Utlånade spelare 15/16 - ständigt uppdaterat i första inlägg
Re: Utlånade spelare 15/16 - ständigt uppdaterat i första in
Sir, uppdatera inlägg ett, tack.
kaminor skrev:Sir, uppdatera inlägg ett, tack.

- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur går det för våra utlånade lirare? 
Sent from my iPhone using Tapatalk

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Har inte pallat uppdatera första inlägget men Linus höll nollan idag!MarcusDaze skrev:Hur går det för våra utlånade lirare?
Expert.
- MarcusDaze
Ja jag såg det på Twitter. Lundin mål i fyra raka också?SirDIFalot skrev:Har inte pallat uppdatera första inlägget men Linus höll nollan idag!MarcusDaze skrev:Hur går det för våra utlånade lirare?
Albin Lundin gjorde en riktigt härlig kasse nyss. Snabb kontring, gick förbi sin back från sidan och slog in pucken. Ölvestad, typ.
Daniel Bernhardt lånas ut till London Knights (OHL), lånet gäller resten av säsongen. Detta enligt hans agent Christian Sjögren på Twitter. (och även enligt vår hemsida såg jag nu...)
Aftonblaskan har en artikel om Linus Söderström idag. Dom har fått för sig att vi kanske måste offra Linus Söderström vars kontrakt går ut efter säsongen. Det vore ju fullständigt vansinne om man släppte Linus till kommande säsong. Det får bara inte hända. Hoppas verkligen någon lösning dyker upp som Linus accepterar om man tänker ha Tellan och Armalis i mål nästa säsong också och låta Tellqvist fullfölja sitt kontrakt.
Så länge inte Tellan lägger av i förtid blir det ju ett problem. Linus kommer säkert vara rätt dyr med tanke på hans JVM och finns säkert flera elitserieklubbbar som kan ge honom ett bättre kontrakt och större förtroende.daaviid skrev:Aftonblaskan har en artikel om Linus Söderström idag. Dom har fått för sig att vi kanske måste offra Linus Söderström vars kontrakt går ut efter säsongen. Det vore ju fullständigt vansinne om man släppte Linus till kommande säsong. Det får bara inte hända. Hoppas verkligen någon lösning dyker upp som Linus accepterar om man tänker ha Tellan och Armalis i mål nästa säsong också och låta Tellqvist fullfölja sitt kontrakt.
Men det ultimata vore(om inte Tellan lägger av) såklart om vi kunde låna ut honom ett år till för att året efter konkurrera med Mantas. Men svårt att se Linus gå med på det. Han är värd bättre.
Skulle kanske gå om han kan tänka sig något av de bättre Allsvenska lagen. Typ Västerås. Annars har vi ett stort problem.mb81 skrev:Så länge inte Tellan lägger av i förtid blir det ju ett problem. Linus kommer säkert vara rätt dyr med tanke på hans JVM och finns säkert flera elitserieklubbbar som kan ge honom ett bättre kontrakt och större förtroende.daaviid skrev:Aftonblaskan har en artikel om Linus Söderström idag. Dom har fått för sig att vi kanske måste offra Linus Söderström vars kontrakt går ut efter säsongen. Det vore ju fullständigt vansinne om man släppte Linus till kommande säsong. Det får bara inte hända. Hoppas verkligen någon lösning dyker upp som Linus accepterar om man tänker ha Tellan och Armalis i mål nästa säsong också och låta Tellqvist fullfölja sitt kontrakt.
Men det ultimata vore(om inte Tellan lägger av) såklart om vi kunde låna ut honom ett år till för att året efter konkurrera med Mantas. Men svårt att se Linus gå med på det. Han är värd bättre.
Avgå Jocke.
Ja linus är borta nästa säsong tyvärr :/
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Är det alltså värt att offra Linus för att Tellqvist ska få göra sitt sista år? Man får ju tänka ett steg längre. När Tellqvist har fullföljt sitt år så är det nog tveksamt om det blir någon fortsättning. Är det då inte bättre att satsa på Linus?
Tellqvist är en utav mina störta idoler i vår klubbhistoria, men att slänga bort en målvaktstalang som Linus finns inte på min karta.
Fruktansvärt jobbig situation som jag hoppas får en lösning. Och då menar jag en lösning så att Linus stannar kvar.
Tellqvist är en utav mina störta idoler i vår klubbhistoria, men att slänga bort en målvaktstalang som Linus finns inte på min karta.
Fruktansvärt jobbig situation som jag hoppas får en lösning. Och då menar jag en lösning så att Linus stannar kvar.
Det borde väl inte vara omöjligt att förlänga med Linus och låna ut honom till en annan SHL-klubb över Tellans sista år? Han lär ju hamna hos en konkurrent oavsett (eller typ Finland).
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Två bra JVM gör ingen målvakt. Linus borde inte ha bråttom. Han är inte ens förstamålvakt i Allsvenskan än.
Expert.
- MarcusDaze
Håller med helt.SirDIFalot skrev:Två bra JVM gör ingen målvakt. Linus borde inte ha bråttom. Han är inte ens förstamålvakt i Allsvenskan än.