När ska vi lära oss?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Du har sparkat liv i den här tråden några gånger nu :P
Men jag håller med dig, så jävla mycket skitsnack redan efter 9 omgångar.

Fast jag stör mig jävligt mycket på att de spelar så ojämt!

STÖD DIF NU! :arrow: GÅ PÅ HOCKEY!
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Så man får inte kritisera tränarna när ett lag håller på med dagsifasoner för andra säsongen i rad? Jag vet inte hur ni fungerar men om något är fel så påpekar jag det i alla fall.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jojje, såg du matchen igår? Hade tyvärr inte möjligheten att se den själv, så jag undrar lite, vad var det för dagisfasoner som gjorde att vi torska igår?
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Rash skrev:Jojje, såg du matchen igår? Hade tyvärr inte möjligheten att se den själv, så jag undrar lite, vad var det för dagisfasoner som gjorde att vi torska igår?
Nej jag såg den inte men har bekanta som såg den... DIF var loja, kämpade inte, åkte inte skridskor och slängde bort en poäng under sista 40 sekunderna. Men det kanske du tycker är bra?
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jojje skrev:
Rash skrev:Jojje, såg du matchen igår? Hade tyvärr inte möjligheten att se den själv, så jag undrar lite, vad var det för dagisfasoner som gjorde att vi torska igår?
Nej jag såg den inte men har bekanta som såg den... DIF var loja, kämpade inte, åkte inte skridskor och slängde bort en poäng under sista 40 sekunderna. Men det kanske du tycker är bra?
Aldrig bra att tappa poäng. Men samtidigt är matcherna borta mot Luleå svåra av tradition. Antar att den långa resan kan vara en bidragande orsak till att det såg viljelöst ut och kanske var det därför man inte orkade hela vägen.

Tycker förbundet borde ta tag i det här och flytta hela Luleå längre söderut!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
fullfartframaat

Inlägg av fullfartframaat »

Kom igen nu! Gårdagens förlust är inget att hänga läpp över. Det är 138 poäng kvar att spela om.
JJ
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Tack DonT!!!! Begrav aldrig denna tråden!
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Johaan skrev:
Alla som skriver att vi kommer närmare ett eventuellt slutspel efter att vi har vunnit en match har rätt, det samma gäller när vi förlorar. Om vi vill delta i slutspelet så måste vi börja vinna matcher. Inte bara matcherna mot topplagen, utan våga spela på samma sätt mot de övriga lagen också.

Det verkar som att vi är rädda att förlora mot Luleå, Mora, Modo och co. Men mot topplagen som Frölunda, HV 71 och Linköping går grabbarna ut på isen med en attetyd som visar att det finns kvalitè i laget, oavsett om många av oss tvekar på det.

Ju fler matcher vi vinner - Ju större chans har vi att nå slutspel!

Ett tips: Var inte rädd för att förlora - Våga ta chansen att vinna, oavsett motstånd!

Jag ställde en fråga till ottoson på chatten ( Har ni svårt att föra matcher ) Han tyckte att det var otroligt mkt lättare att slippa föra matcher. Det slipper vi mot storlag men mot sämre lag som typ skelleftå så rankas vi som det bättre laget och eftersom grabbarna tycker det är svårt att föra matcher så. FRÅGAN ÄR: vem ska hålla i taktpinnen i dessa matcher.
Användarvisningsbild
Andy

Re: När ska vi lära oss?

Inlägg av Andy »

Don_T skrev:Förlorar DIF kan vi alla läsa i diverse DIF Forum:

Sparka Säcken!!

Vinner DIF en match står det att läsa:

Nu går vi till slutspel!!!

Förbjude om DIF skulle vinna två matcher på rad eller fler, då skulle det stå:

Nu tar vi SM-GULD!!!!

Skärpning nu alla Djurgårdare! Se till att gå på matcherna och stötta laget så vi har ett liv (slutspel) i mars. Har själv aldrig tvivlat på slutspel och kvalserien har aldrig varit ett alternativ. Ej heller att sparka Säcken! Säcken och Challe gör ett underbart jobb med materialet de har. Det jag skulle önksa är att de får igång de rutinerade spelarna ordentligt. De går på sparlåga och behöver egentligen inte visa mer för att få tillräckligt med speltid. Men för att DIF ska klara målet (slutspel) gäller det att ta sitt ansvar.

Det finns inga ursäkter! Gå på hockey NU!
Klockrent Don T - tar av mig hatten och bockar!
Skriv svar