SHL 19/20 : Luleå - Djurgårdens IF 11/1-2020
Re: SHL 19/20 : Luleå - Djurgårdens IF 11/1-2020
Märkligt. Hultström stänger vägen men luleåspelaren tar sig in ändå och stänger vår målvakts arbetsyta. Ska de döma bort mål så kan de väl döma bort de som ändå är okej att döma bort.
Och.. försök att ta beslut på isen. Det ger en bättre pondus. Domaren står ju typ två meter ifrån och gör wash-out. INte helt bra.
Sen är väl publiken i arenan en annan historia.
Och.. försök att ta beslut på isen. Det ger en bättre pondus. Domaren står ju typ två meter ifrån och gör wash-out. INte helt bra.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Det kan inte Pettersson heller...sensei skrev:Helt fel analys. Du kan inte ett skit om hockeynärkamper.Hepsnastian skrev:Petterssons fel. Jävla sopa.
Som domarna agerar nu blir ju bra alla frustrerade. Ungefär lika bra som att snurra på ett lyckohjul med 50% chans på mål.
-
Tom nilsson dock..... fy fan vad han är bra!!!
Jag vet inte heller varför det ska ringas på saker som sker mitt framför näsan, det är så ängsligt. Och dåligt för domarna i slutändan, ingen respekterar velpettar.Magnutz skrev:Märkligt. Hultström stänger vägen men luleåspelaren tar sig in ändå och stänger vår målvakts arbetsyta. Ska de döma bort mål så kan de väl döma bort de som ändå är okej att döma bort.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
sensei skrev:Helt fel analys. Du kan inte ett skit om hockeynärkamper.Hepsnastian skrev:Petterssons fel. Jävla sopa.
OK!
Jag insåg dock att jag formulerade mig fel, jag menade inte situationen då det vart mål, utan felpassen från början.
Delägare
- minalman
- Säsongskort: Ja
Viljan hos luleå att gå på mål och kriga borde vi studera och ta efter.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vet inte vad regeln säger exakt, så man borde kanske inte uttala sig. Iaf, oavsett stör ju Luleå-spelaren Svedberg i målgården.
I min värld är det ej mål, men däremot interferanceutvisning på oss.
Någon som sitter på en länk där man kan läsa exakt vad regeln säger?!
Tror det kan bli en underhållande match med lite känslor...
Jag tänker inte höja honom till skyarna men i det läget så är nog forwarden där ganska ostoppbar om man inte använder otillåtna medel. Det är så jag ser situationen i alla fall, och det borde inte vara mål.EspenK skrev:Det kan inte Pettersson heller...sensei skrev:Helt fel analys. Du kan inte ett skit om hockeynärkamper.Hepsnastian skrev:Petterssons fel. Jävla sopa.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Aha så inaveln kunde inte åka till vänster utan skulle igenom målgården eller ? Seriöst domarna åter igen asså helt sjukt...
Det där var nog den mest patetiska domarinsats jag sett. Då var det klart då, domarna är så sköra och osäkra att de inte vågar lita på sin egen bedömning på isen, trots att de står så välplacerade de kan. Först tydligt gestikulerande från domarn att det skulle dömas bort, sen osäker och tar till denna ständiga videobedömning. Varför har vi domare på isen överhuvudtaget då, det räcker väl med att de sitter i ngt j-vla situationsrum på valfri bondorti landet och döma därifrån.
Senast redigerad av Wishes den 2020-01-11 18:24:20, redigerad totalt 1 gånger.
Stolt, men aldrig nöjd
Nu leker de med oss. Vi hade allt innan Pettersson kladd. Nu har vi inget.
- minalman
Förresten, vem trodde vi skulle kunna vinna med 1-0? Bra start och tändning i laget nu!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Pettersson är helt klart våran sämsta back. Det är en spelare vi inte ska förlänga med när nu kontrakt går ut.EspenK skrev:Alltså Pettersson måste bänkas snart. Simon J är tio gånger bättre än honom. Pettersson slår en felpass som är en juniorpass att lägga och står sedan för en så undermålig utboxning av en kille i Brännströms storlek. Skämmes!
Regeln i år är att ingen spela ska tillåtas vara i målgården och man ska döma STRIKT till målvaktens fördel. STRIKT. Minsta cm av skridskoskenan ska inte vara i målgården har man bedömt tidigare matcher denna säsong. Jag vill ha en förklaring av domare eller domarkår efter matchen.Rolv skrev:Vet inte vad regeln säger exakt, så man borde kanske inte uttala sig. Iaf, oavsett stör ju Luleå-spelaren Svedberg i målgården.
Avskaffa tre mot tre.
Konstigt att dem en godkänner det där målet när vi fått många sådana mål bortdömda..