Niklas Persson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Tråkigt men sant, nu jagar vi vidare!
Användarvisningsbild
Sinkan

Inlägg av Sinkan »

F*n vad synd... Hade varit en rätt bra förstärkning i DIF anno 06/07.
Hovet är DIF!
Användarvisningsbild
Sir Martin

Inlägg av Sir Martin »

Trist att vi aldrig har någon chans att konkurrera med LHC lönemässigt. Jag kan nästan lova att LHC betalar överlöner till alla sina spelare...
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Trist. Enligt min källa som sa att Persson var mer eller mindre klar valde Persson bort Modo för DIF men när LHC kom in i bilden var vi förmodligen chanslösa.

Persson hade varit en bra värvning, men vi har ändå skapliga centrar i Otto, Falken, Bäcker och Hörnqvist. Persson hade ju dock kunnat gå som ytterforward, precis som Hörnqvist kan.

Nu hoppas jag på att vi får in Ryno och kanske Oscar Steen. Dick Axelsson och Sjödell-Wiklander skulle också kunna vara intressanta.

Citerar mig själv från tidigare så ingen tror jag sprider osanningar med mening:

"vill/kan inte avslöja källan. men den är pålitlig och menar även att Hammarbys målis Daniel Larsson och Thomas Johansson är klara för DIF, men att det offentliggörs först när de spelat klart för säsongen. observera att Persson inte är klar, utan endast högaktuell."
Senast redigerad av jensa öhling den 2006-04-12 14:40:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Precis, känns lite surt nu eftersom LHC inte var med i bilden från början.
Men det är klart det är väl inte bara lönechecken som styr, LHC har ju klart större chans än DIF att spela hem ett SM-tecken.
Det kanske är kul som omväxling.

Persson har ju harvat runt ganska många år i Leksand, en enastående prestation i sig bara det......
Användarvisningsbild
Sir Martin

Inlägg av Sir Martin »

Lee Harvey Oswald skrev:Precis, känns lite surt nu eftersom LHC inte var med i bilden från början.
Men det är klart det är väl inte bara lönechecken som styr, LHC har ju klart större chans än DIF att spela hem ett SM-tecken.
Det kanske är kul som omväxling.

Persson har ju harvat runt ganska många år i Leksand, en enastående prestation i sig bara det......
Väldigt sant.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Synd. Vi hade behövt en etablerad elitseriespelare till i truppen. Ryno eller Steen i all ära.. de är rätt färska och vi har redan gott om talanger. För många omogna spelare som inte blommat ut brukar ofta innebära att man sliter för hårt på ett fåtal spelare. Det har vi sett i DIF de senaste säsongerna. Persson hade varit en perfekt spelare att bredda truppen med och en liten försäkring ifall Thoresen sticker till nordamerika.
Användarvisningsbild
Järnkaminen90
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vafan linköping

Inlägg av Järnkaminen90 »

Linköping tog ju Niklas Persson framför ansikte på oss:( men vi får ta nya tag
Skriv svar