Låst artikel.
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Jag vet inte hur jag kommer reagera”
Att arbeta i Djurgården kan också innebära en annan typ av press, framför allt en större sådan.
– Det är klart jag vet att det är annorlunda mot var jag varit. Jag har aldrig varit i den situationen, jag vet inte hur jag kommer reagera om det blir så. Men jag inbillar mig också att man bara kan fokusera på arbetet. Det är det du kan göra.
Går det att förbereda sig på?
– Så här: I slutändan vill jag vara hockeytränare och tränare i Djurgården, då är det sådant man måste hantera. Det blir en grym erfarenhet för mig, det blir något jag kommer lära mig av. Jag kommer lära mig om mig själv, oavsett om jag gillar det jag lär mig eller inte, säger han och fortsätter:
– Även om det blir tufft får jag försöka lära mig som person. Lyckas jag? Det får vi se. Men man kliver ju inte in och tänker att det kommer gå dåligt, aldrig. Det gör ingen. Men det är inget jag kommer lägga vikt på nu, jag lägger vikt på att det ska gå bra.
Till slut får han också den raka frågan: vad hoppas han få ut av kommande säsong?
– Ganska enkelt, vi är Djurgården. Djurgården vill vara i SHL. Punkt.
När Kimby själv sätter ord på det så är målet att ”vara synkade” på vägen dit.
– Jag ser framför mig att vi lyckas med vårt mål, något annat finns inte. Skulle vi utvärdera och bli bättre hela tiden, men inte når målet så är vi inte nöjda. Utvärderar vi och inte blir bättre men går upp, det är uppgiften. Man ska kunna se vad vår plan är, en grund och en struktur. Spelarna ska köpa det och vi ska hålla det oavsett om det går bra eller dåligt.
Återigen är vägen dit något han ser framför sig snarare än målet i sig.
– Jag har inga problem med att vi pratar om att gå upp. I en sådan här förening måste man vara trygg med det. Men fokus är vad vi gör först. Att vi vågar utvecklas som hockeyspelare, taktiskt och tekniskt, men även som människor.
Att arbeta i Djurgården kan också innebära en annan typ av press, framför allt en större sådan.
– Det är klart jag vet att det är annorlunda mot var jag varit. Jag har aldrig varit i den situationen, jag vet inte hur jag kommer reagera om det blir så. Men jag inbillar mig också att man bara kan fokusera på arbetet. Det är det du kan göra.
– Så här: I slutändan vill jag vara hockeytränare och tränare i Djurgården, då är det sådant man måste hantera. Det blir en grym erfarenhet för mig, det blir något jag kommer lära mig av. Jag kommer lära mig om mig själv, oavsett om jag gillar det jag lär mig eller inte, säger han och fortsätter:
– Även om det blir tufft får jag försöka lära mig som person. Lyckas jag? Det får vi se. Men man kliver ju inte in och tänker att det kommer gå dåligt, aldrig. Det gör ingen. Men det är inget jag kommer lägga vikt på nu, jag lägger vikt på att det ska gå bra.
Till slut får han också den raka frågan: vad hoppas han få ut av kommande säsong?
– Jag ser framför mig att vi lyckas med vårt mål, något annat finns inte. Skulle vi utvärdera och bli bättre hela tiden, men inte når målet så är vi inte nöjda. Utvärderar vi och inte blir bättre men går upp, det är uppgiften. Man ska kunna se vad vår plan är, en grund och en struktur. Spelarna ska köpa det och vi ska hålla det oavsett om det går bra eller dåligt.
– Jag har inga problem med att vi pratar om att gå upp. I en sådan här förening måste man vara trygg med det. Men fokus är vad vi gör först. Att vi vågar utvecklas som hockeyspelare, taktiskt och tekniskt, men även som människor.
Säsongen 2024/25
Vi ska upp, punkt slut! 3:e gången gillt som man brukar säga, 2025 händer det!Doyle 1 skrev: ↑2024-06-01 15:23:16 Jag vet inte hur jag kommer reagera”
Säsongen 2024/25
Svårt att inte bli positiv när man lyssnar på Wiken jävla karisma gubben har.
Säsongen 2024/25
Värdegrunds Möte var det. Tyckte det lät lika spännande som.det låter..

Rapades en hel del floskler. Definiera begreppet järnkamin, "tillsammans" mm... Men ok, det är säkert något som måste göras och det är väl aldrig fel att försöka bygga en stark organisation. Gott fika var det säkert.
Säsongen 2024/25
Köper din skeptiska ton.LG08 skrev: ↑2024-06-04 09:45:49Värdegrunds Möte var det. Tyckte det lät lika spännande som.det låter..![]()
Rapades en hel del floskler. Definiera begreppet järnkamin, "tillsammans" mm... Men ok, det är säkert något som måste göras och det är väl aldrig fel att försöka bygga en stark organisation. Gott fika var det säkert.
Ja antar de ger lite effekt men fan vet jag

- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Fart i grejerna!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 2024/25
Vad är det för jävla tröjnr folk väljer?
Lill Fimpen - 38
Wersäll - 67
Blixt - 45
Sissons - 82
Kelleher - 91
Skärp er för fan! Ölvestad är inte tröjpensionerad, det är okej att ta 19 Tyler....
Weigel 26 och Tychonick 20 kommer undan.
Lill Fimpen - 38
Wersäll - 67
Blixt - 45
Sissons - 82
Kelleher - 91
Skärp er för fan! Ölvestad är inte tröjpensionerad, det är okej att ta 19 Tyler....
Weigel 26 och Tychonick 20 kommer undan.
Säsongen 2024/25
Vart ser man nya tröjnummer?
38 är bedrövligt på Lill Fimpen, känns inte bra alls!
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Titta truppsidan här på hemsidan. Läggs upp lite i tystnad!
Säsongen 2024/25
Och på intervjun som släpptes nyss på hemsidan: Dick Axelsson, Forward #48

Säsongen 2024/25
Måste ju ge incitament för folk att köpa nya tröjor fattaruväl?

För övrigt börjar man känna sig gammal när man inser att bara tanken att behöva lära sig nya tröjnummer på spelare gör en lite irriterad. Riktig "gubbe" kan man nog anses vara när man inte ens reflekterar över det utan går direkt till 'sur' över faktum.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.