Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
mawa

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av mawa »

-daniel- skrev:Någon som har koll på säsongplåtsförsäljningen? Tycker det verkar rätt dåligt ös, eller har jag fel?
Väldigt lite information kring detta, men för ett tag sedan, enligt rödhöken så låg Djurgården väldigt bra till!

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... songskort/
I framgång och motgång, Djurgården.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Att vi nått över 3000 är väl det vi vet i nuläget. Och vi sålde väl 3200 säsongskort till förra säsongen så jag hoppas vi kan slå det iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
Puckey

Inlägg av Puckey »

SirDIFalot skrev:
Puckey skrev:Det ryktas om att Peter Mueller har gett upp planerna på KHL och förhandlar med Malmö. God damn vad jag skulle bli avundsjuk om de lyckas landa honom.
Klasspelare.
Nu är det visst klart. På ett sätt lite kul att se honom på svensk is, men om han håller sig skadefri ger han tyvärr Malmö en helt annan dimension i höst.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Mattias_87 skrev:Att vi nått över 3000 är väl det vi vet i nuläget. Och vi sålde väl 3200 säsongskort till förra säsongen så jag hoppas vi kan slå det iallafall.
Det var väl kring 3400 ifjol?

Undrar lite eftersom jag fått indikationer att förlängningar på klackkorten gått rätt risigt hittills.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Såhär hade jag nog ställt upp i premiären om jag var tränare;

Sörensen - Sallinen - Fällström
Thoresen - Ljungh - Brodin
Bernhardt - Vejdemo - Anderson
Hank - Rundqvist - Heinerö

Alternativt flyttat upp Anderson i andra, Ljungh som C i tredje och Vejdemo ut på kanten istället. Förmodligen lär ju denna lineup inte hända. Krävs nog att Bernhardt och Vejdemo gör en riktigt, riktigt, bra försäsong för det.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2015-08-12 17:52:35, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

Alla som tyckte 79kr för t-match var dyrt..

Tingrsyd-Karlskrona 119kr :)

hehe
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Någon som vet om det kommer finnas stream för oss utsocknes imorgon mot Skellefteå?
Skellefteå verkade sända matchen mot Linköping häromdagen så förhoppningsvis lär de väl sända matchen imorgon också.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

sPTNC skrev:Någon som vet om det kommer finnas stream för oss utsocknes imorgon mot Skellefteå?
Skellefteå verkade sända matchen mot Linköping häromdagen så förhoppningsvis lär de väl sända matchen imorgon också.
Ja, DIF-TV ska sända.

Sent from my iPhone using Tapatalk
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

MarcusDaze skrev:
sPTNC skrev:Någon som vet om det kommer finnas stream för oss utsocknes imorgon mot Skellefteå?
Ja, DIF-TV ska sända.

Jaha! Va bra!
Trodde inte de sände med tanke på att det var vår hemmamatch!

Tack för svaret!
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

sPTNC skrev:
MarcusDaze skrev:
Ja, DIF-TV ska sända.

Jaha! Va bra!
Trodde inte de sände med tanke på att det var vår hemmamatch!

Tack för svaret!
Väldigt skönt för oss som inte kan vara på plats :)

https://difhockey.solidtango.com/

"På torsdag är det dags för säsongens första drabbning på Hovet. Observera att matchen börjar redan klockan 18:00.

Vi möter Skellefteå som blir en bra värdemätare eftersom Skellefeteå även står för premiärmotståndet den 19 september.

För att underlätta hanteringen är det billigare att köpa förköp. Om du köper biljett innan torsdag kostar den endast 50 kr + 10 kr (serviceavgift). Köper du på matchdagen är priset 100 kr. Barn upp till 12 år går in gratis.

Köp förköp här!

Kan du inte se matchen på plats kommer du att kunna se matchen på DIFTV för 79 kronor här."

mb81

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:Såhär hade jag nog ställt upp i premiären om jag var tränare;

Sörensen - Sallinen - Fällström
Thoresen - Ljungh - Brodin
Bernhardt - Vejdemo - Anderson
Hank - Rundqvist - Heinerö

Alternativt flyttat upp Anderson i andra, Ljungh som C i tredje och Vejdemo ut på kanten istället. Förmodligen lär ju denna lineup inte hända. Krävs nog att Bernhardt och Vejdemo gör en riktigt, riktigt, bra försäsong för det.
Ändå rätt spännande. Fast inte troligt(som du är inne på) att Anderson skulle bli nedflyttad och utflyttad. Jag skulle gilla en formation som denna(kommer såklart inte hända):
Thoresen-Ljungh-Anderson
Sörensen-Sallinen-Fällström
Bernhardt-Vejdemo-Brodin
Hank-Runken-Lundberg
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan ni inte ni som vill sätta en bra center som forward tala om för mig varför detta är en bra idé?

Förut har vi skrikit efter bra centrar och nu när vi verkar ha tre stycken vill ni kasta ut en av dem på en kant till förmån för en junior.

Jag är ledsen, men för mig ter sig denna idé fullständigt galen.

Centerpositionen ser jag som en nyckelroll i en lina och då skall självfallet bästa tänkbare spelare placeras in i den rollen.

Vill man ge en spelare som Vejdemo chansen är det väl dessutom bättre att göra detta i en forwardsroll som troligtvis ställer "lite mindre krav" på spelaren ifråga.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lite mer komplicerat än att "bästa möjliga spelare" ska spela som center. Tog Anderson för att han faktiskt har spelat rätt mycket vinge i sin karriär till skillnad från dom andra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Sålänge Anderson tekar så är jag nöjd.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

coach sensei skrev:Sålänge Anderson tacklar så är jag nöjd.
Skriv svar