SHL 21/22: Djurgårdens IF - Rögle BK 7/10
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jaha, hockeydags igen då.
Första matchen på länge som stjärnorna radat upp sig och jag faktiskt kan bevittna händelsen. Slås direkt av att det är någon form av ceremoni innan matchstart och räknar in 0p.
Hoppas däremot få se lite skön fart på grabbarna och att vi orkar hugga i hela 60 minuter. Får se hur jänkarlinen sköter sig.
Gillar dock starkt Kotschack, riktig stjärna!
Första matchen på länge som stjärnorna radat upp sig och jag faktiskt kan bevittna händelsen. Slås direkt av att det är någon form av ceremoni innan matchstart och räknar in 0p.
Hoppas däremot få se lite skön fart på grabbarna och att vi orkar hugga i hela 60 minuter. Får se hur jänkarlinen sköter sig.
Gillar dock starkt Kotschack, riktig stjärna!
25/4-2025
Känns stabbe.. Bra skit. Rögle har efter 50 sekunder två riktigt heta. Det kan gå hela vägen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Men hur kan vi heeeeeela tiden misslyckas så fatalt att få ur pucken ur egen zon?
Rensfeldt för fan, stanna på bortre stolpen
Rensfeldt för fan, stanna på bortre stolpen

Lika usla i egen zon som vanligt. Våra gubbar ser ut att vara 50 år allihop så långsamma som vi är.
Sen lyckas vi på något sätt sjabbla bort ett 2-mot-0 läge. Förväntar mig bättre från Videll.
Sen lyckas vi på något sätt sjabbla bort ett 2-mot-0 läge. Förväntar mig bättre från Videll.
Backspelat ser lika illa ut som tidigare matcher, vi släpper till chanser för Rögle i varje anfall. Sen när dom har pucken så kan dom knappt slå en passning. Detta blir stora siffror till Rögle tyvärr
Jag ser inga planerade intentioner i spelet överhuvudtaget. Det är helt random... och i egen zon, galet orörligt. Vad är planen?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Satt och funderade på samma sak. Överlappsåkning i mittzon är den enda konstanten som verkar letas överhuvudtaget, i övrigt känns det väldigt comme ci comme ca.
25/4-2025
- Lee Harvey Oswald
Jösses
Rbk andas NHL. Skitiga, skickliga, elaka.
DIF luktar lite unket Mälarhöjden/Bredäng, Fjäderlätta, långsamma och lite småkorkade
Mantas kommer behöva stå på huvudet för att mitt tips ska slå in
Rbk andas NHL. Skitiga, skickliga, elaka.
DIF luktar lite unket Mälarhöjden/Bredäng, Fjäderlätta, långsamma och lite småkorkade
Mantas kommer behöva stå på huvudet för att mitt tips ska slå in
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Holland ser bra ut
- DIF_Soldier
Det blir knappast några forskare av bengalbrännare, så är det. Sånt beteende bankar igen såna dörrar.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-10-07 17:28:25Och resten stannar hemma.
Går på 1-2 fotbollsmatcher om året, kommer aldrig vilja förstå varför eld och rök är synonymt med supporter-kultur.
Minns att jag försökte elda upp massor av saker i min uppväxt (bilar, skolor, dvs små-kiosker osv), men det starka behovet ebbade ut, ungefär parallellt med att aknen avtog
DIF-Rbk 2-5
Säg den glädje som varar
Om man ska tänka i fotbollstermer så verkar vi spela 2-0-3. 2 backar och sen 3 anfallare som väntar på offensiv blå.
Ingenting däremellan, och därför skapar vi i stort sett inga anfall förutom när vi får en slumppuck från Rögles håll.
Ingenting däremellan, och därför skapar vi i stort sett inga anfall förutom när vi får en slumppuck från Rögles håll.
- Lee Harvey Oswald
Eller.
Videll, åk för faan inte över med pucken till bortre stolpen..... innan du passar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Känns också som en väldigt kontringsorienterad hockey som rimligen inte passar vårt bygge. Gärna via mitten där man löper störst risk spela i gapet på en motståndare.
50/50.
50/50.
25/4-2025
Vi spelar 1 agerar och 4 tittar på eller åker och gömmer sig
-
Är det den fjärde icingpucken?
I den första perioden.
På hemmaplan.