Träningsmatch: Djurgårdens IF - Saik 13/8 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rudi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Träningsmatch: Djurgårdens IF - Saik 13/8 2015

Inlägg av Rudi »

Jim Morrison skrev:Det är rätt konstigt att Högström verkar lira i första-PP istället för Hultström. Han har ju extremt fina kunskaper där. Men tanken kanske är att han ska styra det "andra" tillsammans med Thoresen och Anderson istället.
Jag tyckte mig ändå notera att Hultström spelade första-PP, han var ju åtminstone inne vid segermålet, eller? Sallinen, Fällström och Sören känns ju som en helt okej lina, ändå. Mantas gjorde en bra match.

Vem var det Pesonen slashade, förresten? Jag hade ögonen på något annat.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Till er andra som sett Vejdemo. Visst ser han lite trög ut? Skridskoåkningen är ju hans styrka annars. Hal som en ål. Har inte alls känts så dom har två matcherna.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rudi skrev:
Jim Morrison skrev:Det är rätt konstigt att Högström verkar lira i första-PP istället för Hultström. Han har ju extremt fina kunskaper där. Men tanken kanske är att han ska styra det "andra" tillsammans med Thoresen och Anderson istället.
Jag tyckte mig ändå notera att Hultström spelade första-PP, han var ju åtminstone inne vid segermålet, eller? Sallinen, Fällström och Sören känns ju som en helt okej lina, ändå. Mantas gjorde en bra match.

Vem var det Pesonen slashade, förresten? Jag hade ögonen på något annat.
Ja, det var enda gången Hultström inte hann byta och fick spela med Sörensen-Sallinen-Fällström. Som var kedjan som ordnade utvisningen så PP2 med Hulström fick starta i PP, all bytte utom Hultström som blev kvar och då avgjorde man.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Skulle vara kul om höjdpunkterna kunde komma upp.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Gillar att vi lirar Sören i PK. Känns som att det kan bli ett par mål där från honom och Sallinen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rix

Inlägg av Rix »

Självklart ska Hultström lira PP1. Högström kan spela i PP2 och göra det okej där.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rix skrev:Självklart ska Hultström lira PP1. Högström kan spela i PP2 och göra det okej där.
Tills Press är tillbaka som då ska lira PP2. Då kan Högström spela där om dom vill ha två backar. Men helst inte då heller.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Hade inte ens räknat med Press, men Aa han ska självklart spela PP2, högström kan lira mycket BP och sånt istället
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Roligt att Sallinen / Sören & Fällström verkar trivas tämligen bra med varandra redan från start, jag vill verkligen se lite mer kontinuitet i uppställningarna den här säsongen.

Nu såg jag dessvärre inte matchen (lovat sambon hålla mig borta så gott det går från hockey under försäsongen) men enligt vad jag hört så är även Hultström en rejält positiv injektion, kul.

Känns också bra att Mantas ger Tellan en rejäl match om spaden, precis så det skall vara.
pieceofcrap

Inlägg av pieceofcrap »

Sett till gårdagens match känns Alvarez tyvärr lika uddlös som förra säsongen. Känns som att pucken oftast hamnar i fel händer när han får den vilket är trist då jag gillade honom i Malmö. Tror/hoppas att han ligger i farozonen för att bli bortbytt mot någon av våra lovande juniorer om han fortsätter i samma stil.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

pieceofcrap skrev:Sett till gårdagens match känns Alvarez tyvärr lika uddlös som förra säsongen. Känns som att pucken oftast hamnar i fel händer när han får den vilket är trist då jag gillade honom i Malmö. Tror/hoppas att han ligger i farozonen för att bli bortbytt mot någon av våra lovande juniorer om han fortsätter i samma stil.
Jag tyckte han såg bättre ut än ifjol, i alla fall i första och andra perioden. Var ivägen för motståndarna väldigt mycket och åkte väldigt mycket skridskor.
Kommer nog få en mycket bättre säsong än ifjol ifall han fortsätter såhär!
Skriv svar