Kvartsfinal 1: Djurgårdens IF - Linköping 18/3-2018
Re: Kvartsfinal 1: Djurgårdens IF - Linköping 18/3-2018
And so it begins..
Nerverna klarar inte en dag som denna..
Nerverna klarar inte en dag som denna..
I framgång och motgång, Djurgården.
- Lee Harvey Oswald
Jo, sett till tabellen.Glory1 skrev:Fyfan vad kul att gå in i slutspel igen och vara förväntansfull! Senast vi vart i kvarten mot Frölunda visste man ju att det skulle ta slut, då var det bara kul att få känna på slutspel igen. Självklart var man ändå besviken, men åker vi ut nu kommer jag vara extremt jävla besviken för här är vi favoriter.
FULL FART FRAMÅT!
Annars, med nuvarande dagsform skulle jag säga att det är 50/50...eller svagt övertag för plast.
DIF har varit tydligt sämre efter OS och har egentligen bara levt på poängbuffert från innan OS.
Det har inte riktigt kuggat i.
Lhc har lyft sig tydligt, spelar en rakare hockey nu, mer fysiskt och deras bärande poängspelare har visat vägen
Allt annat är 7 matcher vore en överraskning
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Med tanke på hur spelet låste sig de sista matcherna så ser jag om jag ska vara objektiv LHC som lite av favoriter ikväll. De är redan inne i spelet och rider på en våg just nu. Hoppas att vi växer in i det och kan ta det över 7 matcher. Kommer behöva Burken och Ante i en ev. semi.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag har sovit väldigt oroligt inatt. Kan inte koncentrera mig på något.
Vi förtjänar verkligen att gå till minst semi i år, snälla låt det ske.
Avskaffa tre mot tre.
- Lee Harvey Oswald
Mattias_87 skrev:Jag har sovit väldigt oroligt inatt. Kan inte koncentrera mig på något.
Fel fokus, här förtjänas ingenting.
Grundserielunk är en sak, det har passat oss perfekt.
Nu måste Adam gör sina bästa matcher, Urbom måste vara Evil, #4 och #33 måste begränsa sin överkonstruktivitet och resten av laget måste anfalla och försvara som ett lag, då förtjänar vi Semi
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Satfläsk vad nervös man är nu inför matchstart! Så stora förhoppningar på att vi ska gå in som en ångvält och mosa plast, men samtidigt en stor rädsla av att vårt post OS-spel ska fortsätta. Hoppas grabbarna i laget är lugnare än mig, för annars kommer det vara tjugo par spagettiben på isen.
Om jag får tippa kommer denna match tyvärr att gå till förlängning, där någon oväntad, typ Possler kommer gå in och avgöra.
Om jag får tippa kommer denna match tyvärr att gå till förlängning, där någon oväntad, typ Possler kommer gå in och avgöra.
-
Inte haft sådan här stressmage över en heldag någonsin, känslan av vinna båda skulle vara otrolig.
-
Slängde ihop en kort statistiklista över våra möten med Plast under året:

Det som vi måste lösa är att hålla tätt bakåt! Både i 5v5 och i BP har vi otroligt många mål insläppta jämfört med antalet chanser. Klarar vi detta samtidigt som vi fortsätter hålla samma effektivitet framåt så ska vi ta detta över sju! Samtidigt är det helt nya förutsättningar som gäller nu när det är slutspel, men visst ser statistiken bra ut, med klart övertag både i corsi och avslut i skottsektorn. Jag hade väntat mig en jämnare statistik, då Linköping har känts jobbiga att möta under säsongen.
Edit: Notera att corsin är för både 5v5 och ST, så kanske inte helt tillförlitligt...
Det som vi måste lösa är att hålla tätt bakåt! Både i 5v5 och i BP har vi otroligt många mål insläppta jämfört med antalet chanser. Klarar vi detta samtidigt som vi fortsätter hålla samma effektivitet framåt så ska vi ta detta över sju! Samtidigt är det helt nya förutsättningar som gäller nu när det är slutspel, men visst ser statistiken bra ut, med klart övertag både i corsi och avslut i skottsektorn. Jag hade väntat mig en jämnare statistik, då Linköping har känts jobbiga att möta under säsongen.
Edit: Notera att corsin är för både 5v5 och ST, så kanske inte helt tillförlitligt...
Burken, Ante och Tom borta. Inte fan har väl Nilsson kontrakt nästa år också? Riv kontraktet direkt isåfall. Skadad 90 % av säsongen
-
Samt Vejdemo...DIFtomppa skrev:Burken, Ante och Tom borta. Inte fan har väl Nilsson kontrakt nästa år också? Riv kontraktet direkt isåfall. Skadad 90 % av säsongen
Possler är iaf tillbaka
Goalies
30. Eriksson, Joacim
39. Reideborn, Adam
1st Line
37. Pettersson, Jesper
4. Högström, Marcus
80. Possler, Gustav
61. Ljungh, Markus
79. Lundh, Patrik
2nd Line
33. Hultström, Linus
3. Lagesson, William
52. Ahlén, Mikael
47. Johansson, Linus
81. Ridderwall, Calle
3rd Line
55. Urbom, Alexander
49. Bernhardt, David
10. Bergfors, Niclas
29. Strandberg, Sebastian
17. Eriksson, Henrik
4th Line
41. Falk, Alexander
91. Jonsson-Fjällby, Axel
70. Davidsson, Marcus
71. Davidsson, Jonathan
Extra Players
34. Brodin, Daniel (RW)
Linköping HC ()
4th Line
12. Karlsson, Sebastian
23. Persson, Niklas
84. Andersson, Jimmy
47. Karlsson, Anton
3rd Line
20. Sörensen, Nick
9. Mårtensson, Tony
21. Sylvegård, Emil
51. Näkyvä, Kristian
53. Larsson, Eddie
2nd Line
40. Olimb, Ken Andre
46. Olimb, Mathis
71. Olsson-Trkulja, Daniel
41. Billins, Chad
3. Bibic, Almen
1st Line
13. Gordon, Andrew
8. Roy, Derek
18. Lilja, Jakob
37. Ginning, Adam
4. Lundgren, Niclas
Goalies
30. Johansson, Jacob
50. Gustavsson, Jonas
Extra Players
11. Törnqvist, Henrik (RW)
Även Vejdemo borta.DIFtomppa skrev:Burken, Ante och Tom borta. Inte fan har väl Nilsson kontrakt nästa år också? Riv kontraktet direkt isåfall. Skadad 90 % av säsongen
Och Tom Nilsson har kontrakt även nästa säsong. Pacta sunt servanda.
Han har kontrakt över nästa år, plus ett optionsår därefter. Vilka skulle vilja ta över kontraktet? Vi får nog finna oss i att sånt här händer med värvningar ibland, och försöka hjälpa Tom tillbaks på bästa sätt. Dyker det upp en klubb som vill ta honom, by all means, men att bara riva kontraktet skulle med stor sannolikhet kosta oss nästan lika mycket som att ha honom kvar (och då finns ändå chansen att han till slut blir hel och bidrar). Tråkigt och frustrerande att det blivit som det blivit, men i brist på bättre alternativ behöver han stöd och inte stryk. Att bryta kontrakt lämpar sig bättre när det handlar om spelare som skickar fel signaler och har en negativ inverkan på gruppen.DIFtomppa skrev:Burken, Ante och Tom borta. Inte fan har väl Nilsson kontrakt nästa år också? Riv kontraktet direkt isåfall. Skadad 90 % av säsongen
Fan vad spännande. en timma kvar. Hoppas på bra stämning så vi kan hjälpa laget till vinst ikväll! Jag tror att Niclas Bergfors kommer avgöra.
För helvete kan vi sluta bänka Brodin till förmån för Hank. Blir så jävla förbannad. Orkar inte med Hank-favoriseringen. Brodin behöver speltid.
-
Viktigt att vi lyckades knyta till oss Sebastian Strandberg! Annars hade vi fått behöva gå med Falken eller Hank på centerposition idag.