam för vilken biljett som helst. Nu hamnade jag på sittplats, men det ska jag utnyttja istället för att gnälla. Jag ska göra allt jag kan för att den sektionen jag sitter på hakar på i både sång, klapp, hopp och allmän visselorkan. Fattar ni att vi gör om Hovet och Globen till enbart klack och aktiv sittplats :lol:
Låter som att du är underbar! :lol:

Säg mig, vilken sektion kommer du vara på? Jag var också inne på ticnet tidigt på morgonen för att få biljetter till Final 3, och lyckades få på sektion A6. Vore kul att vara flera som försökte få igång sittplats!
DIF!
Mitt-i-klacken 1983

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Daniel942 skrev:
Mitt-i-klacken 1983 skrev:Är en av många som inte hann hem för att boka klackbiljett till finalerna. Jag satt istället redo när biljetterna släpptes på Ticnet morgonen efter och var tacksam för vilken biljett som helst. Nu hamnade jag på sittplats, men det ska jag utnyttja istället för att gnälla. Jag ska göra allt jag kan för att den sektionen jag sitter på hakar på i både sång, klapp, hopp och allmän visselorkan. Fattar ni att vi gör om Hovet och Globen till enbart klack och aktiv sittplats :lol:
Låter som att du är underbar! :lol:

Säg mig, vilken sektion kommer du vara på? Jag var också inne på ticnet tidigt på morgonen för att få biljetter till Final 3, och lyckades få på sektion A6. Vore kul att vara flera som försökte få igång sittplats!
Tack för den komplimangen :lol: Tyvärr sitter vi inte på samma sektion, jag är på B10 i Globen. Vi får väl jobba på varsin front :wink:
Honken

Inlägg av Honken »

Biljettsituationen är jävligt trist, men det är omöjligt att tillgodose behovet för alla som vill ha biljetter. Tycker dock att medlemmar borde ha haft förtur i någon dag samt medlemmar i Järnkaminerna. Har dock förståelse för situationen från DIF håll. Det här är inte något man är van vid.
Och att det är ett stort administrativt problem som tillkommer, men inte svårt att lösa i framtiden.
Jag är lyckligt lottad som har säsongskort inkl. slutspel. Men blir så satans förbannad på de som köper upp biljetter och säljer vidare. Vet om ”snorungar” som inte är Djurgårdare som köpte 50 biljetter till kvartsfinalen och sålde dem för upp mot 1000:- styck. Här borde det finnas en gräns på t.ex. max 5 biljetter per skalle eller inför personliga biljetter.
Har inget emot om DFG byter namn till DBG (DIF Biljett Gossar) och pratar allvar med dessa individer. När dom ändå är i farten så kan dom ta ett var i Globen garaget och se till att bilarna lämnas ifred.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
mannge
Kontakt:

Inlägg av mannge »

mannge skrev:Vet att denna synpunkt varit uppe tidigare. Men kunde inte hitta vart den var (kan bero på att jag är lite småberusad, men men).

Jo. Till alla er som kan kategorisera er själva i någon av kategorierna "vi som endast går på hockeyn då det gäller något","vi som går mest för att hänga på polaren" eller "vi biljetthajar som tjänar pengar på Djurgårdens supportrar"...

...Ni är hjärtligt välkomna att köpa biljetter till alla matcher EFTER att medlemmarna fått sin chans att boka en biljett (kanske inte hajarna...).

Som webbutvecklare så vet jag att detta inte skulle vara några större svårigheter att bygga någon form av utökat biljettbokningssystem.

Men mitt förslag till Djurgården (om någon ansvarig läser detta) är att ge medlemmarna en chans att boka biljetterna någon/ra timmar/dygn (givetvis beroende på hur många dar det är tills nästa match, så man inte tappar eventuella intäkter). Ha en "medlemsbokning" där varje medlem kan logga in och boka max x antal biljetter innan allt "övrigt" folk tillåts boka/köpa biljetterna.

Vi har ju inte varit så bortskämda med att ha detta sorts problem på ett väldigt bra tag nu, så detta är ju självfallet inget som jag tror/hoppas/kommer/kan hända inom en snar framtid.
Men tyckte iallafall att det kunde vara ett förslag för att våra trognaste supportrar inte skall missa chansen att kunna ta del av "godsakerna" då det skall skördas, samt kanske kunna ha förslaget i åsikt tills nästa säsongs slutspel/järnkaminernas dag osv.

Kanske lite luddigt att läsa, men hoppas ni förstår min tanke. (t.ex. SvFF använder sig av liknande system för att kunna ge Sverige-Danmark biljetterna till de "trognaste" supportrarna).

Dags att sova och drömma om två olika sorters sambatåg. Dels av Djurgårdare samt dels av lättklädda tjejer.
Ursäkta långt inlägg. men måste citera mig själv inatt.

Tror att de ansvariga tänkte i samma banor som en annan efter att ha fått detta mailet nyss. Skönt att höra att de lyssnar på oss supportrar.

Detta mailet dök precis upp i min mailbox.

"Magnus, vill vi att du finns plats på final 6
Om det blir en sjätte SM-final kommer något av lagen att ha ledningen med 3-2 i matcher. Ligger Djurgården under med 3-2 i matcher krävs en seger för att tvinga fram en sjunde och direkt avgörande match i Jönköping. Leder Djurgården med 3-2 i matcher ska guldet bärgas inför ett kokande Hovet.

Inget får lämnas åt slumpen, på den här matchen behöver spelarna allt stöd de kan få från läktarna. Det är här du kommer in i bilden. Som trogen biljettköpare av klackbiljetter på difhockey.se borde du vara en av de som kan hjälpa oss att skapa maximalt tryck på den här matchen.

Därför har du fått den här personliga inbjudan till att köpa klackbiljetter till kvartsfinal 6 redan nu. Vi har skapat en bokningssida för dig och ett fåtal utvalda på länken nedan. När du bokar anger du din personliga kod, som är xxxxx.

Vi litar på att du vet vilka av dina kompisar som du ska ta med dig till den här matchen, så vi erbjuder dig att boka upp till tio biljetter som du sedan kan förmedla till rätt personer.

Om det inte blir någon sjätte final kommer vi automatiskt att betala tillbaka pengarna för biljetterna."

Det märks att föreningen bryr sig om supportar (om man jämför med runt år 2000/02 tiden).
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Fick samma mail, tyvärr har jag en inbokad resa till Spanien samma dag. Ska hälsa på föräldrarna för första gången sedan jag flyttade tillbaka till Sverige i somras. Men ska göra allt i min makt för att avboka/boka om den resan.

Och även om det inte går kommer jag antagligen att köpa 3-4 biljetter och sälja vidare (SJÄLVKLART TILL INKÖPSPRIS, Djurgårdare ska inte tjäna pengar på varandra!!!) till antingen kompisar eller folk som inte fått tag på biljetter och inte vill punga ut 1500 till en biljetthaj för att stödja sitt lag.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Säljer 2 klackbiljetter till matchen på torsdag då två polare har fått förhinder, PMa. Inköpspris!
SÅLT
Senast redigerad av Enbom den 2010-04-11 15:07:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Pompe

Inlägg av Pompe »

Säsongsbiljetterna till nästa säsong beställda...och som alltid är det inkl slutspel!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Pompe skrev:Säsongsbiljetterna till nästa säsong beställda...och som alltid är det inkl slutspel!
VART beställer man detta?! :O
DIF!
Användarvisningsbild
Pompe

Inlägg av Pompe »

Daniel942 skrev:
Pompe skrev:Säsongsbiljetterna till nästa säsong beställda...och som alltid är det inkl slutspel!
Denna länk funkar:
http://www.difhockey.se/sasongskort.php
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Pompe skrev:
Daniel942 skrev:
Denna länk funkar:
http://www.difhockey.se/sasongskort.php
Fasen att inte klack är släppta!
BTW, om man kollar på hovet-kartan. Kommer klacken vara lika stor under hela nästa säsong som under slutspelet? :shock: Wünderbar!
DIF!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Daniel942 skrev: BTW, om man kollar på hovet-kartan. Kommer klacken vara lika stor under hela nästa säsong som under slutspelet? :shock: Wünderbar!
Troligtvis inte.
Den här säsongen har det varit 1000st i klacken varje match. Ibland 1500st och under JK dagen var den som klacken är nu.
Har för mig att det var 750 eller 800 säsongskort i klacken förra året. Hoppas man har förtur till att köpa igen, känns som att det är många nya efter den här säsongen. ;)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Skriv svar