Svarta tröjor den 14 november

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av -daniel- »

ciirree skrev:
-daniel- skrev:Jag tycker laget skall spela i rosa trikåer istället; att totalt förvilla det gästande laget Frölunda är nog det enda sättet att ha chans till poäng nästa lördag. Vi gör det till en god sak och donerar de svettiga pantalongerna till allas våra rumänska tiggare efter utfört uppdrag, vettja.
Modo spelade i rosa tröjor. Skär sig totalt mot deras emblem och är skitfult.
Men man gör det för en god sak och ingen behöver liksom lägga för stor vikt på det.
Men sen är ju Modo en riktigt pissig luffarklubb, också.

Fast ärligt talat är jag sådär lagom upprörd, couldn't care less.
ciirree

Inlägg av ciirree »

-daniel- skrev:
ciirree skrev:
-daniel- skrev:Jag tycker laget skall spela i rosa trikåer istället; att totalt förvilla det gästande laget Frölunda är nog det enda sättet att ha chans till poäng nästa lördag. Vi gör det till en god sak och donerar de svettiga pantalongerna till allas våra rumänska tiggare efter utfört uppdrag, vettja.
Modo spelade i rosa tröjor. Skär sig totalt mot deras emblem och är skitfult.
Men man gör det för en god sak och ingen behöver liksom lägga för stor vikt på det.
Men sen är ju Modo en riktigt pissig luffarklubb, också.

Fast ärligt talat är jag sådär lagom upprörd, couldn't care less.
Haha. Men.
Man gör det endå för Cancerfonden.
Nu vill man uppmärksamma och samla in pengar för mäns hälsa och jag tycker det är skitbra. Därför bryr jag mig inte.

Det hade ju varit en helt annat sak att byta "bara sådär".
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

ciirree skrev:
android skrev:
ciirree skrev:Alla ni som klagar. Äger ni eller har ni ägt ett svart plagg?
Varför älskar ni AIK? Hur kan ni?

"Förstår inte hur Du som Djurgårdare kan ha svarta strumpor. Usch"
Logiken.
Antar att du menar logiken i din post.
Logiken i att så fort nåt är svart så är det = "älska AIK".

Hade man bytt tröjor till svart helt så hade jag förstått.
Men nu gäller det insamling av pengar till en bra sak.
Movember är svart/vit. Inte gul, röd, blå.
Ok några frågor du gärna får svara på.
* Vilka välgörenhetsarrangemang ska vi byta tröja för? En match per säsong? Tre matcher? Ny färg varje match?

* Vilka ska få bestämma vilken tröjfärg DIF ska spela i? SHL? IIHF?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag avvaktar JK:s officiella uttalande innan jag bestämmer mig för att gå eller inte.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jag tycker att vi ska ha en jultröja, så kör vi på en ny tröja vid varje högtid. Bara klubbmärket är med så spelar det ingen roll hur tröjorna ser ut....
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Rocky3000 skrev:14 november 2015, dagen då DIF Hockey gjorde ett aprilskämt till verklighet.

Bild

Bara att investera i en matchande svart mössa och dra ner framför ögonen, så man slipper se katastrofen!
Den är blå.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Hade hellre sett att vi spelar i rosa än i svarta.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
ciirree

Inlägg av ciirree »

android skrev: Ok några frågor du gärna får svara på.
* Vilka välgörenhetsarrangemang ska vi byta tröja för? En match per säsong? Tre matcher? Ny färg varje match?

* Ingen aning. Tycker DIF att det är en bra ide att byta tröja i två matcher - gör det

* Delvis DIF. Men alla lag ska köra liknande. Så jag antar SHL.

Så tänker jag.

Ärligt. Vem som ska bestämma vad man gör i arrangemangen vet inte jag. Men jag tycker att föreningarna/klubbarna kan ha den dialogen med SHL.
Sålänge det är för en bra sak så ser jag inget fel med det.

I NHL gör man det ju också. Iofs är det då i uppvärmningströjor. Men det hade ju kunnat vara ett alternativ här isåfall.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

ciirree skrev:
android skrev: Ok några frågor du gärna får svara på.

* Ingen aning. Tycker DIF att det är en bra ide att byta tröja i två matcher - gör det

* Delvis DIF. Men alla lag ska köra liknande. Så jag antar SHL.

Så tänker jag.

Ärligt. Vem som ska bestämma vad man gör i arrangemangen vet inte jag. Men jag tycker att föreningarna/klubbarna kan ha den dialogen med SHL.
Sålänge det är för en bra sak så ser jag inget fel med det.

I NHL gör man det ju också. Iofs är det då i uppvärmningströjor. Men det hade ju kunnat vara ett alternativ här isåfall.
I NHL kan man ju också bara flytta ett lag till en annan stad och byta namn helt plötsligt. Svår jämförelse.

I övrigt verkar det skilja sig en del vilket värde vi lägger i klubbmärke och färger, men det får man ju ha så. Hockeyn har ju också en tradition hantera både tröjfärger och emblemet på ett märkligt sätt.
Född till sportchef.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Problemet ligger ju dels i att det är just sånt där som är i NHL.
I NHL har de kiss cam också, vilket vi snart lär få i alla svenska arenor om SHL fortsätter såhär.

DIF kan köra på en vit Movember-tröja hela månaden ut, FINE. Men inte en svart tröja. En röd tröja går bra. En gul tröja går bra. En blå tröja går bra. Men INTE svart eller grön.

Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Alla dessa konstiga beslut den senaste tiden leder ju bara till interna konflikter, är ju knappast första gången. Varför har de inte lärt sig ännu?
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Benjamin L. Willard skrev:Alla dessa konstiga beslut den senaste tiden leder ju bara till interna konflikter, är ju knappast första gången. Varför har de inte lärt sig ännu?
Tror det är SHL som bestämmer. Idag har plastklubbar som LHC, Khk, Växjö, Örebro och Malmö inflytande i SHL, då betyder tradition och historia allt mindre.
Avgå Jocke.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

B.I.B.A skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Alla dessa konstiga beslut den senaste tiden leder ju bara till interna konflikter, är ju knappast första gången. Varför har de inte lärt sig ännu?
Tror det är SHL som bestämmer. Idag har plastklubbar som LHC, Khk, Växjö, Örebro och Malmö inflytande i SHL, då betyder tradition och historia allt mindre.
Ja i detta fall är det SHL, men Djurgården borde har agerat redan från början när det såg att tröjan var svart. Det måste ju förstå att detta kommer skapa konflikt.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Benjamin L. Willard skrev:
B.I.B.A skrev:
Ja i detta fall är det SHL, men Djurgården borde har agerat redan från början när det såg att tröjan var svart. Det måste ju förstå att detta kommer skapa konflikt.
Har inte hört någon annan förening protestera över detta? Varför ska Djurgården isf som enda förening gnälla över det? Det gäller EN match och i ett gott syfte, vi har tidigare spelat säsongsvis i lila tröjor och andra hemskheter så vi överlever nog detta också!
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Vi är enda klubb som inte använder trumma. Säger väl ganska mycket bara det?

Eller vi kanske ska ta fram klappor, "Stockholm Capitals"-tröjor, trummor och använda oss av kiss cam direkt!

Ifall ni inte vill ha en plastklubb om 10-15 år - VAKNA.

Skriv svar