Richard Lintner på väg till Djurgårn?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Lintner skulle passa in fint. Han är exakt den spelartyp vi behöver.

Med Lintner vid sin sida skulle tex Rågsveds-Ronnie slippa sticka i väg över mittzon och leka offensiv back.

Att bygga ett lag är som att lägga pussel. Lintner kan vara en av de saknade pusselbitarna. Ronnie har fått en del kritik, men det beror ju enbart på att man varit tvungen att pressa ner honom i fel hål.

Visst är jag livrädd när Lintner är på isen och spelet vänder - but what a heck - the game is hockey!
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Verkar inte som Challe och Säcken är av samma uppfattning:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... derType=14

Oavsett om Lintner kommer eller inte kan vi ju räkna med förstärkningar. Ledningen har ju gått ut och sagt att man fått 3-4 miljoner för spelarköp.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

[/quote] Oavsett om Lintner kommer eller inte kan vi ju räkna med förstärkningar. Ledningen har ju gått ut och sagt att man fått 3-4 miljoner för spelarköp.[/quote]

Detta förutsätter naturligtvis att det finns spelare tillgängliga. Laga efter läge är en devis som brukar fungera. Samtidigt coolt att firma Säcken/Berglund vågar spela hard-to-get när spelare dyker upp. Samtidigt har man bortsett från Adam Andersson inte lyckats värva en enda förstaklassig back. När man dessutom inte hade kvar någon sådan från förra säsongen förefaller attityden kanske dumdristig.

Men den som lever får se, men jag har känslan av att det inte kommer dyka upp några nyförvärv under detta fönstret.
Ultra

Inlägg av Ultra »

Tyvär alla Djurgårds fans!

DJURGÅRDEN vill ej ha Lintner!!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=6
LIVERPOOL TILL I DIE
DJ The real one..

Som om det regnade manna..

Inlägg av DJ The real one.. »

Idioti!
Div. 2 Djurgår´n ändå!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jag respekterar Challe och Säcken, men det här verkar korkat!

Ratar man Lintner så är jag jäkligt nyfiken på att se vilken världsspelare man har på gång...
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Jag har svårt att förstå argumentet att man söker en defensiv back och därmed ratar Lintner. Min förhoppning är det är ren taktik för att på något sätt hålla ner priset genom att lura andra klubbar att man inte är intresserad. Men det verkar långsökt.

In med Lintner!
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

nutarvidom skrev:Jag har svårt att förstå argumentet att man söker en defensiv back och därmed ratar Lintner.
Hur kan det vara svårt att förstå? Djurgården söker en defensiv back. Lintner är ingen defensiv back. Alltså ratas Lintner.

Jag är glad över att sportkommittén har mer is i magen än de som skriver i den här tråden. Jag har redan nämnt att en värvning av Lintner skulle förpassa Adam Andersson och hans skott till andrafemman. Där är det tunga argumentet emot Lintner, att han är helt fel typ.

För det andra så spelade Djurgården mot Modo igår. Matchen i spel fem mot fem slutade 2-2, men eftersom Modo gjorde tre power play-mål så vann de med 5-2. Totalt har Djurgården släppt in 20 mål i box play, fyra gånger så många som Brynäs. Vi behöver backar som kan sätta stopp för det här. Lintner är inte en sådan back. Dessutom är Lintner så dyr att han sätter stopp för många andra värvningar.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Richard Lintner är ju hur bra förstärkning som helst. Har alltid sagt att jag vill se han i Dif igen. Han har ett väldigt bra skott, gör mycket poäng och spelar bra back ibland också defensift.
Hoppas Lintner kritar på sin namnteckning.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Vi skulle ju alltid kunna sjunga "Vi vill ha tillbaka Lintner!" för att på så sätt övertyga Djurgården...
Fast det är bara en idé...
Don T

Inlägg av Don T »

Pierre_a

Inlägg av Pierre_a »

Jag är väl en av dem få som inte gillar Lintner, skulle hellre se ett par anfallare köpas in, samt kanske då en halv-offensiv back och inte en hel-offensiv som Lintner är..

Vi släpper ju in alldeles för många mål emellanåt, att då ha en offensiv back som inte är speciellt bra i närkamps spel eller markeringsspel är ju kanske inte vad Vi behöver..

Adam A är iof borta ett par veckor nu, men jag förväntar mig mer av Ribbenstrand, att han kliver upp och visar att han är en spelskicklig back.

Well vi får se, men jag tycker det är skönt att slippa Lintners dragningar vid blå, som Boorken sa:
Dribblar du som siste man på offensiv blå, får du spela korphockey i bajjen
Sas väl på 80-talet någongång, på senare år har ju Boorken haft problem med att veta vilket lag han håller på..
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Jag är nog en av en väldigt liten skara som inte vill se Lintner i DIF igen.
Det låter kanske idiotiskt att man inte vill ha han hit igen, men man måste vara lite realistisk också, han är bara bra framåt(och där är han självklart ruggit bra också) men bakåt finns det liksom ingenting tycker jag.

ta hit en bra tvåvägsspelare istället!

Våga skjuta, tufft att göra mål!
92.Czerkawski

Inlägg av 92.Czerkawski »

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!

Klart lintner behövs. Vi kan ju inte bara satsa på defensiven utan vi måste även frammåt!
Ultra

Inlägg av Ultra »

92.Czerkawski skrev:Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!

Klart lintner behövs. Vi kan ju inte bara satsa på defensiven utan vi måste även frammåt!
Våga skjuta tufft att göra mål är ju ett tale sätt.
Du verkar ej ha läst igenom tråden men men.
LIVERPOOL TILL I DIE
Skriv svar