mannge skrev:Vet att denna synpunkt varit uppe tidigare. Men kunde inte hitta vart den var (kan bero på att jag är lite småberusad, men men).
Jo. Till alla er som kan kategorisera er själva i någon av kategorierna "vi som endast går på hockeyn då det gäller något","vi som går mest för att hänga på polaren" eller "vi biljetthajar som tjänar pengar på Djurgårdens supportrar"...
...Ni är hjärtligt välkomna att köpa biljetter till alla matcher EFTER att medlemmarna fått sin chans att boka en biljett (kanske inte hajarna...).
Som webbutvecklare så vet jag att detta inte skulle vara några större svårigheter att bygga någon form av utökat biljettbokningssystem.
Men mitt förslag till Djurgården (om någon ansvarig läser detta) är att ge medlemmarna en chans att boka biljetterna någon/ra timmar/dygn (givetvis beroende på hur många dar det är tills nästa match, så man inte tappar eventuella intäkter). Ha en "medlemsbokning" där varje medlem kan logga in och boka max x antal biljetter innan allt "övrigt" folk tillåts boka/köpa biljetterna.
Vi har ju inte varit så bortskämda med att ha detta sorts problem på ett väldigt bra tag nu, så detta är ju självfallet inget som jag tror/hoppas/kommer/kan hända inom en snar framtid.
Men tyckte iallafall att det kunde vara ett förslag för att våra trognaste supportrar inte skall missa chansen att kunna ta del av "godsakerna" då det skall skördas, samt kanske kunna ha förslaget i åsikt tills nästa säsongs slutspel/järnkaminernas dag osv.
Kanske lite luddigt att läsa, men hoppas ni förstår min tanke. (t.ex. SvFF använder sig av liknande system för att kunna ge Sverige-Danmark biljetterna till de "trognaste" supportrarna).
Dags att sova och drömma om två olika sorters sambatåg. Dels av Djurgårdare samt dels av lättklädda tjejer.
Ursäkta långt inlägg. men måste citera mig själv inatt.
Tror att de ansvariga tänkte i samma banor som en annan efter att ha fått detta mailet nyss. Skönt att höra att de lyssnar på oss supportrar.
Detta mailet dök precis upp i min mailbox.
"Magnus, vill vi att du finns plats på final 6
Om det blir en sjätte SM-final kommer något av lagen att ha ledningen med 3-2 i matcher. Ligger Djurgården under med 3-2 i matcher krävs en seger för att tvinga fram en sjunde och direkt avgörande match i Jönköping. Leder Djurgården med 3-2 i matcher ska guldet bärgas inför ett kokande Hovet.
Inget får lämnas åt slumpen, på den här matchen behöver spelarna allt stöd de kan få från läktarna. Det är här du kommer in i bilden. Som trogen biljettköpare av klackbiljetter på difhockey.se borde du vara en av de som kan hjälpa oss att skapa maximalt tryck på den här matchen.
Därför har du fått den här personliga inbjudan till att köpa klackbiljetter till kvartsfinal 6 redan nu. Vi har skapat en bokningssida för dig och ett fåtal utvalda på länken nedan. När du bokar anger du din personliga kod, som är xxxxx.
Vi litar på att du vet vilka av dina kompisar som du ska ta med dig till den här matchen, så vi erbjuder dig att boka upp till tio biljetter som du sedan kan förmedla till rätt personer.
Om det inte blir någon sjätte final kommer vi automatiskt att betala tillbaka pengarna för biljetterna."
Det märks att föreningen bryr sig om supportar (om man jämför med runt år 2000/02 tiden).