#10 skrev: ↑2021-11-27 15:18:08
Nu sitter råttan där han ska
Synd bara att vi inte kan förvalta PP bättre.
Jo, snyggt att vi kan passa runt pucken iaf. Men ett snabbt direktskott kanske behövs med om nu inte taktiken är att passa in pucken i mål.
#10 skrev: ↑2021-11-27 15:18:08
Nu sitter råttan där han ska
Synd bara att vi inte kan förvalta PP bättre.
Jo, snyggt att vi kan passa runt pucken iaf. Men ett snabbt direktskott kanske behövs med om nu inte taktiken är att passa in pucken i mål.
Vi har inte köpt den sortens spets. De vi har måste ta emot passning, lägga den tillrätta och sen.. passa. Eller, vi har inte den sortens självförtroende kanske.. Skitsamma. Vi passar lite för mycket och skjuter för tveksamt.
Defensiven har känts bättre de två senaste matcherna, men då känns offensiven helt uddlös istället. Blir för mycket en och en i anfallszon istället för en sammanhållen enhet. Verkar inte finnas någon tydlig plan. Hursomhelst föredrar jag det här framför hur det såg ut för några omgångar. Fast allt är väl iofs bättre än det.,
rikkard skrev: ↑2021-11-27 15:50:21
Defensiven har känts bättre de två senaste matcherna, men då känns offensiven helt uddlös istället. Blir för mycket en och en i anfallszon istället för en sammanhållen enhet. Verkar inte finnas någon tydlig plan. Hursomhelst föredrar jag det här framför hur det såg ut för några omgångar. Fast allt är väl iofs bättre än det.,
Tror det är medvetet, för att sedan skruva upp anfallsspel när defensiven satt sig.
rikkard skrev: ↑2021-11-27 15:50:21
Tror det är medvetet, för att sedan skruva upp anfallsspel när defensiven satt sig.
Exakt, det är nog jävligt moraliskt dödade att släppa in 5-7 puckar varje match. Om man torskar med 3-1 så känns det ju ändå som man "var med i matchen", medan en 7-2 är bara slakt. Helt rätt att bygga från defensiven först i detta skede, finns inte en chans att bygga ett offensivt lag när man är så långt nere i skiten som vi är, det är svårt att ösa in mål när "allt går emot en" och mycket enklare att bara köra all out defense.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).