CHL 2016-17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2016-17

Inlägg av pulverapa »

Hoppas vi hamnar i pott två så man har chans att spela mot några obskyra lag som typ Cracovia Krakow eller Sheffield Steelers.
Puckey

Inlägg av Puckey »

pulverapa skrev:Hoppas vi hamnar i pott två så man har chans att spela mot några obskyra lag som typ Cracovia Krakow eller Sheffield Steelers.
Hoppas snarare att vi får möta lag från Finland/Norge och slipper dyra resor och psykotiska tyskar.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Självfallet skall vi ha tillbaka varenda öre som vi degat in till CHL om vi inte är garanterade en plats.
Jaha, så du har läst kontraktet som skrevs med CHL där det alltså framgår att "ett lag som investerar i ligan är garanterad plats för all framtid"? Är något skeptisk till att ett sådant dokument finns.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

"Pajasturnering"
"Skaderisker"

Bla bla bla.......

CHL är 10 ggr hetare än träningsmatcherna mot Almtuna och Brynäs.
Fattar inte gnället. Vill ni bara ha torftiga träningsmatcher?
Spelarna är positiva och har lättare att tagga till i dessa matcher, kvalitén blir bättre.
Är man rädd för skador kan man börja med bowling.

Sedan att SHL är det som verkligen lockar är en annan sak.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Vi får möta Davos, dags att köra över svinet och råttan Dick Axelsson! Skicka Ahlén på honom!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Davos och Rouen Dragons från Frankrike.
Avgå Jocke.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Frankrike också!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Obskyrt blev det... Men Rouen??? Det ligger nära Paris i alla fall. Men, njae... :?

Davos-supportrar planerar redan en resa till Hufvudstaden:

Nachdem die Gegner in der CHL nun bekannt sind, plant die Ostkurve Davos erneut eine Reise im August.
Wir versuchen zusammen mit dem HCD den Spielplan erneut positiv zu beinflussen wie im letzten Jahr, sodass wir eine verknüpfte Reise nach Rouen und Stockholm anbieten können...

Bleibt gespannt!

"Nu när våra motståndare är klara så kan vi meddela att vi pånytt planerar en resa i Augusti. Vi skall försöka få till en gemensam resa med laget och försöka påverka spelschemat såsom vi gjorde förra året så att matcherna med Rouen och Djurgården hänger ihop. Det blir spännande det här!"

Jag gissar att de kanske kommer med typ 100 pers. Kan vi matcha det nere i Alperna?

http://www.ostkurvedavos.ch/index.php?sid=25
mb81

Inlägg av mb81 »

B.I.B.A skrev:Davos och Rouen Dragons från Frankrike.
Blev ju tidigare beskylld att inte ha koll på Got. Men vilken jävla game of thrones-grupp.
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Blev ju tidigare beskylld att inte ha koll på Got. Men vilken jävla game of thrones-grupp.
Bra att vi har en fin vapensköld och ett bra måtto då. Det enda som saknas är att lyxfällan skakar fram en riktig "Hodor" på läktaren så kan sagan om 2016/2017 börja.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

mb81 skrev:
Endast VIK som fattas.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
mb81

Inlägg av mb81 »

Axel_K skrev:
mb81 skrev:
Endast VIK som fattas.

Kanske kasta in Minnesota Wild också.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

mb81 skrev:
Axel_K skrev:
mb81 skrev:
Endast VIK som fattas.

Helt ärligt såg jag bara första säsongen av GoT pga sämsta serien. Så förstår att Dragons och Westeros är GoT, vad är det med Davos och Wilds som gör att det är GoT'igt?

Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Det finns en karaktär som heter Davos Seaworth. Wildlings är också en prominent förekommande grupp människor i serien. Dessutom är ett återkommande tema människors inre vildhet och vissa karaktärers medvetanden vandrar mellan dem själva och djur. Jag antar att det är det som åsyftas.
mb81

Inlägg av mb81 »

Axel_K skrev:
mb81 skrev:
Axel_K skrev:
mb81 skrev:
Endast VIK som fattas.

Helt ärligt såg jag bara första säsongen av GoT pga sämsta serien. Så förstår att Dragons och Westeros är GoT, vad är det med Davos och Wilds som gör att det är GoT'igt?

Haha nu är vi sjukt off-topic! I det stora hela har jag sjukt svårt för fantasy men GoT har jag fastnat för(som resten av världen då).
Ser Davos är en karaktär och Wild var en referens till Wildlings som var är ett folkslag i serien.
Nu återgår vi till CHL tycker jag.
Skriv svar