Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Bool
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Bool »

Bool skrev:
ciirree skrev:
mb81 skrev:
ciirree skrev:Slutspelsmatcher sedan 1995-96. Var tvungen att kika. Ligger plus på båda, så det är ju alltid nåt.

Globen
23 Vinster
20 Förluster
53%
Dementas IF
Hovet
17 Vinster
11
61%
Bra jobbat! HÅKAN GLOOB FOREVER

En get en ko en Karlstadbo!!!

Jörgens Jönsson

Hoppet är det sista som överger en.
Man väljer ju att lägga ihop siffror lite snyggt här och plötsligt har vi totalt 114% i vinster. Inget kan gå fel.
Mellan benen i Globen
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Hepsnastian »

Ursh..
Vaknade inatt å var förbannad över gårdagens match. Kan inte föreställa mig hur spelarna känner sig efter en sådan våldtäkt..
Alltså en förlust tar jag, det var ändå rätt väntat. 1-0, 2-0, tillochmed 3-0 hade varit logiskt .. Men fakking 8-2.
Visserligen så spelar inte siffror roll i dom är matcherna, men jag tror att denna match gjorde mer skada än vi tror.

Men för all del DIF. Surprise me! Vinst är det enda som gäller imorgon. Annars är det nog kört.
Delägare
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Ja, man mår ju riktigt skit. Får hoppas att det för med sig bästa tänkbara effekt för spelarna. Att det blir brutal tändning imorgon.
Får vi igång Globen ordentligt så ökar chanserna till att laget blir på rätt humör.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Usch...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
rikkard

Inlägg av rikkard »

Matchserien påminner en del om den mot SAIK. De spelar ut oss i match 1, vi vinner tre raka. När matchbollen ska sättas in, och hoppet är topp, blir vi utspelade på nytt. Skillnaden var naturligtvis att SAIK:s vapen var defensiven, FBK:s offensiven. Hoppas att vi kan resa oss som vi gjorde i kvartsfinalserien.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

rikkard skrev:Matchserien påminner en del om den mot SAIK. De spelar ut oss i match 1, vi vinner tre raka. När matchbollen ska sättas in, och hoppet är topp, blir vi utspelade på nytt. Skillnaden var naturligtvis att SAIK:s vapen var defensiven, FBK:s offensiven. Hoppas att vi kan resa oss som vi gjorde i kvartsfinalserien.
Jepp, också att vårat lag är ännu mer skadedrabbat nu än mot SAIK.
Det är många i nuvarande uppställning som inte spelat såna här matcher, så det fanns väl ingen energi eller tid till att hinna ladda om

Hittills har verkligen inget stämt för mig under hela säsongen, så fort jag trott jag vet nåt, då blir det alltid tvärt om.
Därför glädjer det mig nu oerhört att känslan är att Kaffe vänder detta till match 7...och skåpar ut oss igen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Hepsnastian skrev:Ursh..
Vaknade inatt å var förbannad över gårdagens match. Kan inte föreställa mig hur spelarna känner sig efter en sådan våldtäkt..
Alltså en förlust tar jag, det var ändå rätt väntat. 1-0, 2-0, tillochmed 3-0 hade varit logiskt .. Men fakking 8-2.
Visserligen så spelar inte siffror roll i dom är matcherna, men jag tror att denna match gjorde mer skada än vi tror.

Men för all del DIF. Surprise me! Vinst är det enda som gäller imorgon. Annars är det nog kört.
Jag vaknade av att vi åkte ur till Hockeyallsvenskan pga denna match... Godmorgon
DIF!
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev:
rikkard skrev:Matchserien påminner en del om den mot SAIK. De spelar ut oss i match 1, vi vinner tre raka. När matchbollen ska sättas in, och hoppet är topp, blir vi utspelade på nytt. Skillnaden var naturligtvis att SAIK:s vapen var defensiven, FBK:s offensiven. Hoppas att vi kan resa oss som vi gjorde i kvartsfinalserien.
Jepp, också att vårat lag är ännu mer skadedrabbat nu än mot SAIK.
Det är många i nuvarande uppställning som inte spelat såna här matcher, så det fanns väl ingen energi eller tid till att hinna ladda om

Hittills har verkligen inget stämt för mig under hela säsongen, så fort jag trott jag vet nåt, då blir det alltid tvärt om.
Därför glädjer det mig nu oerhört att känslan är att Kaffe vänder detta till match 7...och skåpar ut oss igen
Japp, när det går som sämst så är det dina tips vi får sätta hoppet till
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Att vi skulle ta fyra raka, med halva laget borta, var det väl inte så många som trodde.

Att det kom en reaktion igår var väl inte så konstigt och en förlust var inte oväntad. Sen att det skulle se så illa ut hade man ju inte trott men allt studsade verkligen FBKs väg.

Nej nu glömmer vi denna fadäs och laddar inför morgondagen!
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jag har brutit mitt löfte som jag avlade i vintras att inte gå på någon fler match. Biljetter skaffade, Globen ska fan koka. Game 6 mot LHF 2011, samma vibe. Finish them.
25/4-2025
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Pga sjukdom (inget allvarligt) så missar jag morgondagens match. Blir tv-soffan.

Positivt att ändå bryta mönstret, vi brukar torska när jag kravlar mig till bollen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
williams

Inlägg av williams »

Jag räknade med förlust igår, men kanske inte med dom siffrorna. Vi får hoppas att fbk har gjort alla sina mål nu.

Imorgon kommer vi garanterat vara bättre än igår, frågan är om det räcker?
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Daniel942 skrev:
Hepsnastian skrev:Ursh..

Jag vaknade av att vi åkte ur till Hockeyallsvenskan pga denna match... Godmorgon
Det är fan inte klokt alltså, men har fått nervryckningar i ögonlocket sen slutspelet börjat. Allt annat i livet är hellugnt så sambon tror att det är för slutspelet börjat.
Andra symtom är att man knappt kan somna, man vankar av och ann och mumlar uppställningar, viktig info sätter sig inte och frågor bemöts av svar i stil med att någon motståndare eller domaren gjort nåt övertramp och borde få sig en jävel......

Bara gå till final, snälla rara DIF!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Efter gårdagens baksmälla kan vi ändå känna oss som lite vinnare då vi kapade åt oss hemmafördelen. Den triumfen svider nog mest hos ”sump bk”
Hur överlägsna och bekräftade dom nu än blir av världspressen för deras fantastiska match igår så startar vi från 0-0 på tisdag. Sump bk kommer snart förstå att nu blir det lite jobbigare att sparka in ytterligare en match för att utjämna. Vi kommer ha goda chanser att avsluta säsongen för värmlands stolthet.
Full fart framåt nu DIF o visa stolthet för skölden :twisted:
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Väljer att tro att förra matchen var en nyttig väckarklocka att hårt arbete alltid krävs.
Skriv svar