Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
- Emil Svelander
Nej, någon sådan sång tycker inte jag skall inte sjungas.corrado_boy skrev:Jag vet inte om det fins en liknande rammsa men mot linköping kan man köra växelsång.
Vita lejjon har alldrig funnits!!
vita lejjon har alldrig funnits!!
man kan även köra den tillsammans dvs hel klack sjunger.
![]()
Senast redigerad av Emil Svelander den 2008-03-27 18:14:11, redigerad totalt 2 gång.
-
Jag har stått i klacken flertalet gånger men har faktiskt aldrig uppfattat hur den ramsan går. "Framåt kämpa Djurgårn" alltså. Kan ingen förklara för mig en gång för alla?lilleman skrev:På ramsan "Framåt kämpa Djurgården" Trodde min kompis lillebrorsa som inte satt med mig men han berättade efteråt att han trodde att de sjöng: Framåt kämpa Djurgården, Köp en bira och vidga våran dag ohhhh ohhh ohhhh.
Och på ole ole ola trodde han att de sjunger: Åhh vi gör allt för vårat lag, allt i blåsen, förevigt Djurgården
Ja, han är lite konstig?
100% DJURGÅRDSJ***L
Framåt kämpa Djurgården vårt blårandiga lag - HeyJockmaniac skrev:Jag har stått i klacken flertalet gånger men har faktiskt aldrig uppfattat hur den ramsan går. "Framåt kämpa Djurgårn" alltså. Kan ingen förklara för mig en gång för alla?lilleman skrev:På ramsan "Framåt kämpa Djurgården" Trodde min kompis lillebrorsa som inte satt med mig men han berättade efteråt att han trodde att de sjöng: Framåt kämpa Djurgården, Köp en bira och vidga våran dag ohhhh ohhh ohhhh.
Och på ole ole ola trodde han att de sjunger: Åhh vi gör allt för vårat lag, allt i blåsen, förevigt Djurgården
Ja, han är lite konstig?
-
Inte så smart att sjunga den på hockey då kanskejjonas skrev:Framåt kämpa Djurgården vårt blårandiga lag - HeyJockmaniac skrev:Jag har stått i klacken flertalet gånger men har faktiskt aldrig uppfattat hur den ramsan går. "Framåt kämpa Djurgårn" alltså. Kan ingen förklara för mig en gång för alla?lilleman skrev:På ramsan "Framåt kämpa Djurgården" Trodde min kompis lillebrorsa som inte satt med mig men han berättade efteråt att han trodde att de sjöng: Framåt kämpa Djurgården, Köp en bira och vidga våran dag ohhhh ohhh ohhhh.
Ja, han är lite konstig?

100% DJURGÅRDSJ***L
-
Men helvete vilka jäkla petitesser vi ska bekymra oss om? Ramsor? Sånger? Det viktiga i det här fallet är att alla förstår.odburt skrev:Ge FAAN i att kalla det ramsor. Ramsor håller bonnjävlar på med, vi sjunger sånger!jjonas skrev:Kan någon säga hur ''Vi är bäst i stan'' ramsan går?
Även om det du klagar på i detta fall är mer en sång än en ramsa känns det jävligt onödigt att leka moderator.
Det är skillnad om vi på plats skulle bära dumstrut (hög hatt) eller liknande, då kan man säga ifrån och det med skarpen, tycker jag. Men kring sådana här småsaker ska ingen behöva bestämma över andra vad de ska säga eller inte säga. Vi sjunger på läktaren - Men vi kör även ramsor. Finns det något bättre alternativ till ordet "ramsa" kring nedanstående exempel, så säg till!
"Vad tycker vi om Cluben? - ILLA!" - Oj, vilken sång!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
- blårandigt
- Säsongskort: Ja
Den är lika vanlig hos södertälje som sjung för gamla djurgårn är för osscorrado_boy skrev:Jag vet inte om det fins en liknande rammsa men mot linköping kan man köra växelsång.
Vita lejjon har alldrig funnits!!
man kan även köra den tillsammans dvs hel klack sjunger.
![]()
ABBC3_OFFTOPIC
Inte för att vara den men ...corrado_boy skrev:Vita lejjon har alldrig funnits!!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lejon
1Liksom hos tigrar finns ibland lejon som har vit päls. Dessa är inga albinodjur utan djur med en särskild gen som styr pälsfärgen
2
3
Åt helvete off topic, men jag vill vara besserwisser jag med.