Daniel Brodin till Djurgården
Re: Daniel Brodin till Djurgården
Härligt med Brodin tillbaka 

JohanPez skrev:Och jag menar att han inte går att jämföra med Hank eller Ahlén. En rivig spelare som sätter in en offensiv tackling och vinner puck är minst lika viktig som vingen på motsatt sida som har näsa för mål.
Hank och Ahlén vinner också puck... utan att dra på sig väldigt många onödiga utvisningar.
Precis som någon annan varit inne på tror jag också att Hank tillsammans med Honken eller annan center och en bättre spelare än Ahlén, inte minst på skridskorna skulle göra den linan betydligt giftigare.
Känns tungt att säga det då jag gillar Ahlén, men det gör det inte desto mindre sant.
Vet inte vad jag tycker om Hedman ryktet, men om man kan få in tyngt och stygghet till rätt pris och att ,man samtidigt gör en lina lite bättre ishockeymässigt ser jag inget jättefel med det hela.
Välkommen hem.
Skickat från min C6903 via Tapatalk
Skickat från min C6903 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Härligt med Brodin. Bra med tre år. Välkommen. Kör över lite spelare i Fuleå nästa säsong.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Re: Sv: Daniel Brodin till Djurgården
Tycker det lite "glöms" av här i debatten att Ölvestad faktiskt hade en spetskunskap som var väldigt viktig - hans snabbhet. Det är ju nåt som sällan dessa kämpar har, typ Hank etc. Det tillsammans med hans förmåga att ändå trycka in lite puckar gjorde att han passade fint in i en lina med två puckskickliga spelare imo.Kall-El skrev:
Då skall det dessutom sägas att jag är svag för den typen av spelare, men de hör inte hemma i "producerande linorna", om de inte klarar av att producera mer poäng kanske skall tilläggas.
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
-
Vem gillar inte Ölvestad, men du har rätt - de säsonger han han spelade i de linorna som förväntades producera utgjorde, var och en, ett steg utför. "Man tager vad man haver" har fått vara ledande under några år nu, av naturliga skäl.Kall-El skrev:...................Då skall det dessutom sägas att jag är svag för den typen av spelare, men de hör inte hemma i "producerande linorna", om de inte klarar av att producera mer poäng kanske skall tilläggas.
-
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Härligt, välkommen hem Daniel! Klart Ölvestad var en topp-6-gubbe , killen gjorde ju fem mål i var och varannan match!
Haha Ölvestad kommentar efter den matchen "även en blind höna kan ibland". Dock inget snack om att han höll top 6, hans driv in på kassen, hans fart och tacklingar gav mycket poäng till hans kedjekamrater.SkönaDjurgårn skrev:Härligt, välkommen hem Daniel! Klart Ölvestad var en topp-6-gubbe , killen gjorde ju fem mål i var och varannan match!
Rix skrev:Haha Ölvestad kommentar efter den matchen "även en blind höna kan ibland". Dock inget snack om att han höll top 6, hans driv in på kassen, hans fart och tacklingar gav mycket poäng till hans kedjekamrater.SkönaDjurgårn skrev:Härligt, välkommen hem Daniel! Klart Ölvestad var en topp-6-gubbe , killen gjorde ju fem mål i var och varannan match!
OM du tycker det räcker för en producerande lina är det självfallet din rättighet. Jag vill dock helst ha spelare som gör lite fler poäng när de hamnar i "bästa tänkbara omgivning".
Spelade inte Ölvestad i förstalinan året när vi gick till final? Vill minnas att det var så = top6.
Ölvestad - Otto - Mackan... Vem minns inte den sjukt fruktade förstakedjan? Men det var å andra sidan ett sjukt år. Måste varit det laget som gått längst med en så "begränsad" förstalina på pappret. Höll den andra kedjan med Krüger - Ante - Danielsson högre.Highwind skrev:Spelade inte Ölvestad i förstalinan året när vi gick till final? Vill minnas att det var så = top6.
Brodin får åka framför Sören som en bulldozer och bana väg
- ALLTID DIF
Ingen puck konstnär eller scoorer Mer en krigare ( behövs ! )
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... antar-barn
Grattis familjen Brodin!
Och nu finns det förhoppningsvis goda chanser till en förlängning på kontraktet.
Grattis familjen Brodin!
Och nu finns det förhoppningsvis goda chanser till en förlängning på kontraktet.